سخنان رئیس انجمن نجوم ایران در مورد شایعه صدای شنیده شده در آستارا

سخنان رئیس انجمن نجوم ایران در مورد شایعه صدای شنیده شده در آستارا
  • 1396/6/9
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

چندی پیش در روستای دربند آستارا صداهایی شنیده شد که باعث ترس و وحشت مردم ساکن در آن ناحیه گشت. اندکی بعد فیلمی از همین رویداد در فضای مجازی منتشر شد. گفته می شود که صداهای مشابهی در نقاط دیگر دنیا مثل اروپا و استرالیا نیز شنیده شده است. در همین ارتباط رئیس انجمن نجوم آماتور ایران واکنش نشان داده و شایعات مربوط به این واقعه را رد کرده است.

گویا آی تی – چندی پیش در روستای دربند آستارا صداهایی شنیده شد که باعث ترس و وحشت مردم ساکن در آن ناحیه گشت. اندکی بعد فیلمی از همین رویداد در فضای مجازی منتشر شد. گفته می شود که صداهای مشابهی در نقاط دیگر دنیا مثل اروپا و استرالیا نیز شنیده شده است. در همین ارتباط رئیس انجمن نجوم آماتور ایران واکنش نشان داده و شایعات مربوط به این واقعه را رد کرده است.
به گفته ی رئیس انجمن نجوم آماتور ایران، در حدود ۱۰ روز از ماجرای شنیده شدن صداهای عجیب از آسمان آستارا می گذرد و هنوز هیچ مقامی در ناسا در مورد این شایعه ابراز نظری نداشته است. وی اضافه کرد که چنین اتفاقی در نجوم و ستاره شناسی بی سابقه است و این صداها منشأ آسمانی و جوی ندارند.
از نظر رئیس انجمن نجوم آماتور ایران، صداهای شنیده شده در فیلم منتشر شده ساختگی هستند. او در مورد شنیده شدن صداهای مشابه در دیگر نقاط جهان می گوید که ممکن است افراد دیگری در سایر کشورها باشند که به چنین شوخی ای دامن زده باشند. او می گوید در صورتی که ما در کنار یک دریاچه ی شیپوری صدایی ایجاد کنیم، همین صدا را میتوان در دامنه ی کوه شنید. به نظر می رسد که شنیده شدن چنین صداهایی، اگر چه هنوز مورد تأیید رسمی قرار نگرفته است، نوعی شوخی از جانب شخص یا اشخاصی باشد که از این خاصیت صدا آگاهی داشته اند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *