بررسی مشخصات فنی برلیانس کراس اوور C3

بررسی مشخصات فنی برلیانس کراس اوور C3
  • 1396/6/3
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

در ادامه بررسی مشخصات فنی خودروها این بار به بررسی تازه وارد شرکت برلیانس یعنی کراس اوور C3 می پردازیم، با گویا آی تی همراه باشید.

گویا آی تی – از جمله خودروهای چینی ای که در بازار ایران فروش خوبی داشته است، خودروهای گروه برلیانس است. شرکت برلیانس به عنوان شریک بی ام و، توجه بسیار زیادی به طراحی ظاهری و داخلی خودروهای خود دارد که البته این امر، تصادفی نیست. بسیاری از منتقدان و کارشناسان معتقدند که طراحی ظاهری و داخلی یک خودرو، مهم ترین عامل در جذب مشتری است. البته این نکته، نکته ای دور از ذهن هم نیست. اولین چیزی که در خودرو دیده می شود، طراحی ظاهری آن است و طبیعی است که زیباییِ ظاهری بالاترین درجه ی اهمیت را دارا باشد. همچنین کابین خودرو، جایی است که راننده و سرنشینان بیشترین زمان را در آنجا طی می کنند و بدیهی است که این عامل نیز در فروش یک خودرو نقش مهمی ایفا کند. هم از این روست که خودروهای چینی، بسیار بیشتر از مشخصات فنی و موتور به ظاهر خودرو اهمیت می دهند. اما برلیانس، علاوه بر ظاهر خودرو، به مشخصات فنی و موتور محصولات خود نیز توجه دارد. در اینجا تمرکز ما بر روی یکی از خودروهای برلیانس، به نام برلیانس کراس C3 است که توسط پارس خودرو مونتاژ می شود. این کراس اوور کوچک که شباهت زیادی با هاچ بک های شهری دارد، می تواند رقیبی برای سایر خودروهای چینیِ مونتاژ شده توسط پارس خودرو باشد. در ادامه به بررسی اجمالی مشخصات این خودرو خواهیم پرداخت.

الف )طراحی ظاهری و داخلی:
گفته شد که خودروهای چینی اهمیت زیادی به طراحی ظاهری و داخلی خودروهای خود می دهند. برلیانس کراس C3 نیز همچون دیگر خودروهای چینی از ظاهری قابل قبول برخوردار است.
در داخل کابین نیز اوضاع خوب است و استفاده از دو رنگ در اکثر قسمت های کابین، زیبایی خاصی به داخل خودرو بخشیده است. متریال کابین نیز کیفیت خوبی دارد و در کل طراحی داخلی برلیانس کراس C3 باب پسند اکثریت است.
نکته ی مثبت داخل کابین این خودرو، عایق کاری خوبِ آن است، به طوری که صدای پیشرانه ها به داخل کابین نفوذ نمی کند.

ب) سواری:
هندلینگ برلیانس کراس C3 نه خیلی سطح پایین است و نه خیلی سطح بالا، سیستم تعلیق نیز تقریباً خوب است اما سرنشینان تا حدی ممکن است موج های جاده را احساس کنند. عملکرد سیستم ترمز و فرمان پذیری خودرو نیز در وضعیت خوبی به سر می برند.

ج) امکانات:
برلیانس کراس C3 از جمله خودروهای چینی است که از امکانات خوبی برخوردار است، هر چند می توانست از کروز کنترل و دوربین دنده عقب نیز بهره ببرد.
برخی از امکانات برلیانس کراس C3 عبارتند از:
• سیستم ورود بدون کلید
• جی پی اس
• سانروف برقی
• آینه های برقی
• و …

د) مشخصات فنی:
تمامی برلیانس هایی که توسط پارس خودرو مونتاژ می شوند از پیشرانه ای ۱٫۵ لیتری بهره می برند. این پیشرانه توانایی تولید ۱۰۳ اسب بخار قدرت و ۱۳۸ نیوتن متر گشتاور را دارد. نسخه های کراس، که برلیانس کراس C3 جزو آن هاست، از گیرباکس ۴ سرعته ی اتوماتیک جهت انتقال نیرو به چرخ ها استفاده می کنند. تعویض دنده ی برلیانس کراس C3 نیز همچون سایر برلیانس ها در سطح قابل قبولی است، هر چند نوعی کندی و یا بهتر بگویم کمیِ دقت در آن دیده می شود.

ه) حرف آخر:
جز در قسمت شتاب و کشش خودرو، می توان گفت برلیانس کراس C3 در کلاس خود، خودروی مناسبی به نظر می رسد. با توجه به امکانات بهتر برلیانس کراس C3 به نسبت رنو ساندرو و استپ وی و همچنین قیمت این خودروها، می توان حدس زد که برلیانس کراس C3 فروش خوبی در بازار ایران خواهد داشت. (به تازگی قیمت برلیانس کراس C3 حدوداً ۵۷ میلیون اعلام شده و این در حالی است که قیمت استپ وی حدوداً ۶۳ میلیون تومان است.)

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *