حالت Picture-in-Picture برای ویدیو در اندروید چیست و چگونه فعال می شود؟

حالت Picture-in-Picture برای ویدیو در اندروید چیست و چگونه فعال می شود؟
  • 1396/5/3
  • زهرا معبودی
  • 0

یکی از ویژگی های مهم اندروید O این است که می توانید هنگام تماشای ویدویو با اندروید خود چندین کار دیگر هم انجام دهید. در واقع این نسخه از اندروید کمکی به افرادی است که دوست دارند هم فیلم ببینند هم وب گردی کنند یا اینکه فایل های شان را مرتب کنند و احیانا در تلگرام و واتس اپ با دوستان خود همراهی کنند. در واقع اندروید در حال پیش روی به چند وظیفه ای است که اندروید O در این باره خوب عمل کرده است. برای اینکه بتوانید بهتر این موضوع را درک کنید آن را Picture-in-Picture می نامند. در واقع حالت Picture-in-Picture در اندروید مربوط به زمانی است که در کنار کارهایی که در اندروید انجام می دهید، پلیر فیلم هم فعال باشد.

چیزی که می خواهیم در مورد آن کمی صحبت کنیم، در واقع تا کنون توسط پلیر  VLC ذر اندروید قابل انجام بوده است و تنها با کمک برخی تنظیمات می توانستیم قابلیت آن را افزایش دهیم و شخصی سازی بیشتری داشته باشیم. اگر شما از افرادی هستید که می خواهید به کمک  VLC  حالت شناور پلیر فیلم را تجربه کنید اولین بخش از آموزش را دنبال کنید:

از آخرین نسخه VLC  استفاده کنید

برای اینکه بتوانید حالت PiP را برای ویدیو هایی که قصد نگاه کردن به آن ها را دارید استفاده کنید ابتدا مطمئن شوید که اندرویدی که روی گوشی یا تبلت تان نصب است به نسخه نهایی یا همان اندروید o یا اندروید ۸ ارتقا پیدا کرده است. در ادامه لازم است که نسخه جدید و نهایی VLC را روی گوشی تان نصب کنید.

برای دانلود نهایی ترین نسخه VLC برای اندروید کلیک کنید ( پلی استور )

آخرین نسخه VLC

فعال سازی Background Playback

زمانی که اپلیکیشن مورد نظر را فعال کردید لازم است که به کمک بخش تنظیمات در این برنامه، قابلیت Background Playback آن را فعال سازی کنید. بدین صورت برنامه را باز کنید و از سمت چپ، بخش آپشن ها را باز کنید تا بتوانید بخش تنظیمات را در آن مشاهده کنید و روی آن کلیک کنید.

Play videos in background

بعد از این که وارد بخش تنظیمات شدید لیستی از امکانات قابل تنظیم در مقابل شما قرار می گیرد که از این میان می توانید گزینه Play videos in background را پیدا کنید و آن را فعال کنید.

Play videos in background

تیک این گزینه را بگذارید تا فعال شود.

کوچک کردن Video Player

حالا می توانید به راحتی پنجره مورد نظر را هنگام تماشای فیلم به حالت تصویر در تصویر ببرید و خاصیت چند وظیفه ای اندروید ۸ را تجربه کنید. برای این منظور ابتدا فیلمی که می خواهید را پلی کنید.

Play videos in background

وقتی که فیلم در حال پخش است ممکن است نتوانید آپشن های آن را مشاهده کنید پس یک تپ روی اسکرین بزنید تا نمای پلیر به صورت بالا در آید. در این حالت روی سه نقطه افقی کلیک کنید تا بتوانید سایر آپشن هایی که این برنامه برای تنظیمات در اختیارتان قرار می دهد را مشاهده کنید:

Picture-in-Picture

در عکس بالا می توانید گزینه آیکون Picture-in-Picture را مشاهده کنید. در این حالت می توانید با ضربه بر این آیکون، حالت چند وظیفه ای با پلیر فیلم را تجربه کنید.

تماشای ویدیو در حالت PiP Mode

بلافاصله پس از فشار دادن نماد PiP در VLC، ویدیوی شما به یک پنجره کوچک شناور در گوشه پایین سمت راست صفحه نمایش تبدیل  می شود. از اینجا می توانید پنجره شناور را به هر موقعیتی روی صفحه خود بکشید و حتی می توانید هر برنامه را باز کنید. جالب اینجاست که می توانید پنجره را به صورت TOP مشاهده کنید یعنی تمام صفحاتی که باز می کنید زیر نمایشگر فیلم قرار می گیرند. وقتی می خواهید دوباره به حالت تمام صفحه بروید، می توانید روی پنجره ویدیو ضربه بزنید تا مجموعه ای از کنترل ها را نشان دهد. از اینجا می توانید روی نماد تمام صفحه ضربه بزنید تا به برنامه کامل VLC بازگردید. شما همچنین می توانید پخش را متوقف کنید و به یک ویدیوی بعدی یا قبلی در یک لیست پخش بروید. یا اگر می خواهید ویدیو را متوقف کنید، می توانید نماد “X” را برای بستن VLC و پنجره PiP فشار دهید.

حالا که شما با این قابلیت آشنا شده اید، به نظر شما چقدر می تواند در سهولت کارها دخیل باشد؟ دیدگاه ها و نظرات خود را در این باره با گویا آی تی در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *