مقایسه مشخصات فنی نیسان مورانو و کیا سورنتو

مقایسه مشخصات فنی نیسان مورانو و کیا سورنتو
  • 1396/5/22
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

در این نوشته قصد داریم به مقایسه ی اجمالی نیسان مورانو و کیا سورنتو بپردازیم. اگر به این خودروها، یا لااقل یکی از آن ها، علاقه دارید، این نوشته را از دست ندهید.

گویا آی تی – در این نوشته قصد داریم به مقایسه ی اجمالی نیسان مورانو و کیا سورنتو بپردازیم. اگر به این خودروها، یا لااقل یکی از آن ها، علاقه دارید، این نوشته را از دست ندهید.

الف) طراحی ظاهری و داخلی:
از لحاظ طراحی ظاهری، نیسان مورانو و کیا سورنتو تفاوت های بسیاری با یکدیگر دارند. عموماً طراحی مورنو بیشتر از طراحی سورنتو مورد پسند واقع می شود.
مورانو دارای چراغ های کشیده و مایل جلو، و چراغ های LED و مایل عقب بوده و از جلو پنجره ای کشیده و هماهنگ با چراغ ها برخوردار است. نوع طراحی چراغ ها در کنار جای نفوذ باد در سپر جلو باعث شده اند که ظاهر مورانو بسیار خشمگین و جذاب به نظر برسد. نکته ی جالب دیگر در طراحی ظاهری مورانو، طرح شیشه های بغل آن است که اگر از فاصله مشاهده شوند، مانند قطره ی آب به نظر می رسند.

اما طراحی ظاهری کیا سورنتو به هیچ وجه خشن نیست. نه نوع چراغ ها و نه سپر و نه جلو پنجره. اما در کل کیا سورنتو نیز طراحی ساده و دلنشینی دارد، هر چند که در مقایسه با نیسان مورانو حرفی برای گفتن نداشته و ندارد.
طراحی داخلی دو خودرو تقریباً در یک سطح و اندازه است و نمی توان یکی را بر دیگری برتری داد.

ب) مشخصات موتور و گیرباکس:
نیسان مورانو داری موتوری ۶ سیلندر و ۳٫۵ لیتری بوده که قدرت آن ۲۴۰ اسب بخار در ۵۸۰۰ دور بر دقیقه و گشتاور آن ۴۴۰۰ نیوتن متر است.
موتور ۳٫۳ لیتری کیا سورنتو دارای ۶ سیلندر بوده که قدرت آن ۲۴۲ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه و گشتاور آن ۴۵۰۰ نیوتن متر است. همانطور که مشخص است، از لحاظ موتور می توان گفت کیا سورنتو برتر از نیسان مورانو است.
مصرف سوخت نیسان مورانو ۱۱ در ۱۰۰ کیلومتر بوده که همین میزان برای کیا سونتو ۱۱٫۹ است که از این لحاظ، نیسان مورانو برتر از کیا سورنتو می باشد.
اما چیزی که برتری نیسان مورانو را نسبت به کیا سورنتو ثابت می کند، این است که نیسان مورانو از گیرباکسی ۴ سرعته با سیستم CTV برخوردار بوده که دارای سه حالت اسپرت، آرام و نرمال است.
در مقابل کیا سورنتو از گیرباکسی ۵ دنده برخوردار بوده که با شیفتر همراه است. نرمی تعویض دنده ی نیسان مورانو نیز بسیار بهتر از کیا سورنتو است.

بسیاری از محصولات نیسان در ایران موجود هستند اما هنوز این مدل وارد بازار نشده است که شما میتوانید شرایط فروش انواع ماشین نیسان جدید را در سایت دیجیکالا مطالعه کنید.

ج) سیستم تعلیق:
کیا سورنتو دارای سیستم تعلیق دو جناقه ی مستقل بوده و در عقب نیز از سیستم تعلیق مولتی لینک برخوردار است. علاوه بر این در عقب از یک میل تعادل نیز بهره می برد.
نیسان مورانو دارای بازوهای مستقل در جلو بوده و در عقب نیز از سیستم مولتی لینک برخوردار است. علاوه بر این در عقب از یک میل تعادل ۲۰ میلیمتری بهره می برد.

د) ایمنی:
هم مورانو و هم سورنتو دارای سیستم کمکی برقی ترمز بوده و از سیستم پخش کننده ی نیروی ترمز در هر ۴ چرخ برخوردار هستند. همچنین ترمز هر دو خودرو ABS می باشد.
اما برتری سورنتو نسبت به مورانو در این است که سورنتو دارای سیستم تعادلی برقی خودرو هنگام لغزندگی جاده بوده تا از انحراف خودرو در ترمزهای شدید جلوگیری شود. همچنین سورنتو از سیستمی که در شرایط حساس موجب قفل شدن چرخ ها می شود بهره مند است.
مقایسه مشخصات فنی نیسان مورانو و کیا سورنتو
از نگاه امنیت سرنشین باید گفت نیسان مورانو از ایربگ در قسمت ستون ها و سقف و از ایربگی دولایه برای دو سرنشین جلو برخوردار است. علاوه بر این نیسان مورانو دارای گاردهای محافظ بوده که قادر هستند از در عبور کنند تا موجب جلوگیری از ضربه های احتمالی شوند. از دیگر تجهیزات ایمنی مورانو می توان به کمربندهای پیش کشنده و دوربین جهت کنترل پشت خودرو اشاره داشت.

اما سورنتو نیز به مانند مورانو بر روی ستون از ایربگ و برای دو سرنشین جلو از ایربگ دولایه استفاده کرده و دارای گاردهای محافظ می باشد.
علاوه بر این، کیا سورنتو از حسگر وزن برای صندلی استفاده کرده تا هنگامی که کسی روی صندلی کنار راننده نبود، ایربگ مخصوص آن صندلی باز نشود.
اما در باقی موارد، این مورانو است که ویژگی های بهتری دارد. ویژگی هایی مانند:
• چراغ های زنون
• سیستم ایرکاندیشن و کولر اتوماتیک
• خاموش و روشن شدن چراغ های خودرو به صورت اتوماتیک

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *