هکر های اینستاگرام ایمیل و شماره تلفن کاربران را می فروشند

هکر های اینستاگرام ایمیل و شماره تلفن کاربران را می فروشند
  • 1396/6/11
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

اینستاگرام در ابتدای این هفته، در مورد یک نقص امنیتی به کاربران تأیید شده خود هشدار داد که باعث می شد هکر ها بتوانند به اطلاعات شخصی افراد دست پیدا کنند. این شرکت به کاربران گفته است که این مشکل را برطرف کرده است.

گویا آی تی – اما به نظر می رسد این مشکل پیش از اصلاح آن توسط اینستاگرام، مورد سوء استفاده هکرها قرار گرفته است و تأثیر آن هم فراتر از حساب های کاربری پر طرفدار بوده است.
جمعه گذشته، مدیرارشد فناوری اینستاگرام، مایک کریگر در یک پست وبلاگی در مورد این نقص امنیتی به تمام کاربران هشدار داد.
شرکت در بیانیه ای اعلام کرد:” اگرچه ما نمی توانیم مشخص کنیم که کدام حساب های کاربری تحت تأثیر این اشکال قرار گرفته اند، اما باور داریم که برای درصد کمی از اکانت های اینستاگرام چنین اتفاقی افتاده است. ما مجددا تأکید می کنیم که هیچ کلمه عبوری در این مسئله فاش نشده است.”
یکی از سخنگوهای شرکت به CNN Tech گفته است که گروه اینستاگرام متوجه هستند که این هکر ها قصد دارند اطلاعات به دست آورده به به فروش به رسانند و شرکت تلاش می کند از طریق قانونی از این کار جلوگیری کند.
هکرها در حال فروش داده های ایمیل و شماره تلفن هایی هستند که آن را متعلق به حساب های کاربری اینستاگرامی معرفی می کنند و پیش از این شکاف قانونی به دست آورده اند. افراد می توانند در یک پایگاه داده جست و جو کرده و داده های شخصی مد نظر خود را با قیمت ۱۰ دلار خریداری کنند. دسترسی به این وب سایت با استفاده از مرورگرهای قدیمی وب امکان پذیر نیست.
یکی از مدیران این پایگاه داده به CNN Tech گفته است:” ما انواع مختلفی از اطلاعات را در اختیار داریم که مربوط به حساب های کاربری پر طرفدار، حساب های معمولی و حساب های کاربری افراد بسیار محبوب هستند.”
هکرها ادعا می کنند که اطلاعات شخصی مربوط به بیش از ۶ میلیون حساب کاربری را در اختیار دارند. مدیر این پایگاه داده گفته است که در یک اتاق گفت و گوی خصوصی از وجود این نقص امنیتی در اینستاگرام آگاه شده است، و در ۲۵ آگوست به این داده ها دسترسی پیدا کرده است.
این فرد لیستی از ۱۰۰۰ حساب کاربری را همراه با اطلاعات مربوطه به CNN Tech ارسال کرده است، و این سایت خبری تأیید کرده است که برخی از ایمیل های موجود توسط حساب های کاربری مربوطه مورد استفاده قرار گرفته اند.
فیسبوک، که اکنون مالک اینستاگرام است، از اظهار در نظر در این رابطه خوددداری کرده است.
در ابتدای هفته گذشته، حساب کاربری خواننده محبوب، سلنا گومز هک شده و تعدادی از تصاویر دوست‌پسر سابق او جاستین بیبر در این حساب به نمایش درآمده بود.
هکر ها می توانند از شماره تلفن ها و ایمیل های افراد، به اطلاعات بسیار مهمی در مورد آن ها دست پیدا کنند. برای مثال، یک هکر می تواند با تحت کنترل گرفتن یک تلفن از طریق سیمکارت آن، به حساب های کاربری مرتبط به آن تلفن دسترسی پیدا کند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *