۷ پیشنهاد برای افزایش تعامل کاربران روی صفحه اینستاگرام

۷ پیشنهاد برای افزایش تعامل کاربران روی صفحه اینستاگرام
  • 1396/5/21
  • زهرا معبودی
  • 0

اینستاگرام  وب سایتی است که هر کسی ممکن است به هر دلیلی از آن استفاده کنند. به عنوان مثال برخی از افراد از آن صرفاً برای به اشتراک‌ گذاری تصاویر شخصی خود استفاده میکنند و برخی هم برای اینکه بتوانند کسب و کار خود را ارتقا دهند یک پیج  برای کسب و کارشان در اینستاگرام راه می‌اندازند. برخی از افراد هم به راحتی اینستاگرام را محل فروش خود قرار داده اند  و محصولات خود را در آن قرار می دهند. برای چنین افرادی که می خواهند از طریق اینستاگرام به میزان درآمد خود اضافه کنند قطعا افزایش فالوور و افزایش شهرت کسب و کارشان بسیار حیاتی است.

تاکنون ایده های زیادی به شما اراده دادیم که از طریق آن بتوانید فالوور های خود را در شبکه های اجتماعی مخصوصا شبکه اجتماعی اینستاگرام افزایش دهید اما این بار گویا ای تی که قصد دارد به بررسی روش های جدید و کمتر گفته شده در این باره در مورد شبکه اجتماعی اینستاگرام بپردازد  پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

پیشنهاد اول:  هدفمند کار کنید و با فالوور های تان همگام باشید

برای اینکه بتوانید به بهترین شکل ممکن در کمترین فاصله زمانی   از اینستاگرام استفاده کنید تا بتوانید کسب و کارتان را توسعه دهید پیشنهاد ما این است که برای کسب و کارتان تنها یک زمینه خاص را در نظر بگیرید و شروع کنید شمار فالوور های تان را افزایش دهید.  وقتی به تناسب یک موضوع خاص اقدام به افزایش فالوور هایتان می کنید  می توانید به راحتی از آنها بخواهید که روی موضوعات خاصی با شما همکاری کنند مثلاً از آنها بخواهید که هشتگ های شما را مورد استفاده قرار دهند و پستهای مشابه با پست های شما را در صفحه خود قرار دهند و در کپشن پست، از پیج شما نام برده و هشتگ های تان را مورد استفاده قرار دهند.

فزایش تعامل کاربران روی صفحه اینستاگرام

وقتی هدفتان مشخص است می توانید به راحتی موضوعات متناسب با موضوعی که به آن می پردازید را جستجو کنید و وضعیت برخورد کاربران با این موضوعات را در پیج های شان مورد بررسی قرار دهید.

پیشنهاد دوم:  مطالعات انجام شده روی اینستاگرام را بخوانید و بر روی پیج تان پیاده کنید

اگر وبسایت ها را مورد بررسی قرار دهید  قطعا می‌توانید تحقیقاتی درباره اینستاگرام برای موفق شدن در آن را مشاهده کنید.  مثلاً برخی از نهادهای تحقیقاتی در این باره گفته اند که بهتر است در تایم های خاصی مثل زمان ناهار یا شام روی پیچ های تان کار کنید یا اینکه روزهای جمعه در این شبکه اجتماعی می توانید شانس موفقیت بیشتری داشته باشید چرا که بیشتر کاربران در این شبکه در این روز آنلاین هستند.  یک نتیجه تحقیقاتی دیگر گویای این است که تصاویر آبی رنگ ۲۴ درصد بیشتر از سایر رنگ ها نظیر رنگ قرمز لایت پذیرند.  یا اینکه اگر بین ارسال تصاویری که در آن چهره وجود دارد و تصاویری که بدون چهره انداخته می‌شوند تردید دارید می‌توانید به راحتی از تصاویر چهره دار استفاده کنید و ۳۵ درصد بیشتر از حالت معمولی لایک بگیرید چرا که تصاویر چهره دار مورد استقبال بهتر و بیشتری از مخاطبان قرار می گیرد.

Instagram-Studies

این آمار با توجه به بررسی ۵.۱ میلیون  عکس در اینستاگرام به دست آمده است. مثلا در تحقیقات دیگری گفته شده است که اگر می خواهید میزان لایک ها پوست ها را افزایش دهید کافیست در کپشن ها کلمه لایک را به کار ببرید این کار تا ۸۹ درصد میزان لایک را بالا میبرد همچنین گفته می شود اگر کلمه کامنت را در کپشن بنویسید تا ۱۹۴ درصد میزان نظر نویسی را افزایش خواهد داد . می توانید با همین دو تکنیک میزان لایک ها و نظرات خود را افزایش دهید. مثلا می توانید در کپشن خود بنویسید آیا به این عکس علاقه دارید؟ آن را لایک کنید یا اینکه بنویسید لطفا درباره این مطلب نظر خود را بنویسید.

پیشنهاد سوم:  بررسی و تجزیه و تحلیل را فراموش نکنید

زمانی که از روش های یاد شده در این مقاله استفاده کردید کافیست کمی صبر کنید و نتایج را بررسی کنید در واقع برای اینکه بخواهید قدمی پیشرفت کنید کافی است که گاهی اوقات دست از کار بکشید و وضعیت کار خود را   و نتایج را بسنجید.  مثلا می‌توانید بررسی کنید که کدام یک از عکس هایی که روی اینستاگرام قرار داده اید لایک و کامنت بیشتری گرفته است همچنین می‌تواند بررسی کنید که در کدام ساعات روز پست های شما لایک بیشتری به خود اختصاص دادند یا اینکه در نظرات کاربران از چه چیزی صحبت کرده اند.  حتی اگر بخواهید حرفه ای تر کار کنید می توانید اکانت اینستاگرام خود را به حالت بیزینس اکانت تبدیل کنید و از آنالیزهای خود اینستاگرام استفاده کنید. برای این منظور لازم است که به قسمت تنظیمات در بخش تنظیمات اینستاگرام بروید و از آنجا گزینه switch to busness profile را انتخاب کنید. انتخاب  این گزینه به شما کمک می کند که بتوانید خیلی حرفه ای تر وضعیت پست های خود را مورد بررسی قرار دهید. البته ابزارهای دیگری نظیر socialbackers  نیز وجود دارد که  به شما کمک می کند بفهمید کدامیک از تصاویرتان لایک و کامنت بیشتری گرفته اند بدین صورت می توانید تصاویر محبوب تر را پیدا کنید و آن ها را به شمار بیشتری روی صفحه خود نشر داده و میزان لایک و کامنت ها را افزایش دهید.

فزایش تعامل کاربران روی صفحه اینستاگرام

پیشنهاد چهارم:  دیگران را تگ کنید

زمانی که پستی که شما روی اینستاگرام قرار می دهید به افرادی ربط پیدا می‌کند  یا اینکه از تصاویر  صفحه دیگران استفاده کرده اید  و یا به هر دلیلی مطلبی که روی صفحه خود قرار می دهید به شخصیت یا گروه دیگری ارتباط پیدا می کند بهتر است که به طور کاملاً قانونی آن فرد را تگ کنید.  البته در این کار نباید زیاده روی کنید و نباید یک فرد را تنها به تعداد زیاد تگ کنید چرا که این کار نوعی مزاحمت ایجاد می‌ کند. مثلاً فرض می کنیم که شما به یک کنسرت رفته اید می توانید تصویری از کنسرت را روی صفحه خود قرار داده و آی دی خواننده و هنرمندانی که در این کنسرت هنرنمایی کرده اند را تگ کنید.

پیشنهاد پنجم: برچسب گذاری جغرافیایی کنید

اگر کسب و کار شما به گونه است که لازم  است دیگران بدانند  در کجا  و در کدام شهر سکونت دارید و در حال فعالیت هستید حتما از تگ گذاری جغرافیایی استفاده کنید. این کار باعث می‌شود که شهروندان شما بهتر بتوانند شما را پیدا کنند و از خدمات شما استفاده کنند اگر صفحه شما یک صفحه کسب و کار هم  نیست می توانید با این کار دوستان خود را در اینستاگرام بهتر پیدا کنید و آن ها را بهتر به خود متصل کنید.

Instagram

پیشنهاد ششم:  تبادل اینستاگرامی داشته باشید

برای  این که پیچتان موفق شود  می توانید  از قدرت دیگر پیج ها استفاده کنید بدین صورت که می تواند پست هایی به صورت متقابل تولید کنید و به معرفی یکدیگر بپردازید در واقع با این روش می توانید کاربران و فالوور های صفحات خود و دیگران را با صفحه خود و صفحه دیگران آشنا کنند و به میزان فالوور های هر دو صفحه یا افرادی که با آنها تبادل دارید بیافزاید.  در این باره لازم است دقت کنید:

بهتر است با صفحاتی تبادل صورت گیرد که با موضوع صفحه شما ارتباط داشته و حتی الامکان یکسان باشد

با مطرح کردن سوال می توانید کاربران را به سمت خود جذب کرده و اقدامات آنها را افزایش دهید.  با پرسش سوال عموما تعداد لایک و کامنت افزایش پیدا می کند.

هرچه صفحه فردی که با او تبادل انجام میدهید فالوور های بیشتری داشته باشد می توانید صفحه خود را به دید شمار بیشتری از افراد برسانید.

دقت کنید که فالوور های صفحه  مقابل جعلی نباشد این موضوع را می توانید از روی لایک های روی صفحه نمایش دهید

پیشنهاد هفتم:  اطلاعات خود را درج کنید

در اینستاگرام بخشی وجود دارد به نام بیوگرافی که عموما با نام بیو bio آن را می شناسیم. در این بخش شما اجازه دارید در قالب ۱۵۰ کاراکتر خود را معرفی کنید می‌توانید توضیح کوتاهی از خود بنویسید و روش دسترسی دیگران به خود را در این بخش توضیح دهید.  اگر وب سایت یا کانال تلگرام دارید می توانید آدرس خود را در این بخش قرار دهید.  هرچقدر که بتوانید بیشتر و واضح تر در این بخش خود را معرفی کنید می توانید ذهن کاربران را بهتر درگیر خود کنید این می‌تواند در ارتباط شما با مشتری ها و کسانی که با آنها می خواهید در تماس باشید موثر واقع شود.

Instagram

برخی از افراد در اینستاگرام با جستجو به دنبال برخی صفحات می گردند متخصصان می‌گویند بهتر است که در بیو یک یا دو هشتگ نیز هم استفاده کنید  تا بتوانید صفحه خود را در نتایج جستجوی کاربران قرار دهید.

دقت کنید که تمام پیشنهاد هایی که در اینستاگرام ارائه شده اند تا شما را به موفقیت برساند صرفاً برای شما کار نخواهد کرد حتی مشاهده شده برخی از این موارد نتیجه عکس هم داشت از بنابر این باید هر کدام از این موضوعات را به طور جداگانه روی صفحه خود اعمال کنید و به بررسی نتایج بپردازید.

امروز با ۷ پیشنهاد برای افزایش تعامل کاربران روی صفحه اینستاگرام شما همراه بودیم  البته ترفند های زیادی برای این موضوع وجود دارد که می تواند به شما کمک کند موفق تر از قبل عمل کنید.  در این باره تحقیق کنید و روی پیج خود نتایج تحقیقات را پیاده کنید و پس از مدتی به بررسی این موضوع بپردازید. آنچه که به طور واقع بدان دست یافته اید با ما در میان بگذارید و این مطلب روی شبکه‌های اجتماعی نشر دهید.

 

 

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *