مقایسه مشخصات فنی تویوتا کمری گرند و نیسان ماکسیما

مقایسه مشخصات فنی تویوتا کمری گرند و نیسان ماکسیما
  • 1396/5/31
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

تقریباً ۱۵ سال از ورود تویوتا کمری گرند و نیسان ماکسیما به ایران می گذرد. این دو خوردو، در همان ابتدای ورود، از جمله لوکس ترین خودروهای ورودی به شمار می رفتند و توانستند طرفداران زیادی برای خود دست و پا کنند. اکنون که بعد از ۱۵ سال هنوز هم این دو خودرو طرفداران خاص خود را دارند، برآن شدیم تا مقایسه ای اجمالی میان مشخصات این دو خودرو داشته باشیم.
گویا آی تی – تقریباً ۱۵ سال از ورود تویوتا کمری گرند و نیسان ماکسیما به ایران می گذرد. این دو خوردو، در همان ابتدای ورود، از جمله لوکس ترین خودروهای ورودی به شمار می رفتند و توانستند طرفداران زیادی برای خود دست و پا کنند. اکنون که بعد از ۱۵ سال هنوز هم این دو خودرو طرفداران خاص خود را دارند، برآن شدیم تا مقایسه ای اجمالی میان مشخصات این دو خودرو داشته باشیم.

۱) ماکسیما:

الف) طراحی ظاهری و داخلی:

ماکسیما از طراحی ظاهری لوکس و اسپرتی برخوردار است. چه از نمای جانبی، چه از عقب و چه از جلو. هر چند در طراحی جلو اندکی عدم تناسب وجود دارد، ولی در کل ماکسیما از طراحی ظاهری خوب و قابل قبولی برخوردار است.
طراحی داخلی این خودرو از طراحی ظاهری آن بهتر است و می توان گفت در کل طراحی داخل کابین از سطح بسیار بالایی برخوردار است. هنگام نشستن در خودرو، راننده به خوبی به همه چیز تسلط دارد. علاوه بر این متریال استفاده شده کیفیت خوبی دارد و در کل از لحاظ طراحی داخلی نیز می توان به ماکسیما نمره ی خوبی داد.

ب) سواری:
با توجه به سیستم تعلیق بسیار خوب، فرمان دقیق و همچنین به دلیل هندلینگ بسیار عالی ماکسیما می توان گفت این خودرو از سواری بسیار نرم و لذت بخشی برخوردار است. تنها نکته ی منفی ای که در سواری این خودرو وجود دارد، وزن کم عقب خودرو است که گاه در پیچ های سنگین می تواند باعث آزار راننده شود.

ج) مشخصات فنی:
ماکسیما دارای یک پیشرانه ی ۶ سیلندر ۳ لیتری بوده که این پیشرانه توانایی تولید حداکثر ۲۰۱ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. نیروی این پیشرانه از طریق دو گیربکس قابل انتقال به چرخ ها است:
• گیربکس ۵ سرعته دستی
• گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک
با توجه به قدرت و گشتاور پیشرانه باید گفت ماکسیما از سرعت و شتاب خوبی برخوردار است، هر چند مصرف سوخت بالا یکی از نقاط منفی آن است.

۲) تویوتا کمری:

الف) طراحی ظاهری و داخلی:

طراحی ظاهری کمری به نسبت ماکسیما از سادگی بیشتری برخوردار است، هر چند هماهنگی و تناسب زیادی نیز در آن دیده می شود. همین ماجرا برای طراحی داخل کابین نیز صادق است. اما از لحاظ متریال کابین، می توان به کمری نمره ی بالایی داد.

ب) سواری:
هندلینگ کمری با هندلینگ ماکسیما تقریباً در یک سطح است. اما سواری کمری به سبب دیواره ی بلند تر لاستیک ها و سایر موارد بهتر و نرم تر از ماکسیما است. همچنین کمری ایراد ماکسیما، یعنی کم وزن بودن عقب ماشین، را ندارد.

ج) مشخصات فنی:
تویوتا کمری از یک پیشرانه ی V6 3 لیتری بهره می برد که قابلیت تولید ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۲۸۴ نیوتن متر گشتاور را دارد. نیروی حاصل از این پیشرانه را می توان با استفاده از یکی از گیربکس های زیر به چرخ ها منتقل کرد:
• ۵ سرعته دستی
• ۴ سرعته اتوماتیک

۳) حرف آخر:
به طور کلی شتاب گیری کمری، مخصوصاً در سربالایی ها، از ماکسیما بهتر است. علاوه بر این کمری استهلاک کمتری به نسبت ماکسیما دارد. در کل، می توان تویوتا کمری را گزینه ی به صرفه تری از ماکسیما دانست، مخصوصاً در قسمت هزینه ی نگهداری.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *