مقایسه مشخصات گلکسی نوت ۸ با گلکسی نوت ۷ و گلکسی اس ۸ پلاس

مقایسه مشخصات گلکسی نوت ۸ با گلکسی نوت ۷ و گلکسی اس ۸ پلاس
  • 1396/6/7
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

بالاخره از گلکسی نوت ۸، پرچمدار جدید شرکت سامسونگ، رونمایی شد. به همین بهانه برآن شدیم تا مقایسه ای میان مشخصات این محصول جدید، با دو مورد از محصولات دیگر سامسونگ، یعنی گلکسی نوت ۷ و گلکسی اس۸ پلاس داشته باشیم. با ما همراه باشید.

گویا آی تی – از آن جا که گلکسی نوت ۷ شکست تجاری سختی داشت، انتظارها از گلکسی نوت ۸ بسیار زیاد است. یعنی انتظار می رود که گلکسی نوت ۸ علاوه بر جبران شکست مالی نوت ۷، کاربرانی را که به سبب شکست نوت ۷، عطای خرید محصولات سامسونگ را به لقایش بخشیده اند، باری دیگر به سمت سامسونگ جذب کند.
به هر صورت، اگر بخواهیم در مورد نوت ۸ صحبت کنیم، بهتر است از طراحی آن آغاز نماییم. همانطور که گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس از طراحی زیبایی برخوردارند، گلکسی نوت ۸ نیز طراحی زیبایی دارد. این محصول از یک قاب فلزی بهره می برد و در آن از دو لایه شیشه ی ضد خشِ گوریلاگلس ۵ استفاده شده است. نمایشگر ۶٫۳ اینچی این محصول از فناوری سوپر امولد بهره می برد. گلکسی نوت ۸ دارای دوربین دوگانه است. در واقع این اولین بار است که سامسونگ برای یکی از محصولات خود از دوربین دوگانه استفاده کرده است. هر دو دوربین کیفیتی ۱۲ مگا پیکسلی دارند و دریچه ی دیافراگم یکی از آن ها همچون نوت ۷ و اس ۸ پلاس f/1.7 است و دیگری f/2.4.
پردازشگر نوت ۸، اکسینوس ۸۸۹۵ هشت هسته ای است. این در حالی است که نوت ۷ از اکسینوس ۸۸۹۰ و اس ۸ پلاس از اکسینوس ۸۸۹۵، یعنی همان پردازشگر نوت ۸، بهره می برند.
تفاوت بارزی که میان نوت ۸ و نوت ۷ و اس ۸ پلاس وجود دارد، رمِ ۶ گیگابایتی نوت ۸ است. در نوت ۷ و اس ۸ پلاس از رم ۴ گیگابایتی استفاده شده است. نوت ۸ نیز همچون دیگر محصولات سری نوت دارای قلم است. باطری این گوشی ۲۰۰ میلی آمپر کمتر از دو گوشی دیگر است و وزن آن نیز به نسبت دو گوشی دیگر، سنگین تر می باشد. در سایر موارد، تفاوت آنچنانی میان این محصول و نوت ۷ و اس ۸ پلاس دیده نمی شود.
مشخصات دقیق این سه گوشی را می توانید در زیر مشاهده کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *