آموزش تبدیل گوشی اندرویدی به وویس رکوردر در لپ تاپ

آموزش تبدیل گوشی اندرویدی به وویس رکوردر در لپ تاپ
  • 1396/5/2
  • زهرا معبودی
  • 1

این روزها تکنولوژی کاربرد صوت در کارها نفوذ کرده است. مخصوصا اگر بخواهید از کامپیوتر خود استفاده کنید، گاهی لازم است که از قابلیت ضبط صدا استفاده کنید، یا اینکه از دستورات صوتی استفاده کنید یا کاری نظیر این انجام دهید که نیاز به ضبط صدا داشته باشد. کامپیوتر ها که عموما رو میزی هستند امکان ضبط صدا به خودی خود برای تان فراهم نمی کنند. لپ تاپ ها و نوت بوک ها هم از ضبط صدا به خوبی پشتیبانی نمی کنند یا اینکه ابزارهایی که در آن ها بکار برده شده، کارایی خوبی ندارند. شاید اولین چیزی که به ذهنتان بیاید این باشد که یک وویس رکوردر برای چنین مواقعی خریداری کنید اما علاوه بر هزنیه ای که حداقل به میزان ۲۰ هزار تومان باید پرداخت کنید، کارایی محدودی از آن می توانید دریافت کنید اما گویا آی تی در این مقاله یک ابزار کاملا دیجیتال رایگان به شما معرفی می کند که توسط آن می توانید، از اسمارت فون اندرویدی تان به عنوان یک وویس رکوردر برای کامپیوتر خود استفاده کنید. با ادامه این مقاله روش استفاده از برنامه مورد نظر و لینک نصبی آن را ارائه خواهیم داد.

WO Mic

در گوگل پلی و مارکت هایی که شما از آن استفاده می کنید، ابزارهای مختلفی مشاهده شده که می تواند جایگزینی برای ابزار مورد پیشنهادی امروز گویا آی تی باشد اما WO Mic دارای قابلیت هایی است که نمی توان از آن چشم پوشید و رقبایش را به جای آن در وهله اول برگزید. WO Mic ابزاری است که رایگان است و به سادگی نصب می شود و قابلیت بالایی دارد. از سویی برای نصب آن نیازی به این نیست که گوشی اندرویدی تان را قبلا روت کرده باشید پس با خیال راحت آن را از لینک زیر دانلود کنید

برای دانلود WO Mic از گوگل پلی کلیک کنید.

WO Mic

این نرم افزار به راحتی می تواند به سیستم های ویندوزی و مک، سرویس دهی کند اما کاربران Mac OS X  می توانند تنها از قابلیت اتصال وایرلس آن بهره مند شوند.

تجربیات کاربران حاکی از این است که قابلیت ضبط صدا در این اپ برای ویندوز و مک مناسب و کیفیت خوبی دارد اما کسانی که در پی کیفیت برتر هستند می توانند نسخه پولی آن را به میزان تقریبی ۴ دلار با کلیک بر لینک   pro version خریداری کنند.

روش هایی که می توان از این اپلیکیشن برای ضبط صدا استفاده کرد شمار متعددی دارد. کاربرانی که می خواهند از طریق کابل USB این ابزار را مورد استفاده قرار دهند کافی است که گوشی خود را به سیستم وصل کنند و از آن استفاده کنند. برای اتصال بلوتوثی هم می توان این کار را به سادگی انجام داد. اما اگر بخواهید از قابلیت وای فای استفاده کنید توصیه می کنیم که ادامه دستورالعمل را مطالعه کنید.

بر روی سیستم هایی که قرار است از طریق اندروید، یک وویس رکوردر ایجاد کرد، کافی است که درایورهای لازم را نصب کرد و بدین ترتیب، لینک های زیر را به تناسب سیستم خود کلیک کرده و نرم افزار ها را دانلود کنید

کاربران ویندوز لینک های زیر را دانلود و نصب کنند:

کاربران مک نیز روی لینک زیر کلیک و نرم افزار یاد شده را نصب کنند:

بعد از اینکه درایور ها و پکیج های یاد شده را نصب کردید، باید به سراغ مرحله نصب میکروفون اندرویدی تان بروید. بدین ترتیب می توانید ابتدا وارد نرم افزار WO Mic شوید و اپلیکیشن تنظمیات را باز کنید. با این کار با صفحه تنظیمات اپ مورد نظر به صورت زیر روبرو می شوید:

ضبط صدا با اندروید برای لپ تاپ

در میان گزینه هایی که در بالا مشاهده می کنید Transport را کلیک کنید ( تپ کنید یا لمس کنید یا ضربه بزنید ) و بعد گزینه وای فای یا Wifi را از میان آپشن های مختلف انتخاب کنید. این آپشن ها به صورت زیر می باشد:

ضبط صدا با اندروید برای لپ تاپ

به تناسب استفاده ای که می خواهید از وویس رکوردر خود کنید می توانید از میان آپشن های مختلفی که در زیر ارائه شده یکی را انتخاب کنید که ما چون می خواهیم با استفاده از این ابزار صدا را ضبط کنیم  روی گزینه MIC تمرکز داریم:

ضبط صدا با اندروید برای لپ تاپ

بعد از این که تنظیمات در این مرحله به پایان رسید، کافی است به صفحه اصلی اپلیکیشن مورد نظر برگردید. در این صفحه روی گزینه START کلیک کنید تا یک آی پی به شما ارائه شود که در بالای آن و مطابق صفحه زیر نمایش داده می شود:

ضبط صدا با اندروید برای لپ تاپ

بعد از این که این عبارت آی پی را کپی کردید و جایی یادداشت کردید، به سراغ WO Mic Client خود در سیستم ویندوزی یا مک خود بروید و آن را اجرا کنید تا با صفحه ای مطابق زیر روبرو شوید که خواهان یک آدرس آی پی است:

 

WO Mic Client

آدرس مورد نظر را وارد کرده و روی Connect کلیک کنید تا اتصال را تست کنید. در این جا یک گزینه دیگر با عنوان Play in speaker را هم مشاهده می کنید برای اینکه تست کنید که آیا عملیات به درستی انجام می شود کافی است که این گزینه را تیک دار کنید و تست را انجام دهید. توجه کنید که هنگام استفاده اصلی می توانید به راحتی این قابلیت را غیرفعال کنید چرا که تنظیمات برگشت پذیر می باشند.

دقت کنید که قبل از اینکه بخواهید هزینه اضافی برای خرید نسخه پولی این اپلیکیشن پرداخت کنید کافی است همین برنامه را تست کنید. برای دانلود این نرم افزار لازم است که از گوگل پلی استفاده کنید البته می توانید WO Mic را در مارکت های اندرویدی ایرانی نیز جستجو کنید در صورتی که آن را در این ابزارها نیافتید می توانید آن را از طریق گوگل پلی دانلود کنید. به منظور دور زدن تحریم های گوگل پلی می توانید با کمک یکی از دو لینک زیر نرم افزار مورد نظر را دانلود کنید.

آموزش دانلود اپلیکیشن از گوگل پلی با افزونه APK Downloader | چگونه اپلیکیشن های گوگل پلی را دانلود کنیم؟

در این باره شما آیا تجربه خوب و کاربردی داشته اید که ما از طریق آن بتوانیم کاربران را به این هدف برسانیم؟ دیدگاه ها و تجربیات و سوالات خود را با گویا آی تی در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید تا به دست عموم برسد.

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *