مقایسه دو گوشی پرچمدار شیائومی Mi6 و گلکسی S8

مقایسه دو گوشی پرچمدار شیائومی Mi6 و گلکسی S8
  • 1396/5/26
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

در این نوشته به مقایسه ی دو گوشی شیائومی Mi6 و گلکسی S8 می پردازیم. در حال حاضر شیائومی Mi6 با دارا بودن سخت افزاری مناسب از قیمتی مناسب نیز برخوردار است و می تواند رقیب گلکسی S8 باشد.

گویا آی تی – در این مطلب به مقایسه دو گوشی شیائومی Mi6 و گلکسی S8 می پردازیم. در حال حاضر شیائومی Mi6 با دارا بودن سخت افزاری مناسب از قیمتی مناسب نیز برخوردار است و می تواند رقیب گلکسی S8 باشد.


الف) قیمت:
مدل ۶۴ گیگی شیائومی Mi6 قیمتی حدود ۴۲۵ دلار دارد، اما چون هنوز در آمریکا فروش رسمی آن شروع نشده، هزینه ی حمل و نقل را نیز باید بر این قیمت بیفزایید. فروشگاه آمازون این گوشی را با ۵۲۵ دلار به فروش می رساند که می توان گفت ۵۰ دلار از S8 ارزان تر است.

ب) طراحی و کیفیت ساخت:
شیائومی تقریباً یک گوشی لغزنده است، و علت این امر جنسی ترکیبی/ شیشه ای این گوشی است. بنابراین استفاده از این گوشی بدون قالب شیشه ای ممکن است باعث سر خوردن و آسیب دیدن آن شود. علاوه بر این، سطح رویی و پشتی شیائومی Mi6 مجهز به محافظ گوریلا گلس نیست، و این در حالی است که گلکسی اس۸ این قابلیت را داراست.
علاوه بر این، صفحه نمایشگر اس۸، ۵٫۸ اینچ است و صفحه نمایشگر Mi6، ۵٫۱۵ اینچ. از لحاظ هماهنگی نیز طراحی اس۸ بهتر از Mi6 است. ناگفته نماند که مکان حسگر اثر انگشت اس۸ مکان مناسبی نیست، ولی می توان از آن چشم پوشید.

ج) دوربین:
دیافراگم شیائومی می۶، f/1.7 است که دقیقاً با دیافراگم اس۸ برابر است. اما این برابری صرفاً در عدد است. یعنی شیائومی می۶ در عمل آن‌چنان توانایی بالایی، به نسبت اس۸، در ارائه ی عکس های با کیفیت در نور کم را ندارد. عکس این دو در نور مناسب نیز برابر نیست و می توان گفت کیفیت عکس اس۸ یک سروگردن بالاتر از می۶ است. به طور کلی می توان گفت سطح دوربین دوگانه ی شیائومی می۶ از اس۸ پایین تر است.
شیائومی می۶، برخلاف هوای P9،قادر نبوده است که از دوربین دوگانه ی خود جهت جبران ضعف دیافراگم استفاده کند. با این حال اس۸ با آن که تنها یک لنز دارد، عکس های بسیار با کیفیت تری به نسبت شیائومی می۶ ارائه می دهد.

نکات مثبت دوربین S8 عبارتند از:
• فوکوس سریع
• جزئیات بالا در تصاویر HDR در نور کم
• امکان ذخیره تصاویر به صورت خام (RAW)
• ثبت جزئیات بالای تصاویر

mi6 vs galaxy s8

د) سخت افزار و نرم افزار:
سخت افزار شیائومی قوی است، و تنها یک مشکل دارد و آن این است که از ۴G و LTE پشتیبانی ضعیفی دارد. در نرم افزار از زبان های کمی پشتیبانی می کند و حتی قادر به ارائه ی سرویس های گوگل نیست. البته این موارد را می توان هنگام خرید برطرف نمود. اما مواردی دیگر وجود دارند. مثلا شیائومی بعضی از مواردی که در منوها و تنظیمات باید وجود می داشت را ندارد. همچنین برنامه ی Sparkasse گاهی در هنگام اجرا کرش می کند. اما اس۸ با وجود آن که از مقدار رم کمتری برخوردار است، این مشکلات را ندارد.

ه) مشخصات فنی:

و) جمع بندی:
با وجود آن که شیائومی از امکانات بسیار زیادی برخوردار است، اما این اس۸ است که با ۵۰ دلار قیمت بیشتر می تواند یک انتخاب بهتر باشد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *