اختراع دوربینی که قادر است داخل بدن انسان را ببیند

اختراع دوربینی که قادر است داخل بدن انسان را ببیند
  • 1396/6/17
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

دانشمندان موفق شده‌ اند دوربینی بسازند که قادر به مشاهده‌ ی داخل بدن انسان است. این دوربین با ردیابی منبع نوری خارج از بدن در فاصله ‌ی ۲۰ سانتی‌ متری از آن، می‌ تواند ساختار داخلی بدن را به تصویر بکشد.

گویا آی تی – تفاوت اصلی این دستگاه با سایر دوربین های طراحی شده برای مشاهده ی اندام های داخلی در این است که این دستگاه می تواند از فاصله ی ۲۰ سانتی متری منابع نور داخل بدن را ردیابی کند. این در حالی است که نور دوربین های دیگر، قادر نیست تا مستقیماً از داخل به بیرون بدن حرکت کند.
این دوربین به پزشکان کمک می‌کند تا نه تنها اعضای داخلی بدن را مورد معاینه و بررسی قرار دهند، بلکه از طریق آن ابزارهای پزشکی مورد استفاده در تشخیص بیماری ‌های داخلی، مانند دستگاه آندوسکوپی را نیز در داخل بدن ردیابی نمایند. در حال حاضر برای ردیابی این دستگاه ها در داخل بدن، پزشکان مجبور به استفاده از روش های رادیوگرافی نظیر استفاده از اشعه ی ایکس هستند. اما به کمک این دستگاه، که قابلیت تشخیص منابع نور داخل بدن را دارد، امکان ردیابی دستگاه های تشخیص بیماری های داخلی به خوبی میسر شده است.
چنین قابلیتی از اهمیت بسیاری در علم پزشکی برخوردار است، چرا که با ردیابی دقیق دستگاه های تشخیص بیماری های داخلی می توان از این دستگاه ها با حداقل آسیب به اندام های داخلی بهره برد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *