مضرات جدی رانندگی با بنزین کم

مضرات جدی رانندگی با بنزین کم
  • 1396/5/27
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

چراغ هشدار بنزین معمولاً هنگامی که سطح بنزین به ۱۰ درصد می رسد روشن می شود. اما بسیاری از افراد توجهی به چراغ هشدار بنزین نمی کنند و مسافت زیادی را با چراغ هشدار روشن می پیمایند. اما گزارش ها حکایت از آن دارند که این وضعیت، وضعیتی مضر برای خودرو می باشد.

گویا آی تی – از زمانی که چراغ هشدار بنزین روشن می شود تا زمان به پایان رسیدن بنزین با اکثر خودروها می توان چیزی حدود ۷۰ تا ۱۰۰ کیلومتر هم رانندگی کرد. اما رانندگی با چراغ روشن بنزین، مضرات بسیاری برای خودرو به همراه دارد. یکی از این مضرات آسیب به پمپ بنزین خودرو است. رانندگی با میزان بنزین کم احتمال خرابی و سوختن پمپ بنزین خودرو را افزایش می دهد. در واقع می توان گفت کمبود سوخت، اگر همیشگی و مکرر باشد، به پمپ خودرو آسیب بسیاری وارد می کند و هزینه ای بسیار بیش تر از به موقع بنزین زدن را برای شما به همراه دارد.
علاوه بر این رانندگی با بنزین کم می تواند فیلتر پمپ سوخت خودرو را بسیار زودتر از موعد کثیف کند. این امر به علت آن است که رسوبات و لجن های سوخت مدام به کف باک فرو می روند.
پس در کل همواره سعی کنید از سوختن پمپ بنزین و همچنین کثیف شدن فیلتر پیشگیری کنید. بهترین راه پیشگیری چیزی نیست جز آن که به صورت مکرر با چراغ روشن بنزین رانندگی نکنید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *