بیل گیتس باری دیگر قسمتی از ثروتش را وقف کرد

بیل گیتس باری دیگر قسمتی از ثروتش را وقف کرد
  • 1396/5/26
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

گزارش ها حاکی از آنند که بیل گیتس، ثروتمندترین مرد جهان، ۶۴ میلیون سهام خود از مایکروسافت را به بنیاد خیریه ی بیل و ملیندا گیتس وقف کرده است. این مقدار سهام معادل ۴٫۶ میلیارد دلار است.

گویا آی تی – از سال ۲۰۰۰ تاکنون، بیل گیتس چنین بخشش نکرده بود و می توان گفت این بخشش، بزرگ ترین بخشش او در ۱۷ سال اخیر است. آخرین بخشش های بزرگ او یکی مربوط به سال ۱۹۹۹ (۱۶ میلیارد دلار) و دیگری مربوط به سال ۲۰۰۰ (۵٫۱ میلیارد دلار) بوده است.
مدیر تحقیقاتی سایت اینسایدر اسکور، یعنی بن سیلور من، بر این عقیده است که بیل گیتس سال هاست که با کاهش دادن سهام خود در مایکروسافت، به بنیاد خیریه ی خود کمک می کند. لازم به ذکر است که سخنگویان شرکت مایکروسافت در ارتباط با این امر، هنوز صحبتی نکرده اند.
می گویند بیل گیتس تاکنون تقریباً ۷۰۰ میلیون از سهام خود را وقف خیریه کرده است که چیزی حدود ۵۰ میلیارد دلار ارزش دارد. درواقع او میزان سهام خود از مایکروسافت را از ۲۴ درصد سال ۱۹۹۶ به ۱٫۳ درصد در سال ۲۰۱۷ رسانده است.
با همه ی این احوال، بیل گیتس هنوز هم ثروتمندترین فرد جهان است. گرچه فاصله اش با نفر دوم، یعنی جف بزوس مدیر عامل آمازون، بسیار کم شده است.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *