مقایسه هیوندای اکسنت و کیا ریو ۲۰۱۶

مقایسه هیوندای اکسنت و کیا ریو ۲۰۱۶
  • 1396/5/19
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

اگر قصد خرید یک خودروی سدان ۱۰۰ تا ۱۱۰ میلیونی دارید، معمولاً باید یا سراغ هیوندای اکسنت بروید یا کیا ریو ۲۰۱۶٫ در این نوشته قصد داریم مقایسه ی مختصری میان هیوندای اکسنت و کیا ریو ۲۰۱۶ داشته باشیم تا خودروی بهتر را به شما معرفی کنیم. ابتدا به ویژگی های هیوندای اکسنت می پردازیم و سپس به سراغ کیا ریو ۲۰۱۶ می رویم.

گویا آی تی – اگر قصد خرید یک خودروی سدان ۱۰۰ تا ۱۱۰ میلیونی دارید، معمولاً باید یا سراغ هیوندای اکسنت بروید یا کیا ریو ۲۰۱۶٫ در این نوشته قصد داریم مقایسه ی مختصری میان هیوندای اکسنت و کیا ریو ۲۰۱۶ داشته باشیم تا خودروی بهتر را به شما معرفی کنیم. ابتدا به ویژگی های هیوندای اکسنت می پردازیم و سپس به سراغ کیا ریو ۲۰۱۶ می رویم.

الف) هیوندای اکسنت:
برای بررسی ویژگی های هیوندای اکسنت ابتدا بهتر است از بیرون خودرو شروع کنیم. هیوندای اکسنت ظاهری دلچسب و جذاب داشته و با وجود سادگی، اسپرت و مدرن است. چراغ ها از گرافیک خوبی برخوردار بوده و جلو پنجره نیز بسیار زیبا می باشد.
داخل کابین با بیرون خودرو هماهنگی دارد. متریال کابین دارای کیفیت بسیار خوبی است و برای یک خودروی سدان شهری بسیار مناسب به نظر می رسد. ولی در عین حال، در بعضی از قسمت های کابین هیوندای اکسنت از پلاستیک خشک استفاده شده که چندان جالب به نظر نمی رسد. از لحاظ عایق بندی کابین نیز، می توان نمره ی قابل قبولی به هیوندای اکسنت داد، هر چند در دورهای بالا ممکن است صدای پیشرانه تا حدی به گوش برسد.
مقایسه ی هیوندای اکسنت و کیا ریو 2016
فضای داخل هیوندای اکسنت خیلی جادار نیست، اما افراد قد بلند به راحتی می توانند در آن قرار گیرند. دید جلو و عقب نیز مناسب و وسیع است، ولی در عین حال از آن جا که ستون عقب پهنای زیادی دارد، ممکن است دید عقب تا حدودی با محدودیت همراه باشد.
هیوندای اکسنت دارای یک پیشرانه ی چهار سیلندر بوده که ۱۵۹۱ سی سی حجم دارد. قدرت آن ۱۲۸ اسب بخار در دور موتور ۶۳۰۰ در دقیقه است و گشتاور آن در دور موتور ۴۲۰۰، ۱۵۶ نیوتن متر است. صفر تا صد آن تقریباً ۱۰ ثانیه است. از لحاظ موتور، می توان تا حدی هیوندای اکنست را قابل قبول دانست.
مقایسه ی هیوندای اکسنت و کیا ریو 2016
سایر ویژگی های خودرو هیوندای اکسنت:
• گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک
• فرمان نرم و نسبتاً دقیق
• ترمزهای خوب و قابل قبول
• مصرف سوخت پایین

ب) کیا ریو ۲۰۱۶:
کیا ریو ۲۰۱۶ همانند دیگر محصولات کیا دارای طراحی ساده و جذابی است. اما داخل کابین بسیار ساده بوده و چیز خاصی ندارد. داشبورد و کنسول بسیار معمولی هستند و از لحاظ سایر امکانات رفاهی نیز کیا ریو ۲۰۱۶ به هیوندای اکسنت نمی رسد.

پیشرانه ی کیا ریو ۲۰۱۶ دارای ۱۴۰۰ سی سی حجم بوده و ۱۰۷ اسب بخار قدرت دارد. گشتاور آن ۱۳۷ نیوتن متر بوده که هنگام ترکیب با گیربکس ۴ سرعته، نمی تواند عملکرد قابل قبولی داشته باشد.
مقایسه ی هیوندای اکسنت و کیا ریو 2016
این خودرو از لحاظ مصرف سوخت پایین است و می توان گفت با هیوندای اکسنت در یک سطح می باشد.

ج) هیوندای اکسنت بهتر از کیا ریو ۲۰۱۶:
در کل، در رنج قیمت ۱۰۰ تا ۱۱۰ میلیون تومان، هیوندای اکسنت بسیار بهتر از کیا ریو ۲۰۱۶ است. هیوندای اکسنت چه در شتاب اولیه و چه در شتاب ثانویه بسیار خوب و قابل قبول است. از لحاظ مصرف سوخت و طراحی ظاهری با کیا ریو تقریباً در یک سطح است، اما از لحاظ موتور و قدرت سواری بسیار بهتر و کارآمدتر از کیا ریو ۲۰۱۶ است، زیرا کیا ریو ۲۰۱۶ سواری خشک وکوبنده ای دارد و از لحاظ هندلینگ نیز در سطح ضعیفی است.
در کلیت ماجرا، با توجه به قیمت این دو خودرو، می توان گفت خرید هیوندای اکسنت بسیار مقرون به صرفه تر از خرید کیا ریو ۲۰۱۶ است لذا برای این انتخاب می توانید قیمت خودرو در نمایندگی محصولات هیوندا را مطالعه کنید و مقایسه های لازم را نیز انجام دهید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *