آموزش ارسال تصاویر زنده یا Live Photo در اینستاگرام

آموزش ارسال تصاویر زنده یا Live Photo در اینستاگرام
  • 1396/5/24
  • زهرا معبودی
  • 0

تصاویر زنده یکی از جالب‌ترین محتواهای است که شما می توانید این روزها از طریق موبایل خود آنها را بارها و بارها مشاهده کنید.  شبکه های اجتماعی ان زمان موفق‌تر خواهند شد که بتوانند از تمام انواع فایل های تصویری پشتیبانی کنند. در حال حاضر در واتس اپ و تلگرام شاهد پشتیبانی تصاویر لایو وزنده هستیم.

داستان نوشتن این مطلب درست از زمانی شروع شد که من قصد داشتم یکی از تصاویر زنده ای که در تلگرام دیده بودم  را روی اینستاگرام نشر دهم.

اما متاسفانه اینستاگرام برخلاف آنچه که تاکنون تصور می کردم از تصاویر زنده نظیر فایل های گیف پشتیبانی نمی کند از آنجا که این فایل برای من خیلی مهم بود تصمیم گرفتم تا روشی پیدا کنم تا فایل تصویر زنده را روی اینستاگرام قرار دهم.

  بلاخره به ذهنم رسید که می توانم  فایل های گیف را توسط برخی از اپلیکیشن ها به فایل ویدیویی تبدیل کنم . خیالم راحت بود که شبکه اینستاگرام از فایل های ویدیویی به خوبی پشتیبانی می کند.

برای تبدیل فایل های گیف و تصاویر زنده به فیلم ابزارهای متفاوتی وجود دارد  به عنوان مثال اپلیکیشنی به نام  Lively and Motion Stills   وجود دارد که به شما امکان می‌دهد به راحتی تصاویر را به فایل ویدیویی تبدیل کنید و در حین تبدیل روی رزولوشن مدیریت خوبی داشته باشید در واقع بسیاری از افراد هنگام تبدیل فایل ها به کیفیت فایل ها توجه زیادی دارند  که ما نیز برای این دسته از افراد آنچه را که لازم باشد بیان خواهیم کرد.

در این آموزش قصد دارم بدون استفاده از هیچ ابزار کمکی به شما نشان دهم که چگونه می‌توانید فایل‌های تصویری زنده خود را بر رو اینستاگرام قرار دهید. شما می‌تواند از این فایل ها به عنوان پست در صفحه اینستاگرام خود استفاده کنید یا اینکه آن را به عنوان یک استوری ارسال نمایید. برای اطلاع از این نوشته از شما دعوت می کنم با گویا آی تی همراه باشید و ادامه ی این آموزش  را مطالعه کنید.

برای ساختن عکس Live Photo خود در Instagram کافی است وارد اینستاگرام خود شوید و تصمیم بگیرید که یک استوری جدید بسازید. از این رو می توانید روی علامت و آیکون دوربین در سمت چپ و بالای اینستاگرام  ضربه بزنید تا تصاویر و ویدیوهایی که در ۲۴ ساعت گذشته گرفته اید، را مشاهده کنید و در نهایت یکی از آن ها را انتخاب کنید.

ارسال تصاویر زنده در اینستاگرام

زمانی که تصویر را مشاهده کردید روی آن با یک انگشت فشار دهید و انگشت خود را بگیرید پس از چند ثانیه با احساس یک لرزش خفیف حالت بومرنگ در اینستاگرام باز می شود و شما می توانید از این طریق تصویر لایو خود را ایجاد کنید.

دقت کنید که برای این کار شما اصلا نیازی به نصب بومرنگ ندارید بلکه به طور خودکار اینستاگرام این کار را برای تان انجام می دهد.

بعد از اینکه تصویر لایو ارسال کنید را ایجاد کردید می‌توانید آن را ویرایش کنید و یا اینکه برچسب‌گذاری کنیدیا میتوانید بدون اینکه آن را ارسال کنید در گالری خود ذخیره کنید یا اینکه آن را به عنوان یک استوری روی صفحه خود آن را ارسال کنید.

ارسال تصاویر زنده در اینستاگرام

 بعد از اینکه تصویر لایو خود را ایجاد کردید من توصیه می کنم که آن را در گالری ذخیره کنید و میزان کیفیت آن را مورد بررسی قرار دهید. در پاره ای از امور، تصویری که از این طریق ایجاد می شود کیفیت لازم را ندارد یا دارای حجم زیادی است از این رو می توانید با استفاده از اپلیکیشن های ثانویه، گیف های خود را به فیلم تبدیل کنید و با کیفیت بهتر و حجم کمتر نمایش دهید.

دقت کنید که اگر می خواهید برای اینستاگرام فیلم تهیه کنید قالب های فیلم شما باید به صورت MOV یا MP4 باشد. البته قالب دوم، قالب استاندارد در اندروید و iOS است که توصیه اکید بر این داریم که ابتدا از این قالب استفاده کنید.

در این باره دیدگاه ها و تجربیات ارزشمند خود را با گویا آی تی در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *