مقایسه P10 هوآوی، Honor 9، شیائومی می ۶ و وان‌پلاس ۵؛ نبرد تن به تن!

مقایسه P10 هوآوی، Honor 9، شیائومی می ۶ و وان‌پلاس ۵؛ نبرد تن به تن!
  • 1396/4/31
  • مقدم
  • 0

سازندگان چینی به عرضه گوشی‌های هوشمند خود با قیمت مناسب، شهرت یافته‎اند اما این موضوع باعث نشده است تا شرکت هوآوی، پرچم‎داران جدید خود یعنی P10 و P10 Plus را با قیمت مناسب وارد بازار نماید. این دو مدل، یکی از گران‎قیمت‏ترین محصولاتی است که در حال‌حاضر عرضه می‎شود و قیمت نهایی آن به گلکسی اس ۸ سامسونگ می‏رسد. همین موضوع باعث شده است تا شرکت هوآوی از گوشی پرچم‎دار جدید ساب‎برند خود یعنی Honor 9 رونمایی کند که قیمت به مراتب کم‎تری در مقایسه با P10 دارد. در ادامه مطلب با وب‎سایت گویا آی‏‌تی همراه باشید تا گوشی‌های P10 هوآوی، Honor 9 و شیائومی Mi 6 را با یک‎دیگر بررسی نماییم.

شرکت هوآوی به‎تازگی از گوشی پرچم‎دار جدید خود یعنی Honor 9 رونمایی کرده است. این مدل با دوربین دوگانه به بازار عرضه خواهد شد و از یک صفحه‌نمایش ۵٫۱۵ اینچی استفاده می‌کند. پرچم‎دار جدید شرکت هوآوی به یک صفحه‌نمایش ۵٫۱۵ اینچی مجهز شده و رزولوشن نمایشگر نیز، ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل است. نمایشگر اصلی، می‌تواند تمامی رنگ‎های گستره رنگ DCI-P3 را به نمایش بگذارد؛ لازم به‎ذکر است که اندازه نمایشگر در مقایسه با هوآوی پی ۱۰، کمی بزرگ‎تر بوده و در مقایسه با هوآوی پی ۱۰ پلاس، صفحه‎نمایش نزدیک به ۰٫۴ اینچ کوچک‎تر است.

Honor 9 مانند پرچم‏داران جدید شرکت هوآوی یعنی P10 و P10 Plus به چیپ‎ست Kirin 960 مجهز شده است؛ این تراشه از هشته هسته پردازشی استفاده می‌کند و برای یک گوشی پرچم‎دار ۴۰۰ دلاری، عملکرد بسیار خوبی دارد.

شرکت هوآوی، پرچم‏دار جدید خود را در دو مدل با چهار گیگابایت رم و ۶ گیگابایت رم عرضه خواهد کرد و بسته به اندازه حافظه رم، حافظه داخلی مدل‏های مختلف Honor 9 با یک‏دیگر تفاوت دارد. مدل پایه این گوشی به چهار گیگابایت رم مجهز شده است و از ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی استفاده می‎کند. نسخه قدرت‎مندتر آن با شش گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه عرضه می‎شود و در نهایت، نوبت به قوی‎ترین نسخه با شش گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی می‌رسد.

علی‎رغم فضای ذخیره‎سازی بالا، گوشی Honor 9 از میکرو SD پشتیبانی می‌کند. با این‎حال، اسلات در نظر گرفته شده برای آن هیبریدی بوده و این، بدین معنی است که در صورت استفاده از یک سیم‌کارت و حافظه SD، باید قید سیم‎کارت دیگر خود را بزنید! یا می‌توان از ترکیب دو سیم‎کارت استفاده نمود؛ در این حالت، امکان افزایش فضای ذخیره‎سازی وجود ندارد.

برجسته‌ترین قابلیت Honor 9 دوربین دوتایی آن است؛ پرچم‌دار جدید شرکت هوآوی از ترکیب یک سنسور ۱۲ و ۲۰ مگاپیکسلی استفاده می‌کند و از زوم اپتیکال ۲ برابری برخوردار است. برای دوربین سلفی نیز یک شاتر ۸ مگاپیکسلی در نظر گرفته شده است که در حاشیه بالای نمایشگر قرار دارد.

برای دوربین اصلی، از لنزهای Leica استفاده نشده است؛ با این‎حال، شرکت هوآوی وعده داده که عملکرد Honor 9 در بین محصولات هم‌قیمتش شما را راضی نگه می‌دارد. لازم به‎ذکر است که دوربین اصلی، از ترکیب یک سنسور مونوکروم و RGB شکل گرفته و سنسور تک‌رنگ، ۲۰ مگاپیکسلی است. به همراه دوربین اصلی، یک فلاش LED دوگانه نیز در پشت دستگاه قرار دارد و لوگوی Honor نیز از پنل جلو به بدنه پشتی منتقل شده است.

Honor 9 از جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون بهره می‌گیرد و با ترکیب شیشه و فلز، همراه شده است. تأمین انرژی در گوشی پرچم‎دار جدید شرکت هوآوی، برعهده یک باتری ۳۲۰۰ میلی‌آمپر ساعت است و حداقل برای یک روز، شارژ باتری ماندگاری دارد. مدل پایه گوشی پرچم‏دار Honor 9 با قیمت ۳۴۰ دلار عرضه می‌شود و قیمت برای دو نسخه دیگر آن به ترتیب ۴۰۰ و ۴۴۰ دلار است. این گوشی در رنگ‌های طلایی، نقره‎ای، مشکی و آبی به بازار عرضه خواهد شد.

اصلی‎ترین رقیب Honor 9 در بازار، گوشی پرچم‏دار ۲۰۱۷ شرکت شیائومی یعنی Mi 6 است که قیمت کم‎تری در مقایسه با این مدل دارد. با این وجود، عملکرد دوربین آن در مقایسه با Honor 9 هوآوی ضعیف‎تر است و البته از چیپ‏ست قدرت‎مندتر اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام بهره می‎برد.

گوشی شیائومی می ۶ به عنوان اولین محصول شرکت چینی سازنده از چیپ‌ست اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام با لیتوگرافی ۱۰ نانومتری، استفاده می‌کند. همان‌طور که می‌دانید، این چیپ‌ست به پردازنده هشته‌ای مجهز شده و حداکثر فرکانس پردازشی هسته‌های آن، ۲٫۴۵ گیگاهرتز است. به همراه آن، اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام از واحد پردازش گرافیکی آدرنو ۵۴۰ استفاده می‌کند که در مقایسه با آدرنو ۵۳۰ در تراشه اسنپدراگون ۸۲۰، تا ۲۵ درصد سرعت آن افزایش یافته است.

شیائومی Mi 6 Lite

طراحی گوشی شیائومی می ۶ در مقایسه با نسل قبل یعنی می ۵ با پیشرفت‌هایی همراه بوده است؛ گوشی پرچم‌دار جدید شیائومی از یک فریم فلزی از جنس فولاد ضد زنگ استفاده می‌کند و لایه‌‌ای از جنس شیشه ۳D (شیشه‌ دارای انحنا) پنل جلوی گوشی را پوشانده است. هم‌چنین، شرکت شیائومی ادعا می‌کند که بدنه شیائومی می ۶ در برابر نفوذ قطرات آب مقاوم است اما تابه‌حال، مشخص نشده که شیائومی می ۶ از چه استانداردی استفاده می‌کند.

شیائومی می ۶ همانند نسل گذشته از یک نمایشگر ۵٫۱۵ اینچی Full HD با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل استفاده می‌کند و سنسور تشخیص اثرانگشت Sense ID شرکت کوالکام، از جمله دیگر قابلیت‎هایی است که شرکت شیائومی برای گوشی پرچم‎دار جدید خود در نظر گرفته. نمایشگر این مدل در مقایسه با نسل قبل، تغییر چندانی از لحاظ رزولوشن یا اندازه نداشته است و شرکت سازنده ادعا می‌کند که برای یک گوشی پرچم‌دار، نمایشگر ۵٫۱ اینچی مناسب است.

شیائومی می ۶ از یک دوربین دوگانه ۱۲ مگاپیکسلی استفاده می‎کند که از یک سنسور زاویه گسترده و یک سنسور تله استفاده می‌کند. سنسور واید، به لرزش‌گیر چهار محوره مجهز شده است و به همین جهت، این امکان برای شما فراهم خواهد شد تا تصاویر و ویدیوهایی بدون لرزش ثبت نمایید. هم‌چنین، قابلیت Patriot Mode نیز برای شیائومی می ۶ در نظر گرفته شده است که با تار نمودن پس‌زمینه تصاویر، به ثبت‌رساندن تصاویر جذاب و حرفه‌ای را به واقعیت مبدل می‌کند. یک شاتر ۸ مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر ویدیوهای سلفی در جلوی دستگاه به کار گرفته شده است.

شیائومی می ۶ در مقایسه با گلکسی اس ۸، هوآوی پی ۱۰ و آیفون ۷ از یک باتری بزرگ‌تر ۳۳۵۰ میلی‌آمپر ساعت استفاده می‌کند و بسته به استفاده کاربر و با بهینه‌سازی‌های انجام‌شده بر روی رابط‌کاربری MIUI، تا یک روز ماندگاری دارد. هم‌چنین در صورتی‌که شارژ باتری به پایان می‌رسد، به لطف استفاده از فناوری شارژ سریع کوالکام که البته به نسخه آن اشاره‌ای نشده است؛ باتری به سرعت شارژ می‌شود.

برخلاف شیائومی می ۵ و سایر گوشی‌های هوشمند دیگر شرکت هوآوی که از جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری استفاده می‌کند، گوشی پرچم‌دار جدید این سازنده یعنی شیائومی می ۶ فاقد جک ۳٫۵ میلی‌متری صدا است و امکان پخش موسیقی با استفاده از هدفون، تنها به کمک هدفون‌های سازگار با درگاه یواس‌بی Type-C امکان‌پذیر خواهد بود یا می‌توانید یک هدفون را که از اتصال بلوتوث استفاده می‌کند، خریداری نمایید. با این‌حال، شیائومی می ۶ به بلندگوی استریو مجهز شده است و یک بلندگو در لبه بالای دستگاه و بلندگوی دیگر در لبه پایین دستگاه قرار دارد.

شیائومی می 6 پلاس

با اینکه شیائومی می ۶ به عنوان گوشی پرچم‌دار جدید شرکت سازنده خود معرفی شده است، اصلاً قیمت قابل‌توجهی ندارد و کاربر می‌تواند تنها با پرداخت ۳۶۰ دلار، مدل پایه این گوشی را خریداری نماید. شرکت شیائومی همواره تلاش می‌کند تا گوشی‌های هوشمند خود را با قیمت مناسب و نزدیک به هزینه ساخت آن‌ها، عرضه نماید. به همین جهت، شیائومی می ۶ در مقایسه با سه گوشی هوآوی پی ۱۰، وان‏پلاس ۵ و هم‌چنین، Honor 9 قیمت کم‏تری دارد.

مدل پایه شیائومی می ۶ با چهار گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه، تنها ۳۶۳ دلار قیمت دارد و مدل رده‌بالای آن نیز با ۱۲۸ گیگابایت حافظه و حافظه رم مشابه، ۴۲۱ دلار قیمت‌گذاری شده است. از طرفی، هوآوی پی ۱۰ با قیمتی نزدیک به ۷۰۰ دلار به بازار عرضه خواهد شد و مشخصات سخت‌افزاری ضعیف‌تری را از جمله چهار گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه به کاربر ارائه می‌دهد.

وان‌پلاس ۵ به عنوان پرچم‏دار جدید شرکت OnePlus به صفحه‎نمایش ۵٫۵ اینچی با رزولوشن Full HD یا ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل مجهز شده است و سیستم‎عامل اندروید نوقا ۷٫۱٫۱، بر روی آن اجرا می‌شود. نمایشگر وان‏پلاس ۵ در مقایسه با نسل قبل چندان دستخوش تغییر نشده است اما اگر به دنبال یک گوشی با نمایشگر خیره‎کننده هستید، OnePlus 5 به دلیل استفاده از یک نمایشگر اپتیک آمولد که رنگ‌های مشکی را با عمق زیاد به نمایشگر می‌گذارد؛ هم‎چنان یکی از بهترین انتخاب‎ها است و صفحه‎نمایش آن در مقایسه با بسیاری از محصولات هم‎قیمت آن، بهتر خواهد بود.

این مدل، هم‎چنین از تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام با پردازنده هشت هسته‎ای استفاده می‎کند و هشت گیگابایت حافظه رم در بهترین نسخه، مالتی‌تسکینگ روان را برای آن فراهم می‎آورد. گوشی پرچم‎دار جدید شرکت وان‎پلاس در نسخه پایه، البته به شش گیگابایت حافظه رم مجهز شده است و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی، آن‎را به انتخاب مناسبی به عنوان یک گوشی پرچم‎دار مقرون به صرفه مبدل خواهد ساخت.

پرچم‏دار جدید شرکت وان‎پلاس به عنوان اولین محصول این سازنده، از دوربین دوگانه استفاده می‎کند؛ یک سنسور ۱۶ مگاپیکسلی به همراه سنسوری ۲۰ مگاپیکسلی برای OnePlus 5 درنظر گرفته شده است تا پرچم‏دار جدید وان‎پلاس به یک رقیب تمام‎عیار برای محصولات اندرویدی رده‎بالا در سال ۲۰۱۷ مبدل شود.

شرکت وان‎پلاس از یک دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی نیز برای گوشی پرچم‏دار جدید خود استفاده کرده است که عملکرد نسبتاً خوبی دارد؛ با این وجود، گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس را در مقایسه با این گوشی در زمینه عکس‎برداری با دوربین اصلی و هم‎چنین، دوربین سلفی ترجیح می‎دهیم. با این وجود، باید توجه داشته باشید که پرچم‎دار جدید OnePlus، تنها یک رقیب مقرون به صرفه است؛ به همین جهت، قیمت چندان بالایی مانند گلکسی اس ۸ یا هوآوی پی ۱۰ ندارد و با درنظر گرفتن این فاکتور، وان‎پلاس ۵ یکی از بهترین‎های بازار در بازه قیمتی ۵۰۰ دلار از نظر عکس‎برداری خواهد بود.

OnePlus 5 از یک باتری با ظرفیت ۳۳۰۰ میلی‌آمپر ساعت استفاده می‌کند و با توجه به پنل AMOLED مورد استفاده در این گوشی و هم‏چنین استفاده از تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام که به لطف لیتوگرافی ۱۰ نانومتری از نسل قبل خود مصرف انرژی کم‏تری دارد؛ پرچم‏دار جدید شرکت وان‎پلاس، ظرفیت باتری مناسب به‎نظر می‎رسد. این گوشی، هم‏چنین از قابلیت شارژ سریع Dash Charge استفاده می‏کند که سرعت شارژ در گوشی‎های هوشمند را به طور قابل‎توجهی افزایش می‎دهد.

نسخه پایه OnePlus 5 با شش گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه، تنها ۴۷۰ دلار قیمت دارد؛ این در حالی است که قیمت نسخه قدرت‏‎مند آن با هشت گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه به ۵۲۰ دلار می‎رسد.

گوشی هوآوی P10 در اوایل سال جاری میلادی در کنگره جهانی موبایل در شهر بارسلون معرفی شده است و شرکت هوآوی مانند سال گذشته، به همراه نسخه استاندارد، مدل Plus پرچم‎دار جدید خود را نیز ارائه می‎دهد. پرچم‎دار جدید شرکت هوآوی یعنی هوآوی پی ۱۰ در رنگ‎های مشکی، سفید سرامیکی، آبی، سبز، طلایی، نقره‎ای و رز گلد در بازار ارائه شده است که البته در ایران، تنها رنگ‎های آبی، مشکی، طلایی و نقره‎ای به طور عمده یافت می‎شود؛ شاید اگر کمی خوش‌شانس باشید، مدل‌های دیگر آن‎را در رنگ سبز و سفید پیدا کنید. ترکیب رنگ برای پی ۱۰ پلاس نیز چنین است و البته این گوشی در بازار، بیشتر در رنگ‏های مشکی، نقره‎ای و آبی ارائه می‌‏شود.

هوآوی پی 10

هوآوی پی ۱۰ مانند ال‌جی جی ۶ در دو مدل با ۳۲ و ۶۴ گیگابایت حافظه به بازار عرضه شده است و البته می‌توانید با استفاده از یک حافظه میکرو SD، فضای ذخیره‏سازی را تا ۲۵۶ گیگابایت افزایش دهید. همان‎طور که در بیشتر محصولات هوآوی مشاهده می‎شود، اسلات سیم‎کارت هیبریدی است و برای افزایش فضای ذخیره‎سازی، باید قید یکی از سیم‌کارت‎های خود را بزنید. در غیر این صورت، نمی‏توانید به حافظه بیشتری برای ذخیره‌سازی اطلاعات خود دسترسی داشته باشید.

۳۲ گیگابایت حافظه برای ذخیره‌سازی اطلاعات کاربران، کافی است و اگر به دنبال ذخیره فیلم‌های سینمایی جدید و نصب بازی‌های اندرویدی بر روی گوشی‎هوشمند خود نباشید؛ بعید می‎دانیم حافظه داخلی به راحتی پر شود. با این‎حال در صورتی‌که مایل هستید تا گوشی‌ خود را به یک وسیله ذخیره‎سازی مبدل نمایید؛ اولاً باید فید یکی از سیم‎کارت‎های خود را زده و در وهله دوم، باید یک حافظه میکرو SD برای گوشی خود خریداری نمایید. لازم به‏ذکر است که در رابط‌کاربری EMUI محدودیت‎هایی برای نصب برنامه‎ها بر روی حافظه جانبی وجود دارد و بایستی برای نصب برخی از بازی‌ها، برخی از اطلاعات موجود بر روی حافظه اصلی هوآوی پی ۱۰ را حذف کنید.

هوآوی پی ۱۰ پلاس در مقابل، در دو نسخه با ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت عرضه می‎شود؛ البته نسخه مجهز به ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی، در ایران به راحتی پیدا نمی‎شود! به همین جهت، بعید می‌دانیم که در مدل پلاس پرچم‎دار جدید شرکت هوآوی با مشکل کمبود فضای ذخیره‏‌سازی مواجه شوید.

پی ۱۰ تنها از چهار گیگابایت رم استفاده می‎کند و پی ۱۰ پلاس در دو نسخه با چهار گیگابایت رم و ۶ گیگابایت رم عرضه می‎شود. مدل مجهز به شش گیگابایت رم، از ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی استفاده می‎کند؛ به همین جهت، خرید این مدل در ایران به سادگی ممکن نخواهد بود. مدل مجهز به چهار گیگابایت رم از ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی استفاده می‌کند.

مدل استاندارد هوآوی پی ۱۰ از یک نمایشگر ۵٫۱ اینچی استفاده می‌کند که برخلاف ال‎جی G6 و گلکسی اس ۸ سامسونگ، حاشیه‎های زیادی در اطراف آن وجود دارد. متاسفانه، علت حاشیه‎های زیاد اطراف نمایشگر، جای‌گیری سنسور اثرانگشت در پنل جلوی گوشی است؛ در حالی‌که در پی ۹، حسگر اثرانگشت در بدنه پشتی قرار داشت.

علی‌رغم تبدیل شدن وضوح Quad HD به یک استاندارد برای گوشی‎های پرچم‎دار، هوآوی پی ۱۰ تنها از یک صفحه‎نمایش با رزولوشن Full HD با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل برخوردار است و همین موضوع باعث شده تا در هر اینچ از نمایشگر، نزدیک به ۴۳۲ پیکسل وجود داشته باشد. تشخیص پیکسل‌های نمایشگر به هیچ عنوان ممکن نیست؛ به همین جهت، انتخاب نمایشگر Full HD به جای صفحه‌نمایش Quad HD هوشمندانه است زیرا باعث خواهد شد تا مصرف انرژی باتری کاهش یابد. لازم به ذکر است که در گوشی‎های پرچم‏دار جدید سامسونگ، رزولوشن نمایشگر به صورت پیش‌فرض بر روی Full HD تنظیم شده است اما می‎توانید آن‌را به Quad HD افزایش دهید.

پنل IPS-NEO LCD، دقت رنگ بالایی را برای هوآوی پی ۱۰ به ارمغان آورده است و رنگ‌های تولید شده توسط نمایشگر، بسیار به رنگ واقعی آن نزدیک خواهد بود؛ برخلاف پنل‌های Super Amoled که اغراق رنگ در آن‎ها به طور قابل‎توجهی بالا است. برای مثال در گوشی‌های پرچم‏دار گلکسی اس ۷ اج، هنگام نمایش رنگ آبی بسیار پررنگ، رنگ خروجی بنفش نمایش داده می‎شود؛ در صورتی‎که در پنل IPS LCD هوآوی، این مشکل وجود ندارد. با این‎حال به دلیل ماهیت پنل‎های IPS LCD، دقت رنگ مشکی در آن‎ها چندان بالا نیست. البته در مقایسه با نسل گذشته، بهبودهایی در این زمینه حاصل شده است.

اگر هم‎چنان برای خرید هواوی پی ۱۰ با نمایشگر Full HD قانع نشده‎اید، پی ۱۰ پلاس احتمالاً نظر مساعد شما را به خود جلب خواهد کرد. این مدل به صفحه‌نمایش ۵٫۵ اینچی مجهز شده است که رزولوشن Quad HD دارد؛ تراکم پیکسلی نمایشگر، ۵۴۰ ppi است و مانند P10، پنل IPS-NEP LCD برای آن در نظر گرفته شده.

هوآوی پی ۱۰ و پی ۱۰ پلاس از چیپ‎ست Kirin 960 با پردازنده هشت هسته‎ای استفاده می‎کند؛ چهار هسته پردازشی Cortex A73 و چهار هسته پردازشی دیگر Cortex A53 برای این تراشه در نظر گرفته شده است. واحد گرافیکی Mali-G71 MP8 قدرت چیپ‏ست ۲۰۱۶ هوآوی را برای پردازش محتوای گرافیکی، تامین می‎کند.

عملکرد چیپ‏ست Kirin 960 در هر دو مدل برای انجام جدیدترین بازی‌های گرافیکی مناسب است؛ این بدین معنی خواهد بود که هیچ مشکل یا افت فریم محسوسی را در بازی‌های سه بعدی تجربه نخواهید کرد. با این‎حال، تراشه Kirin 960 از چیپ‌ست اگزینوس ۸۸۹۵ سامسونگ یا اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام که در گلکسی اس ۸ و HTC U 11 به کار گرفته شده است؛ عملکرد به مراتب ضعیف‎تری دارد. اما این اختلاف به هیچ عنوان محسوس نخواهد بود.

هوآوی پی ۱۰ به یک دوربین دوتایی متشکل از یک سنسور ۲۰ مگاپیکسلی مونوکروم و یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی RGB مجهز شده است؛ همین دوربین برای مدل پلاس نیز در نظر گرفته شده. با این‎حال، پی ۱۰ از دو سنسور با دریچه دیافراگم f2.2 استفاده می‏کند و اندازه دریچه دیافراگم برای سنسورهای به کار گرفته شده در پی ۱۰ پلاس، به f1.8 کاهش یافته است. همین موضوع باعث می‎شود تا در عکاسی در محیط‎های کم‏نور، حساسیت به نور در P10 Plus بهتر باشد که این موضوع به ثبت تصاویر با روشنایی مناسب کمک خواهد کرد.

لازم به‎ذکر است که برای دوربین اصلی، از لنزهای Leica استفاده شده است و شرکت تولید کننده آلمانی، در ساخت دوربین اصلی با هوآوی همکاری داشته. دوربین اصلی از قابلیت‎هایی نظیر فوکوس خودکار لیزری و تشخیص فاز استفاده می‎کند و لرزش‌گیر اپتیکال نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

کیفیت تصاویر ثبت شده با دوربین اصلی در هوآوی پی ۱۰، چندن تغییر چشم‌گیری نسبت به فبلت میت ۹ نداشته است اما جزئیات ثبت شده توسط دوربین به حد قابل‌توجهی زیاد است. برخلاف برخی از بررسی‎ها، رنگ‌های ثبت شده با دوربین ۱۲ مگاپیکسلی دقت بالایی دارد؛ به همین جهت، تصاویر نهایی شما را حیرت‌زده خواهد نمود. در هنگام زوم، جزئیات تصاویر کاهش می‌یابد اما عملکرد آن در مقایسه با گلکسی اس ۸ سامسونگ بهتر است. در تصویربرداری در محیط‌های کم‎نوز نیز، دوربین اصلی شما را راضی نگه خواهد داشت؛ هرچند، بهترین نیست.

یکی‏دیگر از مواردی که باید به آن توجه داشت، دوربین سلفی است و از آنجایی‎که Huawei P10 و P10 Plus به یک دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی مجهز شده؛ عملکرد بسیار خوبی دارد. دوربین سلفی در مقایسه با دوربین به کار گرفته شده در میت ۹ بهبود یافته است؛ با این‌حال در مقایسه با پرچم‏داران دیگر، ال‌جی G6 و گلکسی اس ۸ سامسونگ را مناسب‌تر ارزیابی می‎کنیم. برای دوربین سلفی از یک شاتر با دریچه دیافراگم f1.9 استفاده شده است و تصویربرداری در محیط‌های کم‎نور به کمک نمایش رنگ سفید بر روی صفحه‌‏نمایش و افزایش روشنایی نمایشگر صورت می‎گیرد؛ با این‎حال، عملکرد این ویژگی به هیچ عنوان با محصولاتی که به یک فلاش LED برای دوربین اصلی مجهز شده‎اند، قابل مقایسه نیست.

هوآوی P10

هوآوی پی ۱۰ و هوآوی پی ۱۰ پلاس، می‌تواند با رزولوشن ۴K به فیلم‌برداری بپردازد و ثبت جزئیات در این حالت، قابل قبول است؛ با این‏حال، عملکرد گلکسی اس ۸ را به مراتب مناسب‌تر خواهید یافت و در ال‌جی جی ۶، البته حیرت‎زده خواهید شد. ویدیوهای ثبت شده با دوربین اصلی، شارپ است و کنتراست خوبی دارد. محدوده دینامیکی نیز قابل قبول است. باید اشاره کرد که دوربین سلفی تنها می‌تواند با رزولوشن ۱۰۸۰p به فیلم‎برداری بپردازد.

در نهایت، باید به ماندگاری شارژ باتری و ظرفیت باتری‌های به کار گرفته شده در پرچم‏داران جدید شرکت هوآوی پرداخت. هوآوی پی ۱۰ پلاس از یک باتری غیرقابل دسترس با ظرفیت ۳۷۵۰ میلی‌آمپر ساعت استفاده می‎کند و ظرفیت باتری برای هوآوی پی ۱۰ با توجه به رزولوشن پایین نمایشگر، ۳۲۰۰ میلی‎آمپر است. از آنجایی‌که هر دو گوشی به درگاه یواس‌بی Type-C مجهز شده است، امکان شارژ با سرعت بالا وجود دارد؛ در صورت استفاده از شارژ پیش‌فرض دستگاه، می‌توانید باتری را از ۲ درصد (کم‎ترین مقدار ممکن برای اینکه دستگاه روشن بماند) تا ۵۵ درصد در مدت ۳۰ دقیقه شارژ کنید.

ماندگاری شارژ باتری در هوآوی پی ۱۰، برای یک روز کافی است و در پی ۱۰ پلاس نیز، وضعیت بدین شکل خواهد بود. شاید این سوال برای شما پیش بیاید که چرا علی‌رغم افزایش ظرفیت باتری، ماندگاری شارژ در پی ۱۰ و پی ۱۰ پلاس تقریباً نزدیک به یک روز است. در پاسخ باید گفت که در پی ۱۰ پلاس از نمایشگری با رزولوشن Quad HD استفاده شده و همین موضوع باعث می‎شود تا ماندگاری شارژ باتری علی‌رغم افزایش ظرفیت آن در مقایسه با پی ۱۰ کاهش یابد.

لازم به‎ذکر است که پی ۱۰ و پی ۱۰ پلاس از سیستم‎عامل اندروید نوقا ۷٫۰ با رابط‌کاربری EMUI 5.1 استفاده می‎کند اما به دلیل پشتیبانی نرم‎افزاری نه چندان خوب سازنده، به هیچ عنوان بر روی آپدیت‎های عمده بعدی چندان حساب باز نکنید؛ البته اندروید O برای هر دو مدل منتشر خواهد شد.

هوآوی پی ۱۰ و هوآوی پی ۱۰ پلاس در حال‌حاضر با قیمتی نزدیک به ۱٫۸۰۰ میلیون تومان و ۲٫۳۰۰ میلیون تومان به فروش می‎رسد.

در ادامه، مشخصات هوآوی پی ۱۰ و شیائومی می ۶ به‎طور خلاصه آمده است:

 

نام مدل و مشخصات شیائومی می ۶ هوآوی پی ۱۰ هوآوی پی ۱۰ پلاس
نمایشگر ۵٫۱۵ اینچی فول اچ‌دی (با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل) ۵٫۱ اینچی Full HD (با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل) ۵٫۵ اینچی Quad HD (با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل)
تراکم پیکسلی نمایشگر ۴۲۸ PPI ۴۳۲ PPI ۵۴۰ PPI
چیپ‌ست اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام با پردازنده هشت هسته‌ای و آدرنو ۵۴۰ HiSilicon Kirin 960  و Mali-G71(MP8) HiSilicon Kirin 960  و Mali-G71(MP8)
مقدار حافظه رم شش گیگابایت چهار گیگابایت چهار و شش گیگابایت
حافظه داخلی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت ۳۲ گیگابایت و ۶۴ گیگابایت ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت (نسخه رده‌بالا با ۱۲۸ گیگابایت حافظه، احتمالاً در بازار کشورمان عرضه نمی‌شود)
دوربین اصلی دوربین دوگانه ۱۲ مگاپیکسلی با اندازه دهانه دیافراگم f1.8  و f2.6 / یک لنز واید و یک لنز تله / تصویربرداری با قابلیت پرتره / فلاش LED دوگانه دوربین دوتایی  ۲۰ مگاپیکسلی (سنسور مونوکروم) و ۱۲ مگاپیکسلی (سنسور رنگی) / قابلیت / امکان ثبت تصاویر با افکت بوکه / لرزش‌گیر شش محوره / فلاش LED دوگانه دوربین دوتایی  ۲۰ مگاپیکسلی (سنسور مونوکروم) و ۱۲ مگاپیکسلی (سنسور رنگی) / قابلیت / امکان ثبت تصاویر با افکت بوکه / لرزش‌گیر شش محوره / فلاش LED دوگانه
دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی / قابلیت فیلم‌برداری با رزولوشن ۱۰۸۰p ۸ مگاپیکسلی / قابلیت فیلم‌برداری با رزولوشن ۱۰۸۰p ۸ مگاپیکسلی / قابلیت فیلم‌برداری با رزولوشن ۱۰۸۰p
باتری ۳۳۵۰ میلی‌آمپر ساعت ۳۲۰۰ میلی‌آمپر ساعت ۳۷۵۰ میلی‌آمپر ساعت
قابلیت‌ها درگاه یواس‌بی Type-C / سنسور تشخیص اثرانگشت درگاه یواس‌بی Type-C / سنسور تشخیص اثرانگشت / جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون درگاه یواس‌بی Type-C / سنسور تشخیص اثرانگشت / جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون
ضخامت  و وزن ۷٫۵ میلی‌متر / ۱۶۸ گرم ۶٫۹۸ میلی‌متر / ۱۴۵ گرم ۷ میلی‌متر / ۱۶۵ گرم

 

تهیه شده در وب‌سایت گویا آی‎تی

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *