مقایسه پرچم‌داران ۲۰۱۷؛ گوشی اکسپریا XZ پریمیوم سونی در برابر رقبا – قسمت دوم

مقایسه پرچم‌داران ۲۰۱۷؛ گوشی اکسپریا XZ پریمیوم سونی در برابر رقبا – قسمت دوم
  • 1396/5/11
  • مقدم
  • 0

اکسپریا ایکس‌زد پریمیوم، گوشی پرچم‌دار ۲۰۱۷ شرکت سونی در نمایشگاه MWC معرفی شد. این مدل با نمایشگر ۴K هم‌اکنون در بازار کشورمان عرضه می‌شود اما آیا پرچم‎دار جدید سونی حرف چندانی در برابر رقبای خود یعنی گلکسی اس ۸، هوآوی پی ۱۰، ال‌جی جی ۶، اچ‌تی‎سی یو ۱۱، وان‌پلاس ۵ و شیائومی می ۶ دارد؟ برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‌تی همراه باشید.

اچ‌تی‌سی U 11 به مناسبت بیستمین سالگرد تاسیس شرکت تایوانی سازنده خود، معرفی شده است و اچ‌تی‌سی ادعا می‌کند که U 11 تعامل کاربران با گوشی‌های هوشمند خود را به سطح کاملاً تازه‎ای خواهد رساند. این گوشی از یک فریم حساس به فشار برخوردار است که شرکت اچ‌تی‌سی، آن‌را Edge Sense می‎نامد.

این فریم حساس به فشار به کاربران اجازه می‌دهد تا با وارد نمودن فشار مشخصی به لبه‎های دستگاه، دستورات مختلفی را اجرا نمایند؛ برای مثال در هنگام رونمایی از این گوشی، از قابلیت اج سنس برای تصویربرداری استفاده شد. با وارد نمودن فشاری مشخص، برنامه دوربین اجرا شد و سپس با فشار مجدد، تصویری از حضار به ثبت رسید. کاربران می‌توانند این قابلیت را به منظور استفاده راحت‌تر شخصی‌سازی نمایند و بدین شکل، اچ‌تی‌سی در فناوری جدیدی پیشتاز است که گوشی‌های پرچم‎دار دیگر از آن بهره نمی‎گیرد. هرچند در حال‎حاضر، بسیار زود است که لبه‎های حساس‌ به فشار HTC U 11 را با لبه خمیده و قابلیت Edge Panel گلکسی اس ۸ و اس ۷ اج سامسونگ مقایسه کنیم.

مقایسه پرچم‌داران ۲۰۱۷؛ گوشی اکسپریا XZ پریمیوم سونی در برابر رقبا – قسمت اول

اچ‌تی‎سی ادعا می‌کند که میزان فشار وارد بر لبه‎های دستگاه، توسط کاربر قابل تنظیم است و در حالت Pocket mode برای شناسایی فشارهای اشتباه و عدم اجرای یک برنامه خاص، از حسگر مجاورت استفاده می‎شود. شرکت اچ‌تی‌سی اعلا کرده است که استفاده از Edge Sense برای کاربران محدودیت به همراه نخواهد داشت و به همین جهت، HTC U 11 زمانی‌که خیس است یا با دستکش از آن استفاده می‌کنید؛ هم‌چنان پاسخ‌گوی فرامین شما خواهد بود.

جدا از این قابلیت که تعامل کاربران با گوشی‌های هوشمند را به مرحله جدیدی وارد می‎کند، HTC U 11 موفق شده است تا به عنوان بهترین گوشی پرچم‌دار برای عکاسی در DxOMark لقب بگیرد. امتیاز به دست آمده برای گوشی پرچم‎دار جدید اچ‌تی‌سی، ۹۰ است که آن‎را در مقایسه با سایر گوشی‌های پرچم‎دار اندرویدی متمایز خواهد کرد. این امتیاز از گلکسی S8 سامسونگ و پیکسل‌های شرکت گوگل نیز بالاتر است و به همین جهت، شرکت اچ‌تی‎سی ادعا می‌کند که تجربه‎ای باورنکردنی از کار با دوربین این گوشی به دست خواهید آورد. هرچند باید در عمل، صحت این ادعا را سنجید.

برای دوربین سلفی، شرکت HTC از یک شاتر ۱۶ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f2.0 استفاده کرده است؛ قابلیت UltraPixel نیز برای شاتر ثانویه در نظر گرفته شده و برای تصویربرداری سلفی به صورت گروهی، زاویه دید لنز دوربین سلفی به ۱۵۰ درجه محدود شده است. همین موضوع به تنهایی برای اطمینان از ثبت تمامی جزئیات در هنگام تصویربرداری جمعی کافی خواهد بود. دوربین اصلی مطابق با روند گذشته شرکت سازنده، از رزولوشن کم‌تری در مقایسه با دوربین سلفی برخوردار است؛ هرچند عملکرد آن به واسطه تثبیت‌کننده نوری تصویر و فوکوس خودکار Dual Pixel بهتر خواهد بود. لازم به‌ذکر است که تصویربرداری در محیط‌های کم‌نور به کمک فلاش LED دوگانه آن برای دوربین اصلی، امکان‌پذیر خواهد بود و هم‌چنین دوربین اصلی برخلاف برخی از گوشی‌های پرچم‎دار جدید بیرون نزده است و با بدنه در یک سطح قرار دارد.

HTC U 11 با تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام با پردازنده هشت هسته‌ای و واحد پردازش گرافیکی Adreno 540 همراه شده است و از چهار گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی استفاده می‌کند. هرچند، شرکت اچ‌تی‌سی نسخه دیگری از آن‌را با شش گیگابایت رم و ۱۲۸  گیگابایت حافظه داخلی عرضه خواهد کرد که البته به صورت محدود در دسترس قرار خواهد گرفت و کاربران در ایالات متحده، نمی‌توانند آن‌را خریداری نمایند.

HTC U 11 از یک نمایشگر ۵٫۵ اینچی Quad HD استفاده می‌کند و پوشش روی نمایشگر، با لایه‌ای شیشه‌ای از جنس کورنینگ گوریلا گلس ۵ پوشانده شده است. هرچند در حال‌حاضر، نمی‌دانیم که شرکت اچ‌تی‌سی چگونه از بدنه پشتی دستگاه در برابر خط و خش احتمالی جلوگیری کرده است! بدنه پشتی مانند HTC U Ultra براق است و شرکت اچ‌تی‌سی آن‌را سرفیس لیکوئید (سطح مایع) می‌نامد. علت نام‌گذاری بدنه پشتی، بدین خاطر است که با تابش نور به بدنه پشتی، همواره یک رنگ به نمایش گذاشته نمی‌شود و همین موضوع باعث شده تا HTC U 11 با رقبای خود که از بدنه شیشه‌ای استفاده می‌کند؛ متمایز شود.

خبری از سنسور تشخیص عنبیه چشم یا سیستم تشخیص چهره نخواهد بود زیرا HTC U 11 تنها به یک سنسور تشخیص اثرانگشت مجهز شده است که در حاشیه پایین نمایشگر قرار دارد. مشابه با نسل گذشته، خبری از حذف حاشیه‌های اضافی اطراف نمایشگر نیست و از این بابت، باید شرکت سازنده را سرزنش کرد. به این موضوع، جای‌گیری نامتقارن سنسور تشخیص اثرانگشت را در حاشیه پایین نمایشگر اضافه کنید تا HTC U 11 یکی از بدترین گوشی‌های پرچم‌دار ۲۰۱۷ به واسطه طراحی ناموزون خود لقب بگیرد! لازم به‎ذکر است که خبری از جک ۳٫۵ میلی‌متری در گوشی پرچم‎دار جدید اچ‌تی‎سی نیست و به همین جهت به یک مبدل برای تبدیل جک ۳٫۵ میلی‎متری به درگاه یواس‌بی Type-C محدود خواهید شد. رنگ‌های در نظر گرفته شده برای گوشی پرچم‎دار جدید اچ‎تی‌سی U 11 عبارتست از قرمز، آبی، نقره‎ای، سفید و مشکی و همان‌طور که گفته شد، در تمامی آن‌ها از بدنه براق استفاده شده است. این گوشی، ۱۶۹ گرم وزن داشته و ضخامت آن نیز تنها ۷٫۹ میلی‌متر است.

گوشی شیائومی می ۶ به عنوان اولین محصول شرکت چینی سازنده از چیپ‌ست اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام با لیتوگرافی ۱۰ نانومتری، استفاده می‌کند. همان‌طور که می‌دانید، این چیپ‌ست به پردازنده هشته‌ای مجهز شده و حداکثر فرکانس پردازشی هسته‌های آن، ۲٫۴۵ گیگاهرتز است. به همراه آن، اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام از واحد پردازش گرافیکی آدرنو ۵۴۰ استفاده می‌کند که در مقایسه با آدرنو ۵۳۰ در تراشه اسنپدراگون ۸۲۰، تا ۲۵ درصد سرعت آن افزایش یافته است.

طراحی گوشی شیائومی می ۶ در مقایسه با نسل قبل یعنی می ۵ با پیشرفت‌هایی همراه بوده است؛ گوشی پرچم‌دار جدید شیائومی از یک فریم فلزی از جنس فولاد ضد زنگ استفاده می‌کند و لایه‌‌ای از جنس شیشه ۳D (شیشه‌ دارای انحنا) پنل جلوی گوشی را پوشانده است. هم‌چنین، شرکت شیائومی ادعا می‌کند که بدنه شیائومی می ۶ در برابر نفوذ قطرات آب مقاوم است اما تابه‌حال، مشخص نشده که شیائومی می ۶ از چه استانداردی استفاده می‌کند. به احتمال زیاد، شیائومی می ۶ به بدنه‌ای با مقاومت بالا همانند گوشی گلکسی اس ۸ یا ال‌جی جی ۶ مجهز نخواهد بود و به همین جهت، شرکت شیائومی اطلاعات بیشتری را پیرامون گواهی آن ارائه نداده است.

شیائومی می ۶ همانند نسل گذشته از یک نمایشگر ۵٫۱۵ اینچی Full HD با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل استفاده می‌کند و سنسور تشخیص اثرانگشت Sense ID شرکت کوالکام، از جمله دیگر قابلیت‎هایی است که شرکت شیائومی برای گوشی پرچم‎دار جدید خود در نظر گرفته. نمایشگر این مدل در مقایسه با نسل قبل، تغییر چندانی از لحاظ رزولوشن یا اندازه نداشته است و شرکت سازنده ادعا می‌کند که برای یک گوشی پرچم‌دار، نمایشگر ۵٫۱ اینچی مناسب است.

با توجه به اندازه نمایشگر، نیازی به افزایش رزولوشن صفحه‌نمایش نبوده و به همین جهت، همان‌طور که گفته شد؛ شیائومی می ۶ از یک نمایشگر فول اچ‌دی استفاده می‌کند. البته در شایعات گذشته پیرامون گوشی پرچم‌دار جدید شیائومی، گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر عرضه می ۶ با یک نمایشگر Quad HD وجود داشت اما به‌نظر می‌رسد که آن مدل، تنها نمونه آزمایشی و اولیه گوشی پرچم‌دار جدید شیائومی بوده است. هم‌چنین، انتظار داشتیم که شرکت شیائومی به همراه مدل استاندارد، می ۶ پلاس را نیز ارائه دهد که از یک نمایشگر ۵٫۷ اینچی استفاده می‌کند. با این‌حال، شرکت شیائومی تصمیم گرفت تا رویداد امروز را تنها به معرفی شیائومی می ۶ اختصاص دهد و احتمالاً در آینده‌ای نزدیک، آن مدل معرفی می‌شود.

شیائومی می ۶ از یک دوربین دوگانه ۱۲ مگاپیکسلی استفاده می‎کند که از یک سنسور زاویه گسترده و یک سنسور تله استفاده می‌کند. سنسور واید، به لرزش‌گیر چهار محوره مجهز شده است و به همین جهت، این امکان برای شما فراهم خواهد شد تا تصاویر و ویدیوهایی بدون لرزش ثبت نمایید. هم‌چنین، قابلیت Patriot Mode نیز برای شیائومی می ۶ در نظر گرفته شده است که با تار نمودن پس‌زمینه تصاویر، به ثبت‌رساندن تصاویر جذاب و حرفه‌ای را به واقعیت مبدل می‌کند. یک شاتر ۸ مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر ویدیوهای سلفی در جلوی دستگاه به کار گرفته شده است.

شیائومی می ۶ در مقایسه با گلکسی اس ۸، هوآوی پی ۱۰ و آیفون ۷ از یک باتری بزرگ‌تر ۳۳۵۰ میلی‌آمپر ساعت استفاده می‌کند و بسته به استفاده کاربر و با بهینه‌سازی‌های انجام‌شده بر روی رابط‌کاربری MIUI، تا یک روز ماندگاری دارد. هم‌چنین در صورتی‌که شارژ باتری به پایان می‌رسد، به لطف استفاده از فناوری شارژ سریع کوالکام که البته به نسخه آن اشاره‌ای نشده است؛ باتری به سرعت شارژ می‌شود.

شیائومی می 6 پلاس

شیائومی می ۶ از یک دوربین دوگانه ۱۲ مگاپیکسلی استفاده می‎کند که از یک سنسور زاویه گسترده و یک سنسور تله استفاده می‌کند. سنسور واید، به لرزش‌گیر چهار محوره مجهز شده است و به همین جهت، این امکان برای شما فراهم خواهد شد تا تصاویر و ویدیوهایی بدون لرزش ثبت نمایید. هم‌چنین، قابلیت Patriot Mode نیز برای شیائومی می ۶ در نظر گرفته شده است که با تار نمودن پس‌زمینه تصاویر، به ثبت‌رساندن تصاویر جذاب و حرفه‌ای را به واقعیت مبدل می‌کند. یک شاتر ۸ مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر ویدیوهای سلفی در جلوی دستگاه به کار گرفته شده است.

شیائومی می ۶ در مقایسه با گلکسی اس ۸، هوآوی پی ۱۰ و آیفون ۷ از یک باتری بزرگ‌تر ۳۳۵۰ میلی‌آمپر ساعت استفاده می‌کند و بسته به استفاده کاربر و با بهینه‌سازی‌های انجام‌شده بر روی رابط‌کاربری MIUI، تا یک روز ماندگاری دارد. هم‌چنین در صورتی‌که شارژ باتری به پایان می‌رسد، به لطف استفاده از فناوری شارژ سریع کوالکام که البته به نسخه آن اشاره‌ای نشده است؛ باتری به سرعت شارژ می‌شود.

برخلاف شیائومی می ۵ و سایر گوشی‌های هوشمند دیگر شرکت هوآوی که از جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری استفاده می‌کند، گوشی پرچم‌دار جدید این سازنده یعنی شیائومی می ۶ فاقد جک ۳٫۵ میلی‌متری صدا است و امکان پخش موسیقی با استفاده از هدفون، تنها به کمک هدفون‌های سازگار با درگاه یواس‌بی Type-C امکان‌پذیر خواهد بود یا می‌توانید یک هدفون را که از اتصال بلوتوث استفاده می‌کند، خریداری نمایید. با این‌حال، شیائومی می ۶ به بلندگوی استریو مجهز شده است و یک بلندگو در لبه بالای دستگاه و بلندگوی دیگر در لبه پایین دستگاه قرار دارد.

شیائومی می ۶ در رنگ‌های نقره‌ای، مشکی و آبی در دسترس خواهد بود و قیمت مدل پایه آن با ۶۴ گیگابایت حافظه، ۳۶۰ دلار است. هم‌چنین، نسخه رده‌بالای گوشی پرچم‌دار شیائومی می ۶ با ۱۲۸ گیگابایت حافظه، تنها ۴۲۰ دلار قیمت دارد و کاربرانی که به دنبال نسخه خاص‌تر آن با بدنه سرامیکی و ۱۲۸ گیگابایت حافظه هستند، باید ۴۳۵ دلار هزینه پرداخت نمایند.

یکی از پیشرفت‌های عمده در مقایسه با ال‌جی ۵، نمایشگر ۵٫۷ اینچی FullVision گوشی پرچم‌دار جدید ال‌جی است که از استانداردهای رنگ بیشتری پشتیبانی می‌کند؛ دالبی ویژن و HDR 10. صفحه‌نمایش با لایه محافظ گوریلا گلس ۵ محافظت می‌شود.

گوشی پرچم‌دار ال‌جی به یک نمایشگر با رزولوشن Quad HD + مجهز شده است؛ به عبارت بهتر، تراکم پیکسلی صفحه‌نمایش علی‌رغم افزایش اندازه آن در مقایسه با ال‌جی جی ۵ افزایش یافته است. گوشی پرچم‌دار ال‌جی جی ۶ با تاییدیه IP68 همراه شده است که از مقاومت آن در برابر آب و گرد و غبار خبر می‌دهد. به دلیل عرضه ال‌جی جی ۶ با شاسی ضدآب، باید گفت که گوشی پرچم‌دار جدید ال‌جی ماژولار نخواهد بود.

حسگر اثرانگشت همانند ال‌جی جی ۵ در بدنه پشتی جای گرفته اما خبری از برآمدگی ماژول دوربین و حسگر اثرانگشت، نیست و به همین جهت، طراحی گوشی پرچم‌دار جدید ال‌جی جی ۶ در مقایسه با نسل قبل جذاب‌تر به‎نظر می‎رسد.

گوشی پرچم‌دار جدید ال‌جی به تراشه اسنپدراگون ۸۲۱ کوالکام با چهار هسته پردازشی مجهز شده است و چهار گیگابایت رم به همراه ۳۲ گیگابایت یا ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی برای این گوشی در نظر گرفته شده است. لازم به ذکر است که می‌توانید فضای ذخیره‌سازی را با استفاده از یک کارت حافظه میکرو اس‌دی تا ۲۵۶ گیگابایت افزایش دهید.

شرکت ال‌جی در اواسط هفته گذشته، قابلیت‌های گوشی پرچم‌دار جدید خود را به نمایش گذاشت و رونمایی رسمی از ال‌جی جی ۶ تایید می‌کند که این محصول با دوربین دوگانه ۱۳ مگاپیکسلی همراه شده است. یکی از دو سنسور، گشودگی دهانه لنزی f/1.8 دارد؛ از تثبیت‌‌کننده نوری استفاده می‌کند و می‌تواند در سه محور، لرزش دست کاربران برطرف نماید. سنسور دیگر با میزان گشادگی دریچه دیافراگم f/2.4 همراه شده است.

فوکوس لیزری، تشخیص چهره، تصویربرداری HDR و فیلم‌برداری با رزولوشن ۴K از دیگر قابلیت‌هایی به شمار می‌رود که شرکت ال‌جی برای گوشی پرچم‌دار جدید خود در نظر گرفته است. در جلوی گوشی نیز، یک شاتر ۵ مگاپیکسلی با گشودگی دهانه لنزی f/2.2 جای دارد و حداکثر رزولوشن دوربین ثانویه ال‌جی جی ۶ برای ثبت فیلم‌های سلفی به فول اچ‌دی (۱۰۸۰p) محدود شده است.

انرژی گوشی پرچم‌دار جدید شرکت ال‌جی با استقاده از یک باتری غیرقابل حذف ۳۳۰۰ میلی‌آمپر بر ساعت تامین می‌شود و از فناوری شارژ سریع ۳٫۰ کوالکام برای شارژ کامل باتری در یک مدت زمان کوتاه، استفاده شده است. ال‌جی جی ۶ از فناوری شارژ بی‌سیم نیز پشتیبانی می‌کند اما باید بدانید که این قابلیت تنها برای مدل‌های عرضه شده در بازار آمریکا، در نظر گرفته شده است و مدل‌های دیگر از گوشی پرچم‌دار جدید ال‌جی، از مبدل آنالوگ به دیجیتال چهارگانه استفاده می‌کند.

 

ام شیائومی می ۶ گلکسی اس ۸ (و اس ۸ پلاس) سامسونگ ال‌جی جی ۶ هوآوی پی ۱۰ (و پی ۱۰ پلاس)
مشخصات مدل پایه (شش گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه) – مدل رده‌بالا (شش گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه) مدل پایه (چهار گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه) – مدل رده‌بالا (شش گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه)؛ این نسخه تنها برای گلکسی اس ۸ پلاس در نظر گرفته شده است. مدل پایه (چهار گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه) برای هوآوی پی ۱۰؛ مدل پایه (چهار گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه) – مدل رده‌بالا (چهار گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه)

 

برای هوآوی پی ۱۰ پلاس؛

مدل پایه (چهار گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه) – مدل رده‎بالا (شش گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه)

قیمت (به ترتیب) ۳۶۳ دلار – ۴۲۱ دلار ۷۲۰ دلار (۸۵۰ دلار) –  ۱۰۲۰ دلار ۶۵۰ دلار ۷۰۰ دلار – قیمت این نسخه هنوز مشخص نیست.

 

۷۵۰ دلار – ۸۵۰ دلار

 

نام مدل و مشخصات شیائومی می ۶ گلکسی اس ۸ گلکسی اس ۸ پلاس ال‌جی جی ۶ هوآوی پی ۱۰ هوآوی پی ۱۰ پلاس
نمایشگر ۵٫۱۵ اینچی فول اچ‌دی (با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل) ۵٫۷ اینچی Quad HD + (با رزولوشن ۱۴۴۰  در ۲۹۶۰ پیکسل) و نسبت تصویر ۱۸٫۵ به ۹ ۶٫۲ اینچی Quad HD + (با رزولوشن ۱۴۴۰  در ۲۹۶۰ پیکسل) و نسبت تصویر ۱۸٫۵ به ۹ ۵٫۷ اینچی Quad HD + (با رزولوشن ۱۴۴۰  در ۲۸۸۰ پیکسل) و نسبت تصویر ۱۸ به ۹ ۵٫۱ اینچی Full HD (با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل) ۵٫۵ اینچی Quad HD (با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل)
تراکم پیکسلی نمایشگر ۴۲۸ PPI ۵۷۰ PPI ۵۲۹ PPI ۵۶۴ PPI ۴۳۲ PPI ۵۴۰ PPI
چیپ‌ست اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام با پردازنده هشت هسته‌ای و آدرنو ۵۴۰ نسخه مخصوص آمریکا:

اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام با پردازنده هشت هسته‌ای و آدرنو ۵۴۰

نسخه جهانی:

اگزینوس ۸۸۹۵ سامسونگ با پردازنده هشت هسته‌ای و Mali-G71(MP20)

 

نسخه مخصوص آمریکا:

اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام با پردازنده هشت هسته‌ای و آدرنو ۵۴۰

نسخه جهانی:

اگزینوس ۸۸۹۵ سامسونگ با پردازنده هشت هسته‌ای و Mali-G71(MP20)

اسنپدراگون ۸۲۱ کوالکام با پردازنده چهار هسته‌ای و آدرنو ۵۳۰ HiSilicon Kirin 960  و Mali-G71(MP8) HiSilicon Kirin 960  و Mali-G71(MP8)
مقدار حافظه رم شش گیگابایت چهار گیگابایت

(نسخه شش گیگابایتی به صورت گسترده عرضه نشده است)

چهار گیگابایت

(نسخه شش گیگابایتی به صورت گسترده عرضه نشده است)

چهار گیگابایت چهار گیگابایت چهار و شش گیگابایت
حافظه داخلی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت ۶۴ گیگابایت (نسخه مجهز به ۱۲۸ گیگابایت حافظه، به صورت گسترده عرضه نشده است) ۶۴ گیگابایت (نسخه مجهز به ۱۲۸ گیگابایت حافظه، به صورت گسترده عرضه نشده است) ۳۲ گیگابایت ۳۲ گیگابایت و ۶۴ گیگابایت ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت (نسخه رده‌بالا با ۱۲۸ گیگابایت حافظه، احتمالاً در بازار کشورمان عرضه نمی‌شود)
دوربین اصلی دوربین دوگانه ۱۲ مگاپیکسلی با اندازه دهانه دیافراگم f1.8  و f2.6 / یک لنز واید و یک لنز تله / تصویربرداری با قابلیت پرتره / فلاش LED دوگانه دوربین تکی ۱۲ مگاپیکسلی با اندازه دهانه دیافراگم f1.7 / قابلیت Dual Pixel / لرزش‌گیر اپتیکال / فلاش LED دوربین تکی ۱۲ مگاپیکسلی با اندازه دهانه دیافراگم f1.7 / قابلیت Dual Pixel / لرزش‌گیر اپتیکال / فلاش LED دوربین دوگانه ۱۳ مگاپیکسلی (یک سنسور با گشودگی دهانه دیافراگم f1.8 از لرزش‌گیر سه محوره و فوکوس خودکار استفاده می‌کند؛ سنسور دیگر با گشودگی f2.4 همراه شده است و از یک لنز واید استفاده می‌کند) / فلاش LED دوگانه دوربین دوتایی  ۲۰ مگاپیکسلی (سنسور مونوکروم) و ۱۲ مگاپیکسلی (سنسور رنگی) / قابلیت / امکان ثبت تصاویر با افکت بوکه / لرزش‌گیر شش محوره / فلاش LED دوگانه دوربین دوتایی  ۲۰ مگاپیکسلی (سنسور مونوکروم) و ۱۲ مگاپیکسلی (سنسور رنگی) / قابلیت / امکان ثبت تصاویر با افکت بوکه / لرزش‌گیر شش محوره / فلاش LED دوگانه
دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی / قابلیت فیلم‌برداری با رزولوشن ۱۰۸۰p ۸ مگاپیکسلی / فوکوس خودکار / قابلیت فیلم‌برداری با رزولوشن ۱۴۴۰p ۸ مگاپیکسلی / فوکوس خودکار / قابلیت فیلم‌برداری با رزولوشن ۱۴۴۰p ۵ مگاپیکسلی / قابلیت فیلم‌برداری با رزولوشن ۱۰۸۰p ۸ مگاپیکسلی / قابلیت فیلم‌برداری با رزولوشن ۱۰۸۰p ۸ مگاپیکسلی / قابلیت فیلم‌برداری با رزولوشن ۱۰۸۰p
باتری ۳۳۵۰ میلی‌آمپر ساعت ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت ۳۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت ۳۳۰۰ میلی‌آمپر ساعت ۳۲۰۰ میلی‌آمپر ساعت ۳۷۵۰ میلی‌آمپر ساعت
قابلیت‌ها درگاه یواس‌بی Type-C / سنسور تشخیص اثرانگشت درگاه یواس‌بی Type-C / سنسور تشخیص اثرانگشت / سنسور تشخیص عنبیه چشم / سیستم تشخیص چهره / جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون درگاه یواس‌بی Type-C / سنسور تشخیص اثرانگشت / سنسور تشخیص عنبیه چشم / سیستم تشخیص چهره / جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون درگاه یواس‌بی Type-C / سنسور تشخیص اثرانگشت / سیستم تشخیص چهره / جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون درگاه یواس‌بی Type-C / سنسور تشخیص اثرانگشت / جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون درگاه یواس‌بی Type-C / سنسور تشخیص اثرانگشت / جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون
ضخامت  و وزن ۷٫۵ میلی‌متر / ۱۶۸ گرم ۸ میلی‌متر / ۱۵۵ گرم ۸٫۱ میلی‌متر / ۱۷۳ گرم ۷٫۹ میلی‌متر / ۱۶۳ گرم ۶٫۹۸ میلی‌متر / ۱۴۵ گرم ۷ میلی‌متر / ۱۶۵ گرم
رنگ‌ها آبی / مشکی / سفید مشکی / نقره‌ای / طلایی / خاکستری / آبی مرجانی مشکی / نقره‌ای / طلایی / خاکستری / آبی مرجانی سفید / مشکی / پلاتینی آبی / سبز / طلایی / سفید / مشکی / نقره‌ای / رز گلد آبی / سبز / طلایی / سفید / مشکی / نقره‌ای / رز گلد

 

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *