مقایسه مشخصات فنی دنا پلاس و برلیانس H330

مقایسه مشخصات فنی دنا پلاس و برلیانس H330
  • 1396/5/23
  • محمدرضا مرتضایی
  • 4

دنا پلاس به سبب امکانات تازه ای که به نسبت دنا دارد، توانسته است نظر بسیاری را به خود جلب کند. اما در همین رنج قیمت یک رقیب جدی برای او وجود دارد: برلیانس H330. این خودروی چینی با وجود آنکه از لحاظ امکانات و مشخصات فنی یک سدان متوسط است، اما چون ظاهر بسیار شیک و لوکسی دارد توانسته است دل افراد زیادی را به دست آورد. در ادامه مقایسه ای اجمالی میان مشخصات فنی این دو خودرو خواهیم داشت.

گویا آی تی – دنا پلاس به سبب امکانات تازه ای که به نسبت دنا دارد، توانسته است نظر بسیاری را به خود جلب کند. اما در همین رنج قیمت یک رقیب جدی برای او وجود دارد: برلیانس H330. این خودروی چینی با وجود آنکه از لحاظ امکانات و مشخصات فنی یک سدان متوسط است، اما چون ظاهر بسیار شیک و لوکسی دارد توانسته است دل افراد زیادی را به دست آورد. در ادامه مقایسه ای اجمالی میان مشخصات فنی این دو خودرو خواهیم داشت.

الف) طراحی ظاهری و داخلی:
طراحی ظاهری برلیانس H330 از دنا پلاس بهتر است. برلیانس ظاهری به روزتر و جوان پسندتر دارد. البته این به معنای آن نیست که دنا پلاس از لحاظ طراحی ظاهری بی کیفیت است.
از لحاظ طراحی داخلی، برلیانس H330 به مانند دیگر خودروهای چینی کابین ساده ای دارد. ولی طراحی داخلی دنا شیک تر و مدرن تر است.

ب) امکانات:
امکانات دنا پلاس عبارتند از:
• ۴ ایربگ
• دوربین دید عقب
• سانروف
• صندلی جلو برقی
• ترمز ABS و EBD
• سیستم چند رسانه ای تصویری لمسی

امکانات برلیانس H330 عبارتند از:
• ایربگ راننده و سرنشین جلو
• سیستم ضد سرقت موتور
• ترمز ABS و EBD

چنانکه مشخص است، از لحاظ امکانات دنا پلاس بسیار بالاتر از برلیانس H330 است.

ج) مشخصات فنی:
برلیانس که در دو مدل دنده دستی ۵ سرعته و اتوماتیک ۴ سرعته عرضه می‌ شود، پیشرانه ای ۴ سیلندر و ۱٫۵ لیتری داشته که دارای قدرت ۱۰۳ اسب بخار است. اما دنا پلاس دارای پیشرانه ای ۱٫۷ لیتری بوده که می تواند ۱۱۵ اسب بخار قدرت تولید کند. بنابراین از لحاظ پیشرانه، دنا پلاس بهتر از برلیانس H330 است.
از لحاظ مصرف سوخت نیز برلیانس دنده دستی در هر صد کیلومتر ۶٫۴ لیتر و دنا پلاس در هر صد کیلومتر ۷٫۷ لیتر مصرف دارد که از این لحاظ برلیانس H330 برتری دارد. البته قدرت دنا پلاس بیشتر از برلیانس H330 بوده و با توجه به مصرف سوخت این دو خودرو می توان گفت دنا پلاس در عین قدرت بیشتر می تواند موجب هزینه ی بیشتری گردد.


د) جمع بندی:
دنا پلاس قیمتی تقریباً ۴۸ میلیونی داشته و برلیانس H330 دارای قیمتی تقریباً ۴۶ میلیونی است. البته نوع اتوماتیک آن چیزی حدود ۵۵ میلیون است. با توجه به قدرت پیشرانه، قیمت و امکانات می توان دنا پلاس را از برلیانس H330 سرتر دانست.

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 4 دیدگاه
  1. اصلا وقتی دنا پلاس رو با برلیانس مقایسه کنیم خیلی خنده دار میشه دنا+ کجا و برلیانس کجا؟! توی ماشینهای ایرانی دنا کلا از هر نظر بهترینه.
    در ضمن فرق دنا با دنا+ رو دقیق تر براتون میگم:
    ۱- سانروف
    ۲- آنتن کوسه ای (shark fin)
    ۳- اضافه شدن day light و تغییر چراغ های جلو و عقب
    ۴- ۴ ایربگ سرنشین جلو و بغل (داخل صندلی سرنشینان جلو)
    ۵- صندلی تمام برقی با حرکت در ۸ حالت (در دنا ۶ حرکت برقی موجود است)
    ۶- دوربین دید عقب
    ۷- ایجاد تغییرات در سیستم مالتی مدیا
    ۸- تغییر خط های بغل خودرو و دستگیره ها و شیشه کوچک روی در پشت نیز تغییر کرده و خودرو به سمت جلو خم شده
    ۹- تغییر شبکه جلو پنجره
    همه این امکانات اضافه شده و قیمت خودرو به مقدار ناچیز ۶ ملیون تومان تغییر کرده.
    در بهمن ۹۶ یا اسفند ۹۶ منتظر دنا پلاس اتومات و توربو باشید 🙂

    1. خوش بحالت ب ارزوت رسیدی الان۱۴۰۱هست۵۰۰میلیون

  2. دنا یک ماشین کاملی هست حالا که توربو هم اومده و جدیدا دنا اتوماتیک هم قرار هست بیاد دیگه برای رقیبان جایی وجود نخواهد داشت

  3. واقعا حس راننده‌گی رو دنا به ادم میده حس غرور به ادم دست میده وقتی پشت دنا میشینه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *