آموزش ارسال پیام به صورت BCC در واتس اپ ( Broadcast )

آموزش ارسال پیام به صورت BCC در واتس اپ ( Broadcast )
  • 1396/5/23
  • زهرا معبودی
  • 0

به احتمال زیاد تا کانون برای تان پیش آمده است که بخواهید پیامی را برای تمام اعضای مخاطبین خود ارسال کنید اگر می‌خواهید ‌این کار را در برنامه مرسوم پیام رسانی در گوشی های اندروید انجام دهید کار بسیار زمان بر و مشکل ساز است.

شاید به عنوان دومین راه این روش به ذهنتان برسد که بخواهید وارد واتس اپ شوید و یک گروه شامل تمام دوستان خود در آنجا ایجاد کنید.  البته این روش هم چندان جواب نمی دهد چرا که وقتی که یک گروه ایجاد می کنید برای تمام اعضای آن گروه  یک نوتیفی ارسال می شود که این ممکن است موجب واکنش کاربران شده و گروه را ترک کنند.

  هرچند این روش ممکن است چندان توجه تان را جلب نکند اما پیشنهاد گویا آی تی این است که کماکان در واتس اپ بمانید چرا که می خواهیم این بار از قابلیت تقریبا جدید آن یعنی Broadcast استفاده کنیم و پیام های گروهی ارسال کنیم.

whatsapp-101-broadcast-messages-multiple-contacts

حتما تا کنون از طریق ایمیل، یک ایمیل را به چند نفر ارسال کرده اید و با استفاده از قابلیت BCC آدرس های متعددی به یک متن ایمیل افزوده اید. در این حالت، شما یک ایمیل را بدون اینکه کاربران متوجه شوند، به چند نفر ارسال کرده اید. قابلیت Broadcast هم دقیقا همین کار را می کند. شما با استفاده از واتس اپ و Broadcast می توانید یک پیام را برای تمام مخاطبین و یا شمار دلخواهی از مخاطبین به طور یک جا ارسال کنید، به طوری که نیازی نباشد آن ها را ابتدا در یک گروه جمع کنید.

خوشبختانه قابلیت Broadcast در واتس اپ برای هر دو پلتفرم اندروید و IOS وجود دارد. پس با این مقاله این کار را یاد بگیرید.

برای شروع، WhatsApp را باز کنید و روی دکمه منو سه نقطه ای در گوشه سمت راست بالای صفحه اصلی ضربه بزنید. از آنجا، اگر شما از کاربران Android هستید، “New broadcast” را انتخاب کنید، یا اگر از iPhone استفاده می کنید، “Chats” و سپس “Broadcast Lists” را انتخاب کنید. در هر صورت، صفحه تماس شما پس از ایجاد یک Broadcast  جدید نمایش داده خواهد شد.

Broadcast Lists

Broadcast Lists

در داخل لیست تماس، افرادی را که می خواهید در لیست خود وارد کنید را انتخاب کنید، این کار فقط با ضربه زدن بر روی نام آنها برای اضافه کردن به لیست امکان پذیر است. هنگامی که شما انتخاب های تان را انجام دادید بر روی دکمه سبز رنگ (آندروید) ضربه بزنید، اگر هم از کاربران IOS هستید گزینه “Create list”  را فشار دهید. از آنجا، به سادگی پیام های مورد نظر خود را تایپ یا پیوست کنید و ارسال کنید.

Create list

Create list

Create list

در ابتدای لیست به شما گفته می شود که چند نفر در لیست شما حضور دارند. با ضربه بر این گزینه می توانید تعداد این افراد و نام آن ها را مشاهده کنید و بر تعداد این افراد مدیریت داشته باشید.

زمانی که پیام مورد نظر را ارسال کردید، هر کدام از این مخاطبین شما که در لیست وجود دارند، پیام را کاملا یکتا دریافت می کنند، درست مثل اینکه شما فقط برای او پیام را ارسال کرده باشید. بدین صورت می توانید بدون دردسر، برای مخاطبین خود مطالبی را بنویسید و اتچ کنید و ارسال کنید.

درباره واتس اپ و قابلیت های جدید آن آیا تجربه ای گفتنی دارید که برای کاربران گویا آی تی و علاقمندان به این سرویس، یعنی واتس اپ مفید باشد؟ در صورتی که جواب آری است تجربه و نظر و پیشنهاد خود را در بخش نظرات همین مطلب ارسال کنید و این آموزش را برای اطلاع دوستان تان روی شبکه های اجتماعی ارسال کنید و لینک آن را در واتس اپ توسط همین قابلیت پخش کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *