آموزش بازاریابی ایمیلی: ۴ روش برای اینکه مشترکان ایمیل مارکتینگ خود را آزار ندهید

آموزش بازاریابی ایمیلی: ۴ روش برای اینکه مشترکان ایمیل مارکتینگ خود را آزار ندهید
  • 1396/6/12
  • مهدی پیوندی
  • 0

می دانیم که استراتژی «ایمیل بیشتر، فروش بیشتر» می تواند در ابتدا و در یک دوره کوتاه مدت باعث افزایش فروش شود، اما معمولاً برای مشترکان بازاریابی ایمیلی شما آزاردهنده است و در بلندمدت باعث می شود که فهرست شما را ترک کنند. تاکتیک های متعددی برای ایجاد تعادل بین تناوب ارسال با میزان تعامل مشترکان وجود دارد، اما هنگامی که میزان ارسالهای شما برای بیشتر مشترکان فهرست ایمیل مارکتینگ تان رضایت بخش است، اما همه آنها از آن خرسند نیستند چه کاری از دست تان بر می آید؟

مشترکانی که با ریتم ایمیل های شما مشکل دارند شاید خیلی فعال نباشند، اما این به معنی بی علاقگی آنها نیست. فراموش نکنید که امکان خرید آنها در آینده وجود دارد. برخلاف استراتژی های تند و تیزتری که شامل حذف مشترکان غیرفعال هستند، روشهایی نیز وجود دارند که بدون اینکه این مشترکان مردد را آزار بدهید، می توانید آنها را در فهرست بازاریابی ایمیلی خود حفظ کنید و در نتیجه، فرصت یک فروش بالقوه را از دست ندهید. در این مطلب از مباحث آموزش بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ گویا آی تی به بیان ۴ روش برای انجام این کار می پردازیم.

 

  1. موضوع را عوض کنید

ابتدا مشترکانی که از تعدّد ایمیل هایی که می فرستید خسته شده اند را شناسایی کنید. احتمالاً ریتم های مختلفی را امتحان کرده اید و میزان ایده آل برای اکثریت مشترکان فهرست خود را پیدا کرده اید، اما این مشترکان باز هم اشتراک خود را لغو می کنند. در چنین شرایطی، زمان آن فرا رسیده که با استفاده از تکنیک های تدافعی به این مشترکان جان تازه ای بدهید.

اگر نمی خواهید یا نمی توانید تعداد ایمیل هایی که می فرستید را کاهش بدهید، موضوع ایمیل های ترویجی خود را تغییر بدهید. هر از چندگاهی از یک عنوان متفاوت استفاده کنید (مثلا کوتاه به جای بلند و طنزآمیز بجای تبلیغی) یا از متن پیش نمایش متفاوتی استفاده کنید تا از این طریق، به اندازه ای در ریتم ایمیل های بازاریابی شما تغییر ایجاد شود که این دسته از مشترکان کمتر احساس خفگی کنند.

 

  1. استثنا قائل شوید

اگر تعداد مشترکان غیرفعال شما به طرز فزاینده ای رو به افزایش گذاشته، آنها را از دریافت ایمیل های خود مستثنی کرده و تاثیر این کار را بررسی کنید. البته مزایای ارسال مجدد ایمیل و ایمیل هایی که زمان باقیمانده برای یک پیشنهاد را به مشترکان شما یادآوری می کنند غیرقابل انکار است، اما همین ایمیل ها می توانند برخی از مشتریان شما را آزار بدهند و باعث کاهش اندازه فهرست مشترکان بازاریابی ایمیلی شما بشوند. برای تعیین ایمیل هایی که می توان از ارسال آنها صرف نظر کرد از تست های دوبخشی استفاده کنید.

 

  1. امکان تنظیم تناوب

دو پیشنهاد آخر این مطلب گزینه هایی را در برابر مشترک قرار می دهد تا خودش تناوب و تعداد ایمیل هایی که می خواهد دریافت کند را تنظیم کند. این کار نه تنها به مشترکان تان امکان اعمال کنترل بیشتری را روی ارتباط شان با شما می دهد، بلکه نظر آنها درباره ریتم فعلی را هم برای شما مشخص می کند. بهتر است که به جای آنکه این گزینه ها را در یک بخش مخصوص برای تنظیمات تعبیه کنید، آنها را در صفحه لغو اشتراک وبسایت خود بگنجانید. مزایای حفظ مشترکی که می خواهد فهرست شما را ترک کند بر ارائه گزینه ای برای مشترکان فعال در جهت کاهش تعداد ایمیل هایی که دریافت می کنند می چربد. این گزینه ها می تواند بصورت مبتنی بر زمان (مثلا فقط دریافت ایمیل بصورت هفتگی یا ماهانه) و یا ترویج محور (مثلا خاص برخی محصولات یا بهترین پیشنهاد ماه) ارائه شوند.

 

  1. وقفه فصلی

حتی اگر مشترکانی دارید که در تمام طول سال از شما خرید می کنند، احتمالاً خرید برخی از مشترکان ایمیل های بازاریابی شما به زمان های مشخصی از سال محدود می شود. احتمالاً این محدودیت مختص برخی از تعطیلات یا تغییرات آب و هوایی است.

با فاصله کمی پس از یک دوران اوج فروش، برای مشترکینی که تعامل کمی با شما داشته اند گزینه ای را مهیا کنید تا به واسطه آن بتوانند تا دوره اوج بعدی دریافت ایمیل را متوقف کنند. لازم است که اطلاعات خرید قبلی را بررسی کنید تا مطمئن شوید که گروهی را هدف قرار نمی دهید که ایمیل های کمتری می خواهند، اما باز هم احتمال خرید در طول سال برای آنها متصور است. به علاوه، می توانید گزینه دیگری را هم برای مشترکین خود قرار بدهید که با انتخاب آن به شما اجازه می دهند تا پیش از شروع دوره بعدی در مورد تمایل شان به تغییر تنظیمات قبلی از آنها سوال کنید. ارائه این گزینه به فرم لغو اشتراک دوره ای به شما اجازه می دهد تا بدون نادیده گرفتن درخواست مشترکین خود، گاه گاهی از آنها خبر بگیرید.

فراهم کردن روشهای بیشتر برای حفظ تعامل مشترکان با برنامه ها و ارائه امکان کنترل بیشتر روی این تعامل برای آنها، یک احساس آسودگی به مشترکین شما می دهد که باعث می شود که هنگامی که برای خرید آمادگی پیدا می کنند، برند شما را در صدر گزینه هایی قرار بدهند که مد نظر قرار می دهند. استراتژی هایی که در این مطلب آموزش بازاریابی ایمیلی به آنها اشاره شد به شما کمک می کنند تا بین تناوب ارسال و میزان تعامل مشترکان پیام های بازاریابی خود تعادل ایجاد کنید و احتمال آزردگی مشترکان ایمیل مارکتینگ خود را کاهش بدهید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *