گوشی جدید نوکیا ۸ با مشخصات عالی و دوربینی با لنز دوگانه

گوشی جدید نوکیا ۸ با مشخصات عالی و دوربینی با لنز دوگانه
  • 1396/5/28
  • محمدرضا مرتضایی
  • 1

برند نوکیا مجددا با چشمان تیزبین شرکت فنلاندی HMD Global به عرصه فناوری بازگشته است و نوکیای “جدید” به تازگی اولین محصول خود را تولید کرده است: نوکیا ۸ با سیستم عامل اندروید. این گوشی با پیشرفته ترین قابلیت ها، دوربین عالی و صفحه نمایش ۳/۵ اینچی OLED، می تواند یکی از مهمترین ایفاکنندگان نقش در بازار باشد.

گویا آی تی – هنوز هم افرادی هستند که به نوکیا علاقه دارند و طرفدار آن هستند، و عرضه‌ی مجدد گوشی نوکیا ۳۳۱۰ در ابتدای امسال نیز گواه همین موضوع است. شرکت اچ‌ام‌دی گلوبال از مجریان سابق نوکیا شکل گرفته است، که امیدوار است تاریخچه‌ی این برند برای بازگرداندن آن به لیست خرید بسیاری از افراد کافی باشد.
نمایشگر ۳/۵ اینچی برای محصولات سال ۲۰۱۷ متوسط به شمار می رود که با رزولوشن QHD 2560 x 1440 پیکسل ارائه شده است. زیر قاب این گوشی، استفاده از پردازشگر اسنپ‌دراگون ۸۳۵، پردازشگر گرافیکی آدرنو ۵۴۰، و ۴ گیگا بایت RAM کافی است تا پرتوقع ترین کاربران گوشی همراه را نیز خوشحال نگاه دارد. حافظه ذخیره آن ۶۴ گیگا بایت تعیین شده است اما می توان با استفاده از کارت حافظه microSD آن را افزایش داد.
گوشی جدید نوکیا 8 با مشخصات عالی و دوربینی با لنز دوگانه
یکی از ویژگی های برجسته این گوشی، دوربین ۱۳ مگا پیکسلی آن با دولنز، و قابلیت پایدارسازی نوری تصاویر است که توسط شرکت Carl Zeiss ساخته شده است- این شراکت به دوران گوشی های موبایل نوکیا ویندوز باز می گردد. کیفیت دوربین آن گوشی ها، یکی از نکات مثبت انگشت شماری بود که از مشارکت نوکیا و مایکروسافت حاصل شد.
کیفیت تصاویر و ویدئوها را نمی توان با مطالعه مشخصات گوشی مورد قضاوت قرار داد، اما قرار است دوربین این گوشی، امکان ضبط ویدئوهای ۴k را داشته باشد، ضمن آنکه با افزوده شدن یک حالت “دوگانه”، شما می توانید به طور همزمان با استفاده از دوربین های عقب و جلو عکس یا فیلم بگیرید، که برای نمایش آن صفحه نمایش تقسیم می شود. (این قابلیت می تواند برای ارتباطات ویدئویی زنده بسیار مناسب باشد.) بعلاوه، می توان با استفاده از گوشی، به صورت ۳۶۰ درجه صوت را ضبط کرد.
ضخامت ۳/۷ میلی متری متوسط در قاب منحنی این گوشی، در حدود ضخامت آیفون ۷ است، که به هیچ وجه معیار متوسطی نیست. با این حال این گوشی قاب نسبتا زمخت خود را حفظ کرده است، قاب هایی که گوشی های سامسونگ گلکسی اس ۸ و ال‌جی G6 آن را کنار گذاشته اند.
گوشی جدید نوکیا در برابر پاشیده شدن قطرات آب مقاوم است، گواهی درجه حفاظت IP54 را همراه دارد، و با یک باتری ۳۰۹۰ میلی آمپری ارائه شده است که می تواند یک روز کامل و و حتی بیشتر شارژ خود را نگاه دارد. اما باز هم اشاره می شود که قضاوت در مورد این گوشی را باید به زمانی موکول کنیم که بتوانیم آن را آزمایش کنیم.
سیستم عامل این گوشی، اندروید ۷٫۱٫۱ نوقا است، و نوکیا (و شاید بهتر باشد بگوئیم اچ‌ام‌دی گلوبال) می گوید سیستم عامل گوشی، نسخه خالص (Stock) سیستم عامل موبایل است و قرار است نسخه اندروید o نیز به زودی ارائه شود. بیایید امیدوار باشیم که سیستم عامل این گوشی نیز همانند گوشی های پیکسل و نکسوس شرکت گوگل، به سرعت به روز رسانی شود.
این گوشی نسبت به بودجه خود، و گوشی های متوسط نوکیا ۳، نوکیا ۵، و حتی نوکیا ۶ که امسال رونمایی شده است، برتر است، بنابراین در این برند مجددا راه اندازی شده، برای هر سلیقه ای، مزایایی وجود دارد.
و اما قیمت این گوشی، برای زمانی که در سپتامبر وارد بازار می شود، ۵۹۹ یورو قرار داده شده است. با تبدیل واحدها، می توان گفت که این گوشی حدود ۷۰۵ دلار امریکا قیمت دارد، اما نوکیا هنوز اعلام نکرده است که آیا این گوشی وارد آمریکا می شود یا خیر. این گوشی در چهار رنگ مختلف ساخته می شود که عبارتند از آبی صیقلی، آب تمپر شده، مسی صیقلی و فولادی.

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. عزیز استفاده از لنز های کارل زایس به خیلی قبل تر از سری لومیا و شراکت مایکروسافت بر می گرده
    دوربین های نوکیا هم که از اول تولید با کیفیت تر از رقبا بوده

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *