مقایسه مشخصات فنی و قیمتی ام وی ام X22 با لیفان X50

مقایسه مشخصات فنی و قیمتی ام وی ام X22 با لیفان X50
  • 1396/5/23
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

بازار کراس اوورهای کوچک چینی در کشور ما داغ است. از این رو درصدد برآمده ایم تا به مقایسه ی دو خودرو از آن ها بپردازیم: لیفان X50 و ام وی ام X22. ابتدا به ام وی ام X22 پرداخته و سپس مشغول بررسی لیفان X50 می شویم.

گویا آی تی – بازار کراس اوورهای کوچک چینی در کشور ما داغ است. از این رو درصدد برآمده ایم تا به مقایسه ی دو خودرو از آن ها بپردازیم: لیفان X50 و ام وی ام X22. ابتدا به ام وی ام X22 پرداخته و سپس مشغول بررسی لیفان X50 می شویم.

۱) ام وی ام X22:
الف) طراحی ظاهری و داخلی:
ام وی ام X22 از لحاظ طراحی ظاهری و داخلی بسیار شیک و لوکس است. درواقع یکی از عمده ترین علل فروش زیاد این خودرو را می توان همین طراحی زیبا دانست. چراغ های با خطوط تیز و خشن، طراحی زیبای سپر و برجستگی های قابل توجه بر روی بدنه به طور کلی باعث زیبا و مدرن شدن ظاهر ام وی ام x22 شده اند.
داخل ام وی ام X22 از لحاظ ظاهری خوب و مورد پسند است. اما نکته ای که وجود دارد این است که متریالی که جهت ساخت تجهیزات داخلی به کار رفته چندان با کیفیت نیست.

ب) سواری:
ام وی ام X22 سواری نرمی ندارد و درواقع دارای سواری خشک و کوبنده ای است. از لحاظ هندلینگ نیز آنچنان قابل قبول نیست، هرچند از سیستم تعلیق ساده و قابل قبولی برخوردار است.

ج) مشخصات فنی:
پیشرانه ی ام وی ام X22، ۴ سیلندر و ۱٫۵ لیتری بوده و دارای قدرت ۱۰۵ اسب بخار در دور موتور ۶۰۰۰ دور در دقیقه و ۱۳۵ نیوتن متر گشتاور در دور موتور ۲۷۵۰ دور در دقیقه است. همچنین از یک گیرباکس ۴ سرعته اتوماتیک جهت انتقال نیرو به چرخ ها استفاده شده است. البته گیرباکس ۵ سرعته دستی نیز برای این خودرو قابل تهیه است. با توجه به وزن ام وی ام X22 و قدرت و حجم موتور می توان گفت این خودروی چینی از سرعت، قدرت و شتاب قابل قبولی برخوردار نیست.

۲- لیفان X50:
الف) طراحی:
لیفان x50 نیز به مانند ام وی ام x22 از طراحی ظاهری بسیار خوبی برخوردار است. اما طراحی آن در بخش های گوناگون از چند خودروی دیگر تقلید شده است.
در درون کابین نیز با وجود ظاهر بسیار خوبی که دارد، از متریال با کیفیتی استفاده نشده و در کل می توان گفت سوای ظاهر زیبا، لیفان X22 از لحاظ کیفیت نه بدنه ی خوبی دارد و نه کابین مناسبی.

ب) سواری:
لیفان x50 از سیستم تعلیق ضعیفی برخوردار است و با توجه به سطح هندلینگ بسیار پایین دارای سواری خشک و کوبنده ای است. نه فرمان دقیقی دارد و نه آن که ترمزها به خوبی عمل می کنند. بنابراین لیفان x22 از لحاظ سواری راضی کننده نیست.

ج) مشخصات فنی:
لیفان x50 دارای پیشرانه ای ۴ سیلندر و ۱٫۵ لیتری بوده که توانایی تولید ۱۰۲ اسب بخار قدرت و ۱۳۳ نیوتن متر گشتاور را دارد. همچنین از گیرباکس CVT جهت انتقال قدرت موتور به چرخ ها استفاده شده است.
با این شرایط می توان گفت لیفان x50 نیز همچون ام وی ام x22 به نسبت وزنی که دارد موتور قدرتمندی ندارد. تعویض دنده ی لیفان به خوبی صورت نگرفته و از شتاب و کشش مناسبی هم برخوردار نیست.

۳) جمع بندی:
در کل با توجه به آن چه گفته شد می توان گفت از لحاظ مشخصات فنی و کیفیت سواری هر دو ماشین سطح پایینی دارند، هر چند ام وی ام X22 اندکی قابل هضم تر است. از لحاظ زیبایی هر دو ماشین در یک سطح هستند و از لحاظ استهلاک نیز، لیفان X50 پر استهلاک تر است. با توجه به این شرایط می توان گفت میان این دو خودرو، ام وی ام X22 گزینه ی بهتری به نظر می رسد. برای اطلاعات بیشتر در خصوص محصولات ام وی ام، شرایط فروش نمایندگی محصولات ام وی ام (mvm) در ایران را مطالعه کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *