خانواده‌ها برای تماشای لیگ بازی‌های رایانه‌ای، به مجموعه برج میلاد بیایند

خانواده‌ها برای تماشای لیگ بازی‌های رایانه‌ای، به مجموعه برج میلاد بیایند
  • 1396/5/31
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: امکان حضور خانواده‌ها برای تماشای مسابقات لیگ‌ بازی‌های رایانه‌ای ایران در مجموعه برج میلاد فراهم است.

گویا آی تی – به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، حسن کریمی قدوسی گفت: محل برگزاری مسابقات به گونه‌ای طراحی شده که شرکت کنندگان روی یک سن مسابقه می‌دهند و خانواده‌ها امکان تماشای مسابقات را دارند. همچنین برای مراسم اختتامیه نیز حدود ۱۴۰۰ صندلی در نظر گرفته شده است. علاوه بر این، امکانات جانبی و تفریحی مانند بازی‌های واقعیت مجازی فراهم شده است تا در کنار مسابقات، شرکت کنندگان و خانواده‌ها بتوانند از اوقات خود استفاده کنند.
وی درباره دلایل ورود بنیاد به بحث مسابقات بازی‌‌های رایانه‌ای گفت: در درجه اول بحث اوراق فراغت برای ما مهم است و باید تلاش کنیم این اوقات با برگزاری استاندارد مسابقه و با استفاده از بازی‌های مناسب، به درستی پر شود. علاوه بر این چنین مسابقاتی فرصت خوبی را برای فرهنگ‌سازی مهیا می‌کند.
کریمی ادامه داد: نکته دیگر این که ورزش‌های الکترونیکی در آینده نزدیک قسمت عمده‌ای از صنعت بازی‌های رایانه‌ای خواهد بود همه دنیا در حال توجه به این رشته هستند. ما نیز به عنوان متولی حوزه بازی، به این بحث ورود کرده‌ایم تا بزرگ‌ترین مسابقات e-Sport را برگزار کنیم.
خانواده‌ها برای تماشای لیگ بازی‌های رایانه‌ای، به مجموعه برج میلاد بیایند
مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با تاکید بر این که سیاست ما تقویت بخش خصوصی است گفت: فلسفه و ایدئولوژی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای این است که اگر کسی کاری را خوب انجام می‌دهید، نه تنها آن را تضعیف نکرده و به تقویتش کمک کنیم. به همین جهت هم لیگ بازی‌های رایانه‌ای با همکاری شرکت مکعب برپا می‌شود.
وی ادامه داد: بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با شرکت مکعب تفاهم کرده است که بنیاد چند سال از این رقابت‌ها حمایت کرده اما در آینده برند لیگ بازی‌های رایانه‌ای آن قدر بزرگ شود که بخش خصوصی خودش به تنهایی بتواند این مسابقات را برگزار کرده و دیگر نیازی به حضور مستقیم بنیاد نباشد.
کریمی قدوسی درباره حضور خانم‌ها در رشته‌های موبایلی گفت: در سال گذشته هم بانوان در یک رشته حضور داشتند و امسال این رشته‌ها به دو بازی Clash Royale و Quiz of Kings افزایش یافته است. ما پیگیر بحث حضور بانوان در همه رشته‌ها هستیم و امیدوارم با توجه به شرایط فرهنگی کشور، این امکان به وجود بیاید.
براساس این گزارش سومین دوره لیگ بازی‌های رایانه‌ای ایران توسط بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و برج میلاد تهران و با همکاری شرکت مکعب به عنوان نماینده جام جهانی بازی‌های رایانه‌ای ESWC در ایران برگزار می‌شود.
این مسابقات در ۵ رشته PES 2017 و FIFA 2017 در دو کنسول پلی‌استیشن ۴ و اکس‌باکس ۳۶۰، بازی Clash Royale و بازی ایرانی Quiz of Kings برای گوشی‌های هوشمند و بازی Counter Strike Global Offensive در قالب تیم‌های پنج ‌نفره برای کامپیوتر برگزار می‌شود. بیش از یک میلیارد ریال جایزه برای نفرات اول تا سوم هر رشته در نظر گرفته شده است، از جمله این که به نفر اول رشته‌ای که بیشترین تعداد شرکت کننده را داشته باشد، یک دستگاه خودرو ۲۰۶ اهدا خواهد شد.
علاقه‌مندان برای ثبت‌نام در سومین دوره لیگ بازی‌های رایانه‌ای ایران، تا پنجم شهریور فرصت دارند به نشانی evnd.co/oTxyR مراجعه کنند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *