آموزش حذف آیکون ها از Status Bar در اندروید

آموزش حذف آیکون ها از Status Bar در اندروید
  • 1396/5/31
  • زهرا معبودی
  • 0

یکی از بخش هایی که در رابط کاربری گوشی های هوشمند مخصوصا گوشی های اندرویدی، از ابتدا تا کنون با ما همراه بوده اند، بخش نوار وضعیت در این گوشی ها بوده اند که ما کمتر توجهی به آن ها داشته ایم. برخی اوقات وقتی که گوشی را ریستارت می کنیم، بخش نوار وضعیت کاملا تمیز است اما کمی که گذشت نوتیفی ها یکی یکی سر می رسند و هشدارهای اپ ها و آن چه مربوط به نوار وضعیت می شود در آن رخ می نماید و این جا است که ما اگر کمی عمیق تر فکر کنیم با خود خواهیم گفت که آیا می شود از شر این آیکون ها خلاص شویم؟

و پاسخ کاملا مثبت است. از این رو امروز گویا آی تی به شما کمک می کند تا بتوانید این معضل را به راحتی حل کنید. پس برای این منظور با ما باشید تا ابتدا به معرفی کوتاهی از بخش استتوس بار یا نوار وضعیت بپردازیم.

در بالای بخش نمایشگر در اندروید بخشی باریک وجود دارد که خود به دو ناحیه مجزا تقسیم می شود. این نواحی به نام های نوار اعلان، و نوار وضعیت شناسایی می شود.

حذف آیکون ها از Status Bar

در واقع به طور مشهور تر می توان گفت، زمانی که چیزی در گوشی تان نیاز به توجه شما دارد، در این بخش قرار می گیرد تا شما با اطلاع پیدا کردن از آن، اقدام لازم را انجام دهید. از جمله چیزهایی که در این بخش قرار می گیرد شامل  Wi-Fi، بلوتوث، شبکه تلفن همراه، باتری، ساعت، زنگ، و غیره است. مثلا وجود آیکون وای فای در این بخش به شما کمک می کند تا بفهمید که وضعیت وای فای شما به چه صورت است؟

حذف آیکون ها از Status Bar

آیا سیگنال به خوبی وجود دارد یا نه؟ آیا ترافیک به خوبی رد و بدل می شود یا نه؟ بدین صورت می توانید به راحتی از یک آیکون در نوار وضعیت اطلاعات خوبی بنا بر حالات مختلف کسب کنید اما نکته دیگر این است که بعضی ویژگی ها نظیر NFC در گوشی های ال جی، فقط یک آیکون ساده و سرد است که تغییراتی را نشان نمی دهد بلکه فقط به شما می گوید که این گزینه فعال است یا نه، پس می توان گفت آیکون هایی که با این ماهیت روی نوار وضعیت قرار می گیرند به گونه ای مزاحم هستند و می توان آن ها را حذف کرد. شمار زیادی از آیکون ها با همین ماهیت وجود دارند اما خبر خوب این است که می توانید به کمک  UI Tuner آن ها را مدیریت کنید.

دسترسی به  System UI Tuner بر روی اندروید

در ابتدای امر لازم است که  UI Tuner را باز و فعال کنیم. در این جا روش سریع دسترسی به  UI Tuner را ذکر می کنیم. ابتدا باید بخش نوتیفی ها را به پایین بکشیم. و بعد انگشت خود را روی آیکون تنظیمات گذاشته و محکم فشار دهیم تا منوی جدیدی باز شود.

UI Tuner

UI Tuner

بعد از این دوباره باید وارد بخش Settings شوید. همان روالی که تا کنون دنبال کردید یعنی پایین کشیدن بخش نوتیفی ها و لمس آرام آیکون تنظیمات را دنبال کنید و بعد بخش Settings را باز کنید. در این مرحله باید گزینه System UI Tuner را فعال کنید:

System UI Tuner

به محض اینکه روی گزینه System UI Tuner ضربه بزنید یک دیالوگ باکس جدید باز می شود که طی آن باید روی گزینه Got It ضربه بزنید:

Got It

با این کار وارد این بخش از تنظیمات می شوید که ابتدای آن را می توانید Status Bar را مشاهده کنید:

Status Bar

اگر روی Status Bar ضربه بزنید وارد بخش تنظیمات Status Bar می شوید. در این جا شما می توانید به راحتی گزینه هایی را مشاهده کنید که در مقابل آن ها یک اسلاید تنظیمات قرار دارد. هر کدام از این گزینه ها که دارای اسلاید فعال هستند در واقع همان برنامه ها و امکاناتی هستند که در نوار وضعیت نوتیفی آن ها را مشاهده می کنید. بنابراین می توانید به راحتی هر کدام را که نمی خواهید خاموش کنید:

Status Bar

بدین صورت می توانید در ادامه برخی از امکانات را روی استتوس بار خود برای همیشه خاموش نگه دارید و فضای نمایشگر خود را خلوت و تمیز نگه دارید. در این باره آیا تا کنون تجربه دیگری داشته اید؟ دیدگاه ها و تجربیات خود را در بخش نظرات گویا آی تی بنویسید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *