آموزش شخصی سازی دکمه home در آیفون

آموزش شخصی سازی دکمه home در آیفون
  • 1396/6/8
  • زهرا معبودی
  • 0

دکمه هوم در گوشی های شما، به عنوان یک بخش اصلی قرار داده شده که علاوه بر عملیات شفافی که بر عهده دارند، به شما امکان می دهند تا عملیات مورد نظر خود را برای آن شخصی سازی کنید یا آن را تا حد ممکن تحت کنترل خود درآورید. شاید تا کنون نمی دانستید اما باید بدانید که دکمه هوم قابلیت هایی دارد که می توانید با آن کارهای خاصی انجام دهید. در این باره آموزش کامل امروز را دنبال کنید و از بودن با آیفون خود لذت ببرید.

غیر فعال سازی Reachability یا قابلیت دسترسی

Reachability یا قابلیت دسترسی، اولین بار با ارائه آیفون ۶، معرفی شد. یعنی شما اگر از هر آیفونی به جز آیفون ۶ استفاده کنید، این ویژگی را نخواهید دید. اما Reachability امکانی است که به شما کمک می کند تا بتوانید فضای بزرگ آیفون ۶ را، با دستان خود بهتر مدیریت کنید و بتوانید به هر قسمتی که می خواهید، با یک دست، دسترسی داشته باشید. قابلیت دسترسی یکی از بهترین ویژگی های آیفون ۶ است که من به آن علاقه زیادی دارم اما به همین اندازه که خوب است، به همین اندازه نیز می تواند دردسر ساز باشد و با دو بار لمس کردن، اقدامی نا خواسته را مشمول شود که شامل به روی آوردن اسکرین، اصلی در میان تمام صفحات در حال استفاده است.

5-things-you-didnt-know-your-iphones-home-button-could-do

برای این که این قابلیت را غیر فعال کنید، ابتدا به بخش تنظیمات رفته و از آن جا General را مد نظر قرار دهید. در این بخش گزینه Accessibility را بزنید. در این بخش در میان گزینه ها باید به دنبال Reachability باشید. اسلاید مقابل آن را بکشید تا خاموش شود. حالا با این وضعیت، اگر دو ضربه به دکمه home آیفون شما وارد شود، هیچ عکس العملی از آن مشاهده نخواهید کرد.

Reachability

Reachability

کاهش سرعت کلیک

زمانی که بخواهید از دکمه هوم برای کارهای خاصی که برای آن برنامه ریزی شده استفاده کنید، لازم است دو یا ۳ بار آن را لمس کنید که این کا با سرعت خاصی انجام می شود. بسیاری از کاربران برای این کار مشکل دارند، و نمی توانند سرعت پیش فرض را تنظیم کنند.

اما خوشبختانه شما می توانید این میزان سرعت را تنظیم کنید و تغییر دهید. از این رو، به گزینه تنظیمات بروید و از آن جا، گزینه General را انتخاب کرده و بعد به دنبال زیر منوی، Home Button باشید و آن را که پیدا کردید ، آن را باز کنید. در این بخش Click Speed  نیز قابل مشاهده است. در این جا سه گزینه برای تنظیم وجود دارد که به معنی پیش فرض، آرام و آرام تر می باشند. به تناسب عملکرد خود یکی را انتخاب کنید تا برای آیفون شما آنگونه تنظیم شود.

کاهش سرعت کلیک

کاهش سرعت کلیک

غیر فعال کردن سیری برای جلوگیری از راه اندازی تصادفی

اگر تا کنون متوجه صدای وز وز یا همان buzz گوشی آیفون تان شده اید، آن هم برای زمانی که گوشی در جیب تان بوده است، مطمئنا دلیل آن این بوده که بخاطر یک فشار طولانی بر دکمه هوم، سیری فعال شده است. البته اگر بعد از فعال شدن این قابلیت، اقدامی با گوشی تان صورت نگرفته باشد بسیار خوش شانس بوده اید. اما برای حل این مشکل می توانید کاری کنید که سیری در قسمت هوم گوشی شما،  غیر فعال شود.

برای انجام این تنظیمات، ابتدا به بخش تنظیمات رفته و از آن جا  Touch ID & Passcode را انتخاب کنید. در این جا لازم است که رمز خود را وارد کنید. در این بخش، قسمتی وجود دارد به نام  Allow Access When Locked که می توانید در آن siri را مشاهده کرده و تاگل آن را بکشید و خاموش کنید.

Allow Access When Locked.

Allow Access When Locked.

نحوه غیرفعال کردن سیری به صورت کامل

ممکن است که شما تا کنون استفاده خاصی از سیری نکرده باشید و تمایل داشته باشید که آن را به طور کامل غیر فعال کنید. بله امکان غیرفعال سازی این امکان به طور کامل وجود دارد اما دقت کنید که اگر آن را غیر فعال کنید، کنترل صوتی فعال می شود و آن چه در مورد دکمه هوم در بالا گفتیم به حالت اولیه خود باز خواهد گشت.

حالا با این اوصاف اگر بر روی صوت خود کنترل دارید، می توانید از طریق دستورالعمل های گویا آی تی، این قابلیت را کاملا غیر فعال کنید. بدین منظور به بخش تنظیمات بروید و از آنجا General را انتخاب کنید. بعد از این در همین بخش Siri را پیدا کنید. ( دقت کنید که اگر شما از ios 10 استفاده می کنید، در بخش تنظیمات یک آپشن اختصاصی و ویژه برای Siri وجود دارد ). وارد این بخش که شوید سیری را در ابتدا مشاهده می کنید که باید اسلاید مقابل آن را بکشید تا خاموش شود. با این کار، یک پیام هشداری و گرفتن تایید برای شما ارسال می شود که باید در آن جا دکمه Turn Off Siri را بزنید تا سیری را کاملا غیرفعال کنید.

Turn Off Siri"

Turn Off Siri"

ایجاد میانبر به کمک دکمه خانه در آیفون

تا کنون در مورد اقدامک های ساده ای که توسط دو یا سه ضربه به دکمه هوم، وارد می شد صحبت کردیم اما در این بخش به شما یاد می دهیم که بتوانید اقدامات دلخواه خود را با این دکمه طی سه ضربه متوالی، فراخوانی کنید. به عبارت دیگر اگر می خواهید شورتکد هایی برای آیفون خود درست کنید که برای اجرای آن از سه ضربه استفاده کنید توصیه می کنیم که ادامه این مطلب را دنبال کنید.

برای این کار به بخش تنظیمات بروید و از آن جا Accessibility را انتخاب کنید. در این بخش می توانید امکان ایجاد شورتکد را پیدا کنید. این بخش با نام Accessibility Shortcut شناخته می شود. در این بخش ببینید که چه امکاناتی وجود دارد که می توانید برای آن ها میانبر بسازید. اقدامات لازم را انجام دهید.

Accessibility Shortcut

Accessibility Shortcut

Accessibility Shortcut

در حالی که بسیاری از میانبرهای موجود کاملا واضح است، برخی از آنها می توانند با انجام کارهایی بیشتر از چیزی که فکر می کنید انجام شوند. به عنوان مثال، با تنظیمات اضافی برای بخش Zoom، می توانید به طور موثر زوم میانبر را برای روشنایی صفحه نمایش تغییر دهید، که به نوبه خود به شما اجازه می دهد روشنایی صفحه نمایش را در زیر تنظیم پیش فرض تنظیم کنید.

چگونه Guided Access Shortcut را فعال کنیم؟

فرض می کنیم که می خواهید قسمتی از مسیج یا عکسی را به دوست خود نشان دهید و طوری عمل کنید که فرصت تجسس کردن در گوشی خود را به او ندهید، یا اینکه گوشی تان به دست بچه کوچکی افتاده و نگران این هستید که مبادا، کاری کند که به طور اتفاقی و تصادفی روی گوشی شما اقدامی انجام شود. برای این کار به بخش Accessibility بروید و از آن جا Guided Access را انتخاب کنید که در بالای صفحه حضور دارد.

Guided Access

Guided Access

Guided Access

وقتی این گزینه را فعال می کنید با تصویر بالا مواجه می شوید.

برای شروع دسترسی به راهنماها، فقط از برنامه مورد نظر خود استفاده کنید، سپس روی دکمه Home کلیک کنید. اگر یک یا چند میانبر دسترسی را فعال کرده اید از قبل، باید هدایت دسترسی را از منوی pop-up انتخاب کنید؛ اگر نه، باید آن را بلافاصله شروع کنیم.

در این جا از شما خواهسته می شود که بخشی از نمایشگر را که می خواهید، اقدام روی آن، غیرفعال شود را مشخص کنید. این بخش می تواند شامل قسمت های مختلف باشد. بدین صورت بخش مورد نظر را انتخاب کنید و روی آن را ضربه بزنید و بعد رمز عبور را وارد کنید. با این حال می توانید گوشی تان را به دور از نگران تجسس توسط دوستان یا اقدام تصادفی بچه ها به دست دیگران بدهید. وقتی که بخواهید از ویژگی های یاد شده که آن ها را برای عموم غیرفعال کرده اید استفاده کنید لازم است که سه بار، دکمه هوم را بزنید و بعد پسورد لحاظ شده را وارد کنید و دسترسی را برای استفاده خودتان آزاد کنید.

کنترل های On-Screen را با AssistiveTouch دریافت کنید

اگر هنوز نتوانسته اید با دکمه هوم، رابطه برقرار کنید یا اینکه این دکمه شکسته و یا اقدام ها را به خوبی پاسخگویی نمی کند، می توانید به کمک ایفون، راه دیگری برای ایجاد ارتباط پیدا کنید. در این مرحله AssistiveTouch  به کمک شما می آید. با کمک این قابلیت می توانید رابطه خود با آیفون تان را با کمک دکمه های روی نمایشگر تنظیم کنید.

برای انجام تنظیمات لازم در این مرحله باید به منوی Accessibility بروید و از آن جا گزینه AssistiveTouch را انتخاب کنید. این گزینه را در بالا مشاهده می کنید پس آن را فعال کنید. با این کار یک دکمه کوچک و نیمه شفاف ظاهر می شود. روی این دکمه ضربه بزنید و برای نمایش چندین کنترل بیشتر مانند Home، Siri و مرکز کنترل نمایش داده می شود.

قابلیت دیگری که پیش روی شما است این است که می توانید به راحتی، به کمک  pop-up ایجاد شده، برخی اقدام ها را اضافه یا حذف کنید. برای این کار لازم است که از منوی Customize Top Level Menu استفاده کنید.

Customize Top Level Menu

Customize Top Level Menu

Customize Top Level Menu

بدین صورت می توانید طی کمترین اقدام، با کمک دکمه هوم خود، برخی از کارهایی که می خواهید را برای گوشی آیفون خود شخصی سازی کنید.

در این باره تجربیات و دیدگاه های خود را با گویا آی تی در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *