۵ تکنیک گفته نشده برای کار کردن با استوری های اینستاگرام

۵ تکنیک گفته نشده برای کار کردن با استوری های اینستاگرام
  • 1396/5/19
  • زهرا معبودی
  • 1

استوری در اینستاگرام یکی از ویژگی های پرمخاطب در این  شبکه اجتماعی است. پس از اینکه در ماه اخیر شماره استفاده کنندگان از این سرویس به بیش از ۲۰۰ میلیون نفر رسید اینستاگرام متوجه شد که توانسته در این امر خیلی بهتر و موفق تر از اسنپ چت عمل کند.

اینستاگرام برای بخش استوری ویژگی های مختلفی در نظر گرفته که کمک می‌کند یک استوری قوی ایجاد کنید. برخی از این ویژگی ها در ابتدا نظر کاربران را به خود جلب می کند اما برخی نیاز به کمی توضیح دارد تا کاربر بتواند در مورد آن توجیه شود.

در این مقاله می خواهیم به پاره ای توضیحات در مورد استوری های اینستاگرام بپردازیم و ترفندهای جالبی که در این بار کشف کرده ایم را با شما در میان بگذاریم تا انتهای این مقاله با گویا آی تی همراه باشید.

تکنیک گفته نشده برای کار کردن با استوری های اینستاگرام

ترفند اول: از تمام رنگ ها استفاده کنید

وقتی که می خواهید از رنگ ها در اینستاگرام استفاده کنید شاید در وهله اول فقط آن بیست و هفت رنگ مرسوم به چشم تان بیاید و بخواهید فقط از بین این ۲۷ رنگ محدود یک رنگ یا رنگهای مورد علاقه خود را انتخاب کنید اما خبر خوب اینکه شما می توانید از طیف بیشتری از رنگها استفاده کنید. برای استفاده از این قابلیت کافیست روی آیکونی که علامت خودکار روی آن کشیده شده ضربه بزنید تا امکان اضافه کردن قلم یا متن برای شما فعال شود در اینجا تصویر به شما کمک می کند تا حالت رنگی را فعال کنید .

اینستاگرام

روی یک قسمت رنگی از تصویر لمس کنید تا پالت به صورت پیوسته فعال شود . با این تغییر می توانید هر قسمت از این بخش را که می‌خواهید لمس کنید تا رنگ مورد علاقه خود را مشاهده کنید بعد می توانید رنگ تایید شده را انتخاب و آن را روی استوری خود اعمال کنید برای اینکه در محدوده ی پالت رنگ مورد علاقه خود را پیدا کنید باید انگشت خود را به سمت چپ و راست اسلاید کنید تا رنگ مورد نظرتان را مشاهده کنید.

ترفند دوم: پس زمینه یک دست داشته باشید

اینکه بخواهید در تصاویر خود پس زمینه ای یکسان با یک رنگ خاص داشته باشید یک ایده  عالی است اما چگونه این کار را باید انجام داد شاید به طور دستی تاکنون ترفندهایی برای این مورد کشف کرده باشید اما خود اینستاگرام به شما کمک می کند تا به طور اتوماتیک پس زمینه تصاویر خود را به رنگ دلخواه تان درآورید برای اینکار وقتی که یک عکس را گرفتید و قصد دارید از آن برای استوری  خود استفاده کنید آیکون خودکار را لمس کنید با این کار کافی است رنگ که می خواهید برای قسمت پس زمینه تان نمایش داده شود را مشخص کنید.

ترفند اینستاگرام

پس از اینکه پس‌زمینه‌ی خود را انتخاب کردید به مدت فقط ۳ ثانیه انگشت خود را روی صفحه فشار دهید تا رنگی که انتخاب کرده اید برای پس زمینه اعمال شود دست خود را بعد از ۳ ثانیه بردارید تا نتیجه را مشاهده کنید دقت کنید که نباید این مدت زمان کمتر یا بیشتر از ۳ ثانیه شود. با استفاده از ترفندهایی که در این باره وجود دارد به راحتی می توانید از پس زمینه های نیمه نامرئی نیز برای تصویر خود استفاده کنید

 

ترفند سوم: استوری خود را با موسیقی عجین کنید

در اینترنت برنامه‌هایی   وجود دارد که به شما کمک می‌کند بتوانید به راحتی به ویدیوهای خود موسیقی اضافه کنید  اما  اگر می‌خواهید بدون نیاز به یک برنامه جانبی این کار را برای استوری اینستاگرام خود انجام دهید ترفند آن را هم اکنون به شما یاد می دهیم برای این کار کافی است ابتدا موسیقی که می خواهید در پس زمینه فیلم تان پخش شود را اجرا کنید و بعد از آن با دوربین اینستاگرام شروع به ضبط فیلم کنید.

ترفند اینستاگرام

با این کار فیلم مورد نظر به همراه موسیقی پس زمینه ای که از طریق پلیر گوشی شما در حال پخش است ضبط می‌شود دقت کنید که اگر صدای اضافه ارائه شود این صدا که در محیط پخش می شود  در پس زمینه ویدیو نیز پخش خواهد شد شما می‌تواند همزمان هم ویدیو پخش کنید هم موسیقی در پس زمینه آن اجرا کنید و هم خودتان با مخاطبین از طریق همین ویدیو صحبت کنید

ترفند چهارم: استفاده از تصاویر گالری برای استوری امکان پذیر است

هر چند شما می‌توانید برای بازه ی ۲۴ ساعته استوری ها از تصاویر گالری خود که در ۲۴ ساعت قبل آنها را گرفته اید یا تولید کرده اید استفاده کنید اما شاید دلتان بخواهد استوری شما  مربوط به تصویری باشد که از روزهای قبل گرفته اید برای این کار ممکن است که همین محدودیت شما را اذیت کنند اما یک راه جالب این است که با استفاده از گوشی خود از تصویری که در حال نمایش است یک اسکرین شات بگیرید وقتی که اسکرین شات می گیرید می توانید آن را به عنوان یک فایل ۲۴ ساعته در نظر گرفته و آن را به عنوان استوری انتخاب کنید.  البته ممکن است به خاطر ویرایشی که باید روی تصویر اعمال کنید کمی کیفیت دچار مشکل شود این می‌تواند از دیده بسیاری از کاربران پنهان بماند چرا که نیاز به دقت زیادی دارد پس بدون توجه به این مسائل و وسواس زیاد از اسکرین شاتی که از عکس خود گرفته اید یک استوری ۲۴ ساعت بسازید

ترفند اینستاگرام

ترفند پنجم: زوم کردن با یک انگشت

مطمئنم تاکنون در مورد زوم کردن روی استوری ها فکر نکرده اید اما امروز به شما یاد می‌دهم که چگونه وقتی در حال گرفتن فیلم برای استوری هستید به راحتی با یک انگشت در محلی که می‌خواهید در فیلم. تمرکز ایجاد کنید دسترسی پیدا کنید.

هنگام ضبط فیلم انگشت خود را روی دکمه ثبت قرار داده و به سمت بالا بکشید تا تصویر بزرگ نمایی شود برای اینکه از حالت بزرگنمایی خارج شود آنچه که گفته شده را به صورت برعکس انجام دهید بدین صورت می توانید به راحتی   هر جا که خواستید در فیلم یک بزرگنمایی ایجاد کنید

ترفند اینستاگرام

شما می توانید به راحتی استوری های خود را دانلود کنید و ویرایش های مورد نظر خود را روی آن قرار دهید به طورکلی ترفندهای مختلفی برای این وجود دارد که بخواهید یک استوری حرفه ایجاد کنید اما این پنج ترفند غالبا به ذهن کمتر افرادی می رسد که حتی روزانه با استوری ها سرو کار دارند.    در این باره دیدگاه ها و تجربیات خود را با گویا ای تی در میان بگذارید این مطلب را برای اطلاع عموم روی شبکه‌های اجتماعی نشر دهید.

 

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *