کاربردهای اساسی دوربین گوشی‌های هوشمند که اکثر کاربران نمی‌دانند

کاربردهای اساسی دوربین گوشی‌های هوشمند که اکثر کاربران نمی‌دانند
  • 1396/5/3
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

بسیاری از کاربران گوشی‌های هوشمند از دوربین‌های با کیفیت این دستگاه‌ها فقط برای عکاسی و فیلمبرداری استفاده می‌کنند، اما این دوربین‌های با کیفیت قابلیت‌های جذاب دیگری نیز دارند. با گویا آی تی همراه باشید.
گویا آی تی – بسیاری از کاربران گوشی‌های هوشمند از دوربین‌های با کیفیت این دستگاه‌ها فقط برای عکاسی و فیلمبرداری استفاده می‌کنند، اما این دوربین‌های با کیفیت قابلیت‌های جذاب دیگری نیز دارند. با گویا آی تی همراه باشید.
علاوه بر گرفتن تصاویر بسیار زیبا و با کیفیت با دوربین‌ گوشی هوشمندتان، می‌توانید با استفاده از آن کارهای جالب دیگری نیز انجام دهید از جمله ترجمه زبان‌های خارجی، اسکن اسناد و مدارک و رصد ستارگان.

ترجمه زبان‌های خارجی
ارتباط برقرار کردن با دنیای بیرون تا حدی ساده شده که فقط گافیست دوربین موبایل خود را به سمت متنی که می‌خواهید آن را ترجمه کنید، بگیرید.
اپلیکیشن پرکاربرد و محبوب Google Translate به خوبی می‌تواند اینکار را انجام دهد، این اپ برای سیستم عامل‌های اندروید و ios موجود است. ابتدا اپلیکیشن را دانلود کردهو از بین تعداد زیاد زبان‌هایی که در لیست آن وجود دارد انتخاب کنید، با ضربه زدن بر گزینه دوربین که در صفحه اصلی اپ وجود دارد می‌توانید با ثبت تصویر از متن مورد نظر به هر زبانی که می‌خواهید آن را ترجمه کنید. برای این منظور اپلیکیشن‌های مشابه دیگری مانند TextGrabber + و WayGo وجود دارد.

اسکن اسناد
اسکن اسناد یکی از کاربردی‌ترین موارد استفاده از دوربین گوشی هوشمند است، با کمک یک اپلیکیشن می‌توانید هر سند و مدرکی را به راحتی اسکن نمایید و در فضای ابری ذخیره کنید، حتی با استفاده از اپ‌های خاصی می‌توانید مطالب برگه‌های اسکن شده را OCR کرده و ویرایش کنید.
اپلیکیشن Evernote برای سیستم عامل iOS و اپلیکیشن Google Drive نیز برای گوشی‌های هوشمند اندرویدی می‌توانند این امکان را برای شما فراهم کنند. البته اپ‌های دیگری نیز برای این منظور وجود دارد از جمله Office Lens از مایکروسافت و اپلیکیشن CamScanner برای هر دو سیستم عامل و Scanbot برای کاربران آیفون.

رصد ستارگان
یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های گوشی‌های هوشمند کنونی رصد کردن ستارگا است که می‌تواند یک ایده خوب از واقعیت مجازی را در اختیار شما بگذارد. با اپلیکیشن‌های مانند SkyView که برای هر دو سیستم عامل اندروید و ios موجودد است، قادر خواهید بود به رصد ستارگان آسمان بپردازید و تماشای آنچه که نمی‌توانید ببینید و حتی تصور کنید لذت ببرید. دیدن سور فلکی و گشت و گذار بین ستارگان بسیار دلپذیر و هیجان انگیز است.
اپلیکیشن‌های دیگری نیز برای این منظور وجود دارد مانند Wikitud و Blippar که هر دو اپلیکیشن برای سیستم عامل های اندروید و ios موجود است.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *