۵ نکته برای ارسال انبوه ایمیل بدون اینکه وارد فهرست سیاه (بلک لیست) شوید

۵ نکته برای ارسال انبوه ایمیل بدون اینکه وارد فهرست سیاه (بلک لیست) شوید
  • 1396/5/31
  • مهدی پیوندی
  • 0

به منظور کسب اطمینان نسبت به ورود ایمیل های کمپین های ایمیل مارکتینگ خود به اینباکس مخاطب باید برنامه ریزی های دقیقی داشته باشید. آنچه در این مطلب از سلسله مطالب آموزش ایمیل مارکتینگ به آن می پردازیم، ذکر پنج نکته است که به شما کمک خواهد کرد تا از زیر سایه شوم بلک لیست بیرون بیایید.

 

ارسال انبوه ایمیل می تواند موثر باشد، اما فقط در صورتی که به درستی انجام بگیرد؛ در غیر اینصورت دریافت کنندگان ایمیل آن را به عنوان هرزنامه یا اسپم گزارش می کنند، یا اینکه پیام با الزامات اعتبارسنجی تامین کنندگان خدمات ایمیل مانند گوگل و یاهو همخوانی نداشته و برند شما در معرض خطر قرارگرفتن در فهرست سیاه آنها قرار می گیرد.

قرارگرفتن در فهرست سیاه نه تنها به شهرت و اعتبار شما لطمه می زند، بلکه میزان تعامل با مشترکانی که می خواهند ایمیل های برندتان را دریافت کنند را نیز کاهش می دهد.

بلک لیست

ما در این مطلب به ذکر ۵ نکته در رابطه با ارسال انبوه ایمیل می پردازیم تا با کمک آنها اطمینان پیدا کنید که پیام های ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی شما به دست مخاطبان علاقمندتان می رسند و برند شما در سایه شوم بلک لیست شدن قرار نمی گیرد.

 

  1. وضعیت بلک لیست شدن دامنه یا آی پی خود را به طور مرتب بررسی کنید

معمولاً هنگامی که وارد فهرست سیاه می شوید، اطلاعیه دریافت نمی کنید؛ بنابراین، نظارت بر اعتبار و شهرت ارسال ایمیل برندتان بر عهده خود شما است. چندین ابزار رایگان در اینترنت وجود دارند که پیش از هر ارسال انبوه باید به کمک آنها وضعیت دامنه سایت یا آی پی خود را چک کنید، به عنوان مثال می توانید از MultiRBL استفاده کنید.

از امکانات این دسته از سایت ها استفاده کنید تا مطمئن شوید که دامنه یا آی پی شما در آنها قرار ندارد و در صورتی که غیر از این بود، فوراً دست به کار شوید.

 

  1. دریافت کنندگان ارسال انبوه ایمیل شما فقط باید مشترکانی باشند که شخصاً در فهرست ایمیل مارکتینگ شما ثبت نام کرده اند

ارسال ایمیل های ناخواسته، آن هم از نوع ارسال انبوه، سریع ترین روش برای قرارگرفتن در فهرست سیاه است. برای جلوگیری از وقوع چنین شرایطی، باید برای ثبت مشترکان جدید از تایید اشتراک دومرحله ای استفاده کنید و بخش تنظیماتی را برای مشترکان فعال در نظر بگیرید تا بتوانند نوع ایمیل و تناوب دریافت آن را مشخص کنند.

 

  1. از ضمیمه یا پیوست کردن فایل در ارسال های انبوه خودداری کنید

ایمیل هایی که حاوی فایل ضمیمه هستند سرویس دهندگان ایمیل را نسبت به شما مظنون می کنند؛ در نتیجه، ارسال فایل در ارسالهای انبوه شانس بلک لیست شدن شما را افزایش می دهد. در عوض، بهترین راهکار این است که به جای پیوست کردن فایل، لینک دریافت آن را در ایمیل خود قرار دهید. به علاوه، استفاده از لینک نظارت بر کلیک ها را نیز امکانپذیر می کند.

 

  1. کاربران غیرفعال را حذف کنید

احتمال اینکه کاربران غیرفعال فهرست تان ایمیل های بازاریابی شما را به عنوان اسپم به سرویس دهندگان گزارش بدهند بسیار زیاد است. شما باید به طور مستمر روی فعالیت مشترکان فهرست بازاریابی ایمیلی خود نظارت داشته باشید تا این ریسک کاهش پیدا کند.

به علاوه، بروزرسانی مرتب فهرست مشترکین با فعال ترین کاربران به حفظ اعتبار شما در نزد سرویس دهندگان ایمیل کمک می کند و شانس بلک لیست شدن را کاهش می دهد.

 

  1. برای تایید اعتبار ایمیل خود از SPF، DKIM و DMARC استفاده کنید

به منظور اثبات اعتبار ایمیل های خود به سرویس دهندگان ایمیل باید از پروتکل های اعتبارسنجی استفاده کنید. Sender Policy Framework (چارچوب اعمال سیاست برای فرستنده) یا SPF هویت برند را تایید می کند؛ DomainKeys Identified Mail (سیستم احراز هویت فرستنده از طریق دامنه) یا DKIM تایید می کند که ایمیل جعل نشده و Domain Based Authentication Reporting and Conformance (تصدیق هویت, گزارش و مطابقت پیام براساس دامنه) یا DMARC به منظور اعتبارسنجی هم به SPF و هم به DKIM نیاز دارد.

هنگامی که در کمپین ایمیل مارکتینگ خود برای ارسال انبوه برنامه ریزی می کنید باید به دقت به نکات بالا توجه کنید. به علاوه، به منظور کسب اطمینان از تحویل حداکثری پیام های همه کمپین های بازاریابی ایمیلی خود همیشه بر فهرست مشترکان تان نظارت داشته باشید و از پروتکل های اعتبارسنجی استفاده کنید.


آیا ایمیل های شما هم بلک لیست شده اند؟ اگر پاسخ تان مثبت است تصور می کنید که ایراد کار در کجا بوده، و اگر منفی است از چه سیاست هایی استفاده کرده اید؟ لطفاً نظرات و ایده های خود در رابطه با مطالب بخش آموزش ایمیل مارکتینگ را با ما در میان بگذارید.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *