نگاهی به مشخصات محصول جدید نوکیا؛ زیبای نوستالژیک «نوکیا ۸»

نگاهی به مشخصات محصول جدید نوکیا؛ زیبای نوستالژیک «نوکیا ۸»
  • 1396/6/3
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

نوکیا با عرضه ی نوکیا ۸، نشان داد که به هیچ روی قصد آن ندارد که در زمینه ی گوشی های هوشمند صحنه را به دیگر رقبای خود واگذار کند. این که این گوشی از چه ویژگی های برخوردار است و آیا می تواند با سایر برندها رقابت داشته باشد، پرسش هایی هستند که در ادامه به پاسخ آن ها خواهیم رسید.

گویا آی تی – نوکیا با عرضه ی نوکیا ۸، نشان داد که به هیچ روی قصد آن ندارد که در زمینه ی گوشی های هوشمند صحنه را به دیگر رقبای خود واگذار کند. این که این گوشی از چه ویژگی های برخوردار است و آیا می تواند با سایر برندها رقابت داشته باشد، پرسش هایی هستند که در ادامه به پاسخ آن ها خواهیم رسید.

۱) طراحی:
بهتر است از طراحی آغاز کنیم، همانطور که هر کاربری در ابتدای مواجه شدن با هر گوشی، با طراحی گوشی آغاز می کند. طرای نوکیا ۸ وضعیت خوبی دارد. این گوشی هوشمند دارای بدنه ای از جنس آلومینیوم سری ۶۰۰۰ است و این امر موجب خصوصیت خاصِ گوشی های نوکیا، یعنی استحکام، می شود. گنجانده شدن ماژول دوربین دوگانه و سایر سنسورهای این گوشی در یک کادر، نقش مثبتی در زیبا به نظر رسیدن نوکیا۸ دارند.
با وجود آن که نوکیا ۸ از استحکام بسیار خوبی برخوردار است، اما در عین حال دارای ضخامتی بسیار عالی، یعنی ۷٫۹ میلیمتر، می باشد که باعث می شود این گوشی در طراحی ظاهری با سایر پرچمداران یارای رقابت داشته باشد.
نوکیا این محصول خود را در ۴ رنگ آبی صیقلی، آبی، مسی و نقره ای عرضه کرده است. وزن این گوشی ۱۶۰ گرم بوده و اندازه ی صفحه نمایش آن ۵٫۳ اینچ است. با توجه به وزن سایر پرچمداران، می توان گفت نوکیا از وزن بیشتری برخودار است و این خود می تواند همچون نکته ای منفی در نظر گرفته شود. علاوه بر این، نکته ی منفی دیگری که در طراحی ظاهری این اسمارت فون دیده می شود حاشیه های نه چندان زیبای صفحه نمایش هستند. این نوارها می توانستند به گونه ای دیگر باشند تا دکمه های هوم، برگشت و برنامه های تازه در جایگاه بهتری قرار داشته باشند!

۲) صفحه نمایش:
پس از طراحی ظاهری، دومین چیزی که هر کاربر را به خود جذب می کند، صفحه نمایش گوشی هوشمند است. خود من صفحه نمایش هر گوشی را از سایر ویژگی های آن گوشی مهم تر می دانم. اما نوکیا ۸ از صفحه نمایش خوب و قابل قبولی بهره برده است. این پرچمدار فنلاندی، دارای صفحه نمایشی از نوع LCD IPS بوده و از رزولوشن بسیار خوب ۲K برخوردار است.
از یک محافظ گوریلا گلاس نسخه ۵ بر روی صفحه نمایش نوکیا ۸ استفاده شده است تا صفحه نمایش نیز به مانند بدنه از استحکام خوبی برخوردار باشد. نکته ی منفی ای که در بخش طراحی گفته شد، در بخش صفحه نمایش می تواند به عنوان نکته ای مثبت در نظر گرفته شود. گفته شد که حاشیه های صفحه نمایش چندان زیبا نیستند و این البته از عریض بودن و زیاد بودن آن ها ناشی می شود. اما همین حاشیه ها می توانند نقش محافظ خوبی برای صفحه نمایش نوکیا ۸ ایفا کنند. چرا که هرچه صفحه نمایش عریض تر و بی حاشیه تر باشد احتمال آن که در اولین سقوط دچار آسیب شود بیشتر است! نکته ی مثبت دیگری که در صفحه نمایش نوکیا ۸ دیده می شود، رزولوشن QHD این اسمارت فون است که مشاهده ی تصاویر را در صفحه نمایش نوکیا ۸ لذت بخش تر می کند.

۳) دوربین:
امروزه یکی از شاخص هایی که می تواند باعث برتری یک اسمارت فون بر اسمارت فون دیگر شود، کیفیت دوربین های اسمارت فون است. در نوکیا از دو دوربین ۱۳ مگا پیکسلی با دیافراگم f/2.0 استفاده شده است. ۲ فلاش نیز برای مکان های کم نور در نوکیا ۸ به کار برده شده است. اما آن چیزی که در دوربین نوکیا ۸ ممکن است توجه کاربران را به خود جلب کند فوکوس لیزری است. با استفاده از فوکوس لیزری، سرعت فوکوس بسیار سریع تر از حد معمول می شود.
فیلمبرداری دوربین ها قابلیت ضبط ویدئوهای ۴K را دارد و این خود یکی دیگر از نقاط مثبت این اسمارت فون فنلاندی به شمار می رود.
دوربین سلفی نیز همچون دو دوربین پشتی دارای کیفیتی ۱۳ مگا پیکسلی بوده و از دیافراگم f/2.0 برخوردار است. این دوربین نیز توانایی ضبط ویدئوهای ۴K را دارد تا ما را به این نتیجه برساند که نوکیا در قسمت دوربین محصول جدید خود، سنگ تمام گذاشته است!

۴) سخت افزار و نرم افزار:
به راستی که نوکیا ۸ در سه قسمت پیشین، روسفید بیرون آمد. در این قسمت نیز نوکیا ۸ روسفید بیرون خواهد رفت، زیرا این گوشی از آخرین نسخه ی پردازنده ی کوآلکام استفاده کرده است. چیپست اسنپدراگون ۸۳۵ نانومتری در کنار یک پردازنده ی گرافیکی آدرنو مدل ۵۴۰ سخت افزار نوکیا را به یکی از بهترین سخت افزارها تبدیل کرده اند.
در نوکیا ۸ از آندروید ۷٫۱٫۱ استفاده شده است. رم این اسمارت فون ۴ گیگا بایت بوده و از ۶۴ گیگا بایت حافظه ی داخلی برای نوکیا ۸ استفاده شده است.

۵) سایر موارد:
تاکنون، آنچه که بررسی کرده ایم، نوکیا ۸ را همچون رقیبی سرسخت برای سایر پرچمداران نشان داده است. سایر مشخصات این اسمارت فون بسیار قدرتمند عبارتند از:
• باتری: ۳۱۰۰ میلی آمپر
• استفاده از نسخه ۳ تکنولوژی شارژ سریع کوآلکام
• استفاده از حسگر ژیروسکوپ
• استفاده از حسگر اثر انگشت
• بلوتوث ۵

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *