نکات مفید برای حفاظت بیشتر از دستگاه های هوشمند

نکات مفید برای حفاظت بیشتر از دستگاه های هوشمند
  • 1396/6/8
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

همزمان با گسترش دستگاه های هوشمند، انواع ویروس و بدافزار مرتبط با این دستگاه ها نیز افزایش پیدا کرده اند. این عوامل مخرب می توانند کارکرد دستگاه های هوشمند را تا حد بسیاری تحت تأثیر قرار دهند. یکی از اقدامات مفیدی که می تواند از ویروسی شدن دستگاه هوشمند پیشگیری نماید، به روز رسانی سیستم عامل این دستگاه ها است. در صورتی که به روز رسانی سیستم عامل دستگاه های هوشمند به صورت خودکار انجام نگردد، لازم است حداقل هر سه ماه یک بار این کار به صورت دستی انجام شود.

گویا آی تی – آلودگی IOT باعث می شود تا حافظه ی موقت آسیب ببیند. برای جلوگیری از آسیب این حافظه باید بلافاصله پس از آلوده شدن دستگاه هوشمند به ویروس نسبت به پاک کردن بدافزار و راه اندازی مجدد دستگاه اقدام شود. علاوه بر این برخی بدافزارها می توانند اطلاعات نام کاربری و پسورد شما را، در صورت ذخیره بودن روی دستگاه، هک کنند. به همین سبب لازم است در صورت وجود احتمال آلودگی دستگاه هوشمند به ویروس تمام نام های کاربری و رمزهای عبور خود را تغییر دهید.
یکی از روش های کاربردی برای جلوگیری از آلودگی دستگاه های هوشمند استفاده از وصله های امنیتی است.
باید دقت داشته باشید که در صورت اتصال دستگاه هوشمند به وب سایت سازنده برای به روز رسانی، حتماً از پیچیده و منحر به فرد بودن رمز عبور آن ها اطمینان حاصل نمایید.

چگونه از حملات فیشینگ جلوگیری کنیم؟
یکی از انواع مخاطراتی که همواره صاحبان دستگاه های هوشمند را تهدید می کند، حملات فیشینگ است. حملات فیشینگ به فعالیت های خرابکارانه ای گفته می شود که در آن تلاش می شود تا اطلاعاتی نظیر پسوردها و نام های کاربری، اطلاعات حساب های بانکی، ایمیل ها و … دزدیده شوند.
برای پیشگیری از حملات فیشینگ به خاطر داشته باشید که از کلیک کردن بر روی لینک های مشکوک خودداری نمایید. در بسیاری از موارد حملات فیشینگ توسط لینک هایی انجام می گیرند که از طریق یک وب سایت به ایمیل شما ارسال شده است. بنابراین همواره مراقب کلیک کردن بر روی لینک هایی که برای شما ایمیل شده اند باشید.
یکی دیگر از اقدامات مفید برای پیشگیری از حملات فیشینگ این است که سعی کنید تا حد امکان آدرس وب سایت مورد نظر خود را مستقیماً برای مرورگر تایپ کنید.
پیش از آن که روی لینکی کلیک کنید، با قرار دادن موس روی آن لینک اطمینان حاصل نمایید که پس از کلیک به همان صفحه ای خواهید رفت که قصد آن را دارید. دقت داشته باشید که املای URL صحیح باشد. برخی از سایت های فیشینگ از طریق املای نادرستURL قابل تشخیص هستند.
یکی دیگر از راهکارهای کاربردی برای جلوگیری از حملات فیشینگ استفاده از تأیید چند سطحی در مورد حساب های حساس است. استفاده از پرسش امنیتی و قرار دادن تأیید دو مرحله ای برای حساب های شخصی و حساس می تواند تا حد بسیاری از حملات فیشینگ جلوگیری نماید.
به خاطر داشته باشید که دنیای فناوری در حال تغییر و تحول دائمی است. در صورتی که شما به امنیت دستگاه های هوشمند خود اهمیت می دهید توصیه ی ما به شما این است که اطلاعات خود را در مورد مسائل امنیتی این دستگاه ها همواره به روز نگاه دارید، چرا که کلاهبرداران همیشه به دنبال پیدا کردن راه جدیدی برای دستیابی به اطلاعات کاربران دستگاه های هوشمند هستند و برای مقابله با این روش های جدید مطالعه ی مسمتر در این زمینه ضروری است.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *