چگونه مرورگر کروم موبایل را در دسکتاپ باز کنیم؟

چگونه مرورگر کروم موبایل را در دسکتاپ باز کنیم؟
  • 1396/5/25
  • زهرا معبودی
  • 1

همه ما می دانیم که گوگل کروم، با حساب و اکانت گوگل کار می کند و به عنوان سرویسی از گوگل بر روی پلتفرم های مختلف قادر به خدمت رسانی به کاربران است. قابلیت خوبی که این سرویس دارد این است که می تواند روی دستگاه های مختلف نظیر، مک، ویندوز، اندروید و ios به خوبی همگام سازی را انجام دهد. همگام سازی ها به خوبی روی بخش های مختلفی نظیر پسورد ها، تاریخچه ها و هیستوری وب گردی، بوک مارک ها و مواردی نظیر این صورت می گیرد.

open-chrome-mobile-tabs-on-your-desktop

از مزایای این قابلیت ها و همگام سازی این است که شما می توانید به سادگی، آن چه را که در مرورگر کروم پیمایش می کنید، فارغ از اینکه روی کدام پلتفرم کار می کنید، با سایر پلتفرم های خود، همگام سازی کنید و مدیریت کنید. مثلا من در این مقاله امروز به شما یاد می دهم که چگونه مرورگری را که در موبایل باز کرده و در حال مشاهده آن هستید، را در دسکتاپ خود نیز مشاهده کنید! دقت کنید که چیزی جز همگام سازی تحت سیستم گوگل رخ نمی دهد. پس با هم این مقاله را مرور می کنیم.

برای شروع باید یک تب از کروم در گوشی هوشمند خود، و یک تب دیگر از کروم را در دسکتاپ خود باز کنید. چیزی که اینجا اهمیت پیدا می کند این است که باید آن چه را که باز می کنید، تحت یک اکانت گوگلی باشد. کافی است هنگام استفاده از مرورگر، شما وارد یک حساب ایمیلی خود در جیمیل شده باشید. گوگل همین میزان را هم به رسمیت می شناسد و شما را با اکانت جیمیل یکی از عضو های رسمی گوگل می شناسد.

چگونه مرورگر کروم موبایل را در دسکتاپ باز کنیم؟

بعد از اینکه اکانت خود را به مرورگر در دسکتاپ وصل کردید نوبت به آن می رسد که یک تب کروم را در دستگاه اندرویدی یا ios خود باز کنید و وارد حساب گوگلی تان شوید. دقت کنید که حسابی که مورد استفاده قرار می دهید در هر دو پلتفرم باید یکسان باشد. یعنی دقیقا از یک حساب یا آدرس جیمیل باید استفاده کنید.

در واقع حتی اگر بخواهید n  دیوایس را با گوگل همگام سازی کنید می بایست برای تمامی وسیله ها، از یک حساب گوگلی استفاده کنید.

اولین چیزی که مرورگر در دسکتاپ نیاز به تنظیم دارد این است که قابلیت همگام سازی برای آن فعال باشد. به تصویر زیر نگاه کنید:

open-chrome-mobile-tabs-on-your-desktop

دقت کنید که در مرورگر چه چیزی نوشته شده است:

chrome://history/syncsetup

این عبارت را روی یکی از تب های کروم بنویسید و اینتر را بزنید. در انتهای لیست شما با عبارتی به نام history روبرو می شوید که باید اسلاید مقابل آن را بکشید تا آبی شود. این بدین معنی است که حالا مرورگر قابلیت همگام سازی را خواهد داشت. این ویژگی معمولا در وهله اول آف است.

بعد از اینکه مطمئن شدید تمام دستگاه هایی که می خواهید همگام سازی کنید با یک اکانت شناخته شده برای گوگل هستند، حالا وارد مرورگر گوگل کروم روی دسکتاپ خود شوید و از آن جا یک تب جدید باز کرده و عبارت زیر را در آن نوشته و در نهایت اینتر را بزنید:

chrome://history/syncedTabs

در اینجا شما لیست دیوایس هایی که هم اکنون با اکانت تان کار می کنند را مشاهده می کنید. مثلا اگر دو گوشی و دو لپ تاپ در اختیار داشته باشید که هر چهار مورد با یک حساب گوگلی همگام است، می توانید این ۴ مورد را در این صفحه مشاهده کنید. برای اینکه به بقیه ماجرا بپردازید آن دیوایسی که می خواهید مرورگر آن را روی دسکتاپ باز کنید را انتخاب کنید و آن را باز کنید تا لیست تب ها را مشاهده کنید.

برای این مرحله می توانید از گزینه  Open all در سمت راست و بالای پنجره نیز استفاده کنید. از این جا می توانید تب مورد نظر خود را پیدا کنید و در نهایت آن را روی مرورگر باز کنید.

open-chrome-mobile-tabs-on-your-desktop

اگر نتوانستید هیچ گونه تبی در این بخش مشاهده کنید و این در حالی رخ دهد که تب های مرورگر کروم روی موبایل فعال هستند، باید یک بار اینترنت وای فای خود را روی گوشی خاموش و دوباره روشن کنید و تب ها را رفرش کنید و بعد از چند دقیقه، حداکثر ۱۰ تا ۱۵ دقیقه مشکل را دوباره بررسی کنید. این بار اگر وای فای شما قدرت زیادی داشته باشد می توانید به سادگی، مشکل را حل شده ببینید و تب ها را مشاهده کنید.

دقت کنید که به دلیل تفاوت در حالت موبایل و دسکتاپ در نمایش سایت ها ممکن است آن چه که از یک سایت در مرورگر موبایلی می بینید و آن چه را که در دسکتاپ مشاهده می کنید کاملا بیگانه از هم دریافت کنید. بنابراین این تفاوت ها شما را به اشتباه نیندازد.

بدین صورت می توانید آن چه را که در موبایل در حال مرور آن هستید را در دسکتاپ مرور کنید و از زندگی دیجیتالی آسان خود به لطف سرویس های هوشمند گوگل لذت ببرید.

در این باره دیدگاه ها و نظریات و تجربیات ارزشمند خود را با گویا آی تی در بخش نظرات در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید تا به دست علاقمندان به گوگل کروم برسد.

 

 

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *