۴ قابلیت جدید در گلکسی نت ۸ که در گلکسی اس ۸ وجود ندارد

۴ قابلیت جدید در گلکسی نت ۸ که در گلکسی اس ۸ وجود ندارد
  • 1396/6/6
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

گلکسی نت ۸، به جز صفحه نمایش بزرگتر و طراحی مستطیلی، در مقایسه با گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس، امکانات دیگری هم دارد.

گویا آی تی – گلکسی نت ۸، به جز صفحه نمایش بزرگتر و طراحی مستطیلی، در مقایسه با گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس، امکانات دیگری هم دارد.

نوشتن روی صفحه نمایش
یکی از ویژگی های اصلی و همیشگی تبلت های سری نت سامسونگ، صفحه نمایش بزرگ و قلم اس بوده است. قلم اس گلکسی نت ۸ ضد آب بوده، حساسیت بیشتری نسبت به قلم های پیشین دارد و نوک آن برای آسان تر شدن نوشتن، کوچک تر است.
شرکت سامسونگ در گلکسی نت ۸، دو ویژگی مربوط به قلم های اس را ارتقا داده است، که شامل Screen Off Memo (یا یادداشت برداری روی صفحه خاموش) و ترجمه با استفاده از قلم است.
Screen Off Memo اکنون می تواند ۱۰۰ صفحه از یادداشت ها، یادآورها، طرح ها و هر چیزی که بخواهیم را ذخیره کند. ترجمه نیز دیگر به لغات جداگانه محدود نیست و اکنون می تواند جملات را هم ترجمه می کند.

مشخصات دوربین
این ویژگی کاملا واضح است، با توجه به آنکه برای افزودن یک دوربین دیگر به اس ۸، باید سخت افزار آن ارتقا داده شود.
با وجود لنز دوم در پشت نت ۸، شما می توانید تصاویری را ثبت کنید که عمق میدان بیشتری دارند که افکت بوکه را ایجاد می کند. به عبارت دیگر، موضوع تصویر شما در حالت فوکوس قرار می گیرد، در حالی که پس زمینه آن تار است. با گلکسی نت ۸، شما می توانید با استفاده از ویژگی فوکوس زنده (live focus) انتخاب کنید که تا چه میزان از افکت بوکه پیش از گرفتن عکس یا پس از آن اعمال شود.
یکی از امکانات جالب دیگر، عکاسی دوگانه یا Dual Capture است، که به شما اجازه می دهد روی تصویر ثبت شده با هر دو دوربین پشت از زوم خارج شوید، و به جای موضوع اولیه کل منظره را ببینید.

پیام های زنده
مشابه ویژگی Digital Touch در اپل، پیام های زنده یا Live Messages به شما اجازه می دهد که پیامی را بنویسید و سپس آن را به شکلی متحرک ارسال کنید.
با استفاده از قلم اس شما می توانید روی یک تصویر چیزی را اضافه کنید یا پیامی را با دست بنویسید و گلکسی نت ۸ تمام تماس های قلم با صفحه را ثبت خواهد کرد. تصویر به اشتراک گذاشته شده یک GIF استاندارد است و باید صرف نظر از سرویسی که برای ارسال آن استفاده می شود در تمام دستگاه ها قابل پخش باشد.

اپلیکیشن های جفت
برنامه های چند پنجره ای در دستگاه های سامسونگ جدید نیستند، چرا که این شرکت کره ای، این امکانات را مدت ها قبل از آنکه گوگل آن را در اندروید نوقا به کار بگیرد، پیاده سازی کرده است. سامسونگ با گلکسی نت ۸ استفاده مکرر و هم زمان از دو برنامه را بسیار آسان تر کرده است.
این ویژگی App Pair نام دارد و بخشی از امکانات صفحه نمایش Edge است. با استفاده از App pair شما می توانید دو برنامه، برای مثال تقویم و پیام ها را به عنوان یک میانبر انتخاب کنید. در این صورت زمانی که روی این جفت برنامه کلیک کنید، هر دوی برنامه ها در حالت چند پنجره ای باز خواهند شد.
شما می توانید هر دو برنامه ای را که می خواهید برای جفت کردن انتخاب کنید، به شرط آنکه هر دوی آن ها از حالت چند پنجره ای پشتیبانی کنند.

Samsung Experience
برخی از ویژگی های یاد شده، نظیر پیام های زنده و جفت کردن برنامه ها، به سخت افزار وابسته نیستند. هیچ چیزی نمی تواند جلوی سامسونگ را برای به روز رسانی نرم افزار Samsung Experience بگیرد که روی اکثر دستگاه های سری گلکسی با این ویژگی های یاد شده وجود دارد.
یکی از نماینگان شرکت سامسونگ تأیید کرده است که برخی از این ویژگی های نرم افزاری سامسونگ روزی به گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس نیز راه می یابند، اما تاریخ دقیق یا لیست مشخصی از این برنامه ها را ارائه نکرده است.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *