حمله هکرها به اکانت های پر طرفدار و ایجاد شکاف امنیتی در اینستاگرام

حمله هکرها به اکانت های پر طرفدار و ایجاد شکاف امنیتی در اینستاگرام
  • 1396/6/10
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

اینستاگرام به کاربران پر طرفدار خود هشدار داده است که ممکن است هکرها از یک رابط برنامه نویسی کاربردی (API) برای دسترسی به حساب های کاربری ان ها استفاده کنند. در حالی که این موضوع توسط این کمپانی تأیید نشده است، ممکن است هک شدن اکانت اینستاگرام سلنا گومز، نتیجه ی این اشکال باشد.

گویا آی تی – هکر ها از یک رابط برنامه نویسی کاربردی برای دسترسی به اکانت های پر بازدید استفاده کرده اند.
این سایت اشتراک گزاری عکس که متعلق به کمپانی فیسبوک است در ایمیلی که برای اکانت های تأیید شده ارسال کرده است هشدار داده است که هکرها کاربران پر طرفدار را هدف قرار داده اند، و توسط یک رابطه برنامه نویسی مشکل دار، به اطلاعات مخاطبان تماس و ایمیل آن ها دسترسی پیدا کرده اند.
اینستاگرام در این ایمیل هشدار دهنده نوشته است:” ما اخیرا متوجه شده ایم که یک یا چند نفر، با استفاده از یک رابطه برنامه نویسی خراب به طور غیر قانونی به اطلاعات تماس کاربران پر طرفدار اینستاگرام – به ویژه آدرس ایمیل و شماره تلفن مخاطبان آن ها- دسترسی پیدا کرده اند.”
اما اینستاگرام به کاربران اطمینان داده است که در این حمله، هیچ کلمه عبوری فاش نشده است و افزوده است که باور دارد کاربران پر طرفدار مورد حمله قرار گرفته اند.

“تا اینجا ما باور داریم که در این حمله، هدف کاربران پر طرفدار بوده است. ما از شما می خواهیم که در مورد امنیت حساب کاربری خود بسیار هوشیار باشید و در صورتی که با هر گونه فعالیت مشکوک، نظیر تماس ها، پیام ها و ایمیل های ناشناس مواجه شدید، جوانب احتیاط را رعایت کنید.”
اینستاگرام اکنون این اشکال را رفع کرده است و در حال حاضر در مورد این واقعه تحقیق می کند. ” ما به سرعت این باگ را مرتفع کرده و در حال حاضر تحقیقاتی جامع در این مورد انجام می دهیم. نگرانی اصلی ما برای ایمنی جامعه کاربران است، و برای رعایت احتیاط، ما تمام حساب های کاربری تأیید شده را مورد بررسی قرار می دهیم.”
در ابتدای این هفته، هکرها کنترل اکانت اینستاگرام سلنا گومز را به دست گرفتند. بر اساس گزارش ها، این خواننده‌ی پاپ بیشترین تعداد طرفداران را در اینستاگرام دارد. هکرها، پس از تحت کنترل گرفتن اکانت او، تصاویری خصوصی از دوست‌پسر سابق او جاستین بیبر را منتشر کردند. این اکانت بلافاصله توسط تیم او غیر فعال شد تا زمانی که کنترل آن را پس بگیرند. اما اینستاگرام هنوز تأیید نکرده است که آیا این “رابط برنامه نویسی مشکل ساز” مسئول این هک بوده است.
کمپانی فیسبوک برای این مشکل از کاربران خود عذرخواهی کرده است:” تجربه شما در اینستاگرام برای ما بسیار اهمیت دارد، و ما به خاطر بروز این مشکل، از شما عذر خواهی می کنیم.”

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *