بررسی مشخصات فنی پورشه پانامرا ۲۰۱۷

بررسی مشخصات فنی پورشه پانامرا ۲۰۱۷
  • 1396/6/17
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

در ادامه بررسی خودروهای روز دنیا، در این مطلب به مشخصات فنی پورشه پانامرا مدل ۲۰۱۷ می پردازیم؛ با گویا آی تی همراه باشید.
پورشه پانامرا ۲۰۱۷ نسل جدیدِ پورشه پانامرا است. نسل اول این خودروی لوکس چهار در نبود و بیشتر به یک هاچبک می مانست. اما نسل جدید پانامرا چهار در بوده و بر روی پلترفم MSB فولکس طراحی شده است.
با وجود آن که ابعاد نسل جدید پورشه پانامرا به نسبت نسل قبلی بزرگ تر شده اند، اما این سدانِ چهار در ظاهری کوچک تر و البته اسپرت تر به خود گرفته است.

 

الف) طراحی ظاهری و داخلی

چراغ های جلو همچون سایر محصولات پورشه از کشیدگی بسیار جذابی برخوردار هستند. برجستگی های استادانه بر روی بدنه و وجود اگزوزهای ۴ گانه در پشت پورشه پانامرا ۲۰۱۷ نمایی کاملاً اسپرت و جوان پسند به این خودرو داده اند. شیبی که در قسمت عقبی سقف پانامرا وجود دارد و تا در صندوق عقب نیز کشیده شده، نقش مهمی در اسپرت به نظر رسیدن پورشه پانامرا ۲۰۱۷ ایفا می کند. در کل، طراحی ظاهری پورشه پانامرا ۲۰۱۷ بسیار لوکس و اسپرت است و می تواند در همان نگاه نخست، توجه ها را به خود جلب کند.
با وجود آن که ظاهر پانامرا ۲۰۱۷ کوچک به نظر می رسد، اما فضای کابین بسیار جا دار و راحت است. در واقع، هم صندلی های عقب و هم صندلی های جلو برای نشستن افراد قد بلند بسیار راحت هستند. متریال کابین نیز از وضعیت خوبی برخوردار است.
ظاهرِ فضای داخلی پورشه پانامرا نیز همچون طراحی بدنه بسیار لوکس و اسپرت است. داشبورد، جلو کابین، کنسول، روکش صندلی ها و فرمان همگی مشکی هستند و از هماهنگی خوبی با یکدیگر برخوردارند. دو صفحه نمایش ۷ اینچی اطلاعات مورد نیاز را به راننده نشان می دهند. افزون بر این دو صفحه نمایش، دو صفحه نمایش دیگر نیز در کابین پورشه پانامرا ۲۰۱۷ وجود دارد. یکی ۱۲٫۳ اینچی برای جلو و دیگری ۷ اینچی برای عقب.
اما نکته ای که در کابین پانامرا ۲۰۱۷ به چشم می خورد این است که نسل جدید پانامرا برخلاف نسل قبلی، از دکمه های پیچیده در پایین صفحه نمایش برخوردار نیست و در طراحی این خودرو سعی بر آن بوده که از پیچیدگی پرهیز شود. در کل طراحی داخلی نیز همچون طراحی ظاهری بسیار لوکس و جذاب است و می توان به آن نمره ی بالایی داد.

ب) مشخصات فنی

پورشه پانامرا ۲۰۱۷ در آمریکا با دو موتور قابل تهیه است. یکی پانامرا S4 و دیگری پانامرا توربو که پانامرا توربو تقریباً ۴۵۰۰ دلار گران تر است.
موتور پانامرا S4 شش سیلندرِ ۲٫۹ لیتری بوده و قابلیت تولید ۴۴۰ اسب بخار قدرت را دارد. موتور پانامرا توربو هشت سیلندرِ ۴ لیتری بوده و قابلیت تولید ۵۵۰ اسب بخار قدرت را دارد. نکته ی قابل توجه در پانامرا توربو این است که این مدل از سیستم صرفه جویی در مصرف سوخت بهره می برد. این سیستم قادر است چهار سیلندر را غیرفعال کند و به این ترتیب مصرف سوخت را تا سی درصد کاهش دهد. پانامرا S4 قادر است صفر تا صد را در ۴٫۲ ثانیه طی کند و پانامرا توربو در ۳٫۶ ثانیه.

ج) سواری

بررسی مشخصات فنی پورشه پانامرا 2017
هر دو موتور پورشه پانامرا ۲۰۱۷ قادر هستند سواری پر قدرت و پرشتابی برای این سدانِ حرفه ای به ارمغان آورند. علاوه بر آن که هر دو مدل از سیستم تعلیق بسیار خوبی بهره برده اند، اما می توان پکیج اسپرت کرونو را برای هر دو مدل سفارش داد. یکی از مزایای این پکیج استفاده از سیستم تعلیق تثبیت کننده های الکترومکانیکی است که می تواند در سر پیچ ها به وسیله ی وارد کردن نیرویی متضاد نیروی گریز از مرکزِ پیچ، باعث شود که خودرو پایداری بیشتری داشته باشد و در نتیجه، سرنشینان سواری راحت تری را تجربه کنند.
علاوه بر این، با استفاده از پکیج ۴D در پانامرا ۲۰۱۷ که شامل کمک فنرهای الکترونیکی، چرخ های عقب فرمان پذیر و … است می توان یک رانندگی بسیار نرم، سبک و لذت بخش را با پانامرا ۲۰۱۷ تجربه کرد.
نکته ی جالب توجه در قسمت سواریِ این خودرو، این است که پانامرا توربو توانسته است یک دور پیست نوربرگرینگ را تنها در ۷ دقیقه و ۳۸ ثانیه طی کند و این خود یکی از بهترین عملکردها برای سدان های چهار در به شمار می رود.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *