حالت هواپیما در گوشی های همراه چه کاربردی دارد؟

حالت هواپیما در گوشی های همراه چه کاربردی دارد؟
  • 1396/5/31
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

در تمامی گوشی های همراه، از ساده گرفته تا هوشمند، یک حالت به نام حالت هواپیما یا همان Airplane mode وجود دارد. این حالت صرفاً برای داخل هواپیما نیست و در مکان ها و زمان های دیگری نیز می توان از آن استفاده کرد. ما در اینجا به مواردی که می توان از حالت هواپیما استفاده کرد خواهیم پرداخت. اما ابتدا بهتر است بدانیم که اصلاً چرا باید در هواپیما از حالت هواپیما استفاده کرد؟

گویا آی تی – در تمامی گوشی های همراه، از ساده گرفته تا هوشمند، یک حالت به نام حالت هواپیما یا همان Airplane mode وجود دارد. این حالت صرفاً برای داخل هواپیما نیست و در مکان ها و زمان های دیگری نیز می توان از آن استفاده کرد. ما در اینجا به مواردی که می توان از حالت هواپیما استفاده کرد خواهیم پرداخت. اما ابتدا بهتر است بدانیم که اصلاً چرا باید در هواپیما از حالت هواپیما استفاده کرد؟

با روشن کردن حالت هواپیما، بلوتوث، وای فای و اینترنت همراه خاموش می شوند. این موارد قادر هستند که عملکرد بعضی از سنسورها و تجهیزات هواپیما را مختل کنند. به همین سبب، در داخل هواپیما، چه از نوع مسافربری و چه از نوع تجاری، باید از حالت هواپیما در گوشی های همراه استفاده شود. بنابراین مسافران می توانند با فعال کردن حالت هواپیما، همچنان از گوشی خود به عنوان پخش کننده موسیقی، دوربین و … استفاده کنند.
با این احوال، در سال ۲۰۱۳، سازمان هوانوردی آمریکا، با به روز کردن آیین نامه های خود، حق استفاده از بلوتوث و همچنین وای فای را در داخل هواپیما به مسافران بخشید. بنابراین در بعضی از کشورها و خطوط هوایی، می توان در داخل هواپیما از وای فای و یا بلوتوث استفاده کرد. این امر به قوانین داخلی پرواز مورد نظر بستگی دارد.

کاربردهای حالت هواپیما در خارج از هواپیما
گفتیم که قصد ما در اینجا معرفی کاربردهای حالت هواپیما در خارج از هواپیما است. از این حالت می توان در موارد زیر استفاده کرد:
۱٫ گاهی رفع اختلالات دریافت سیگنال و یا اتصالات گوشی همراه
۲٫ کاهش مصرف باتری (در زمان هایی که منتظر تماس و یا پیام نیستید)
۳٫ از بین بردن اعلان ها و هشدارها (مثلا زمان به خواب رفتن)

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *