چگونه ویژگی روشنایی تطبیقی(Adaptive Brightness) را در ویندوز ۱۰ غیرفعال کنیم؟

چگونه ویژگی روشنایی تطبیقی(Adaptive Brightness) را در ویندوز ۱۰ غیرفعال کنیم؟
  • 1396/6/18
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

با صفحه کلید سر و کله می زنید تا شاید روشنایی صفحه نمایش بیشتر شود اما امکان پذیر نیست اما مطمئن اید که قبلا این کار را انجام داده اید. در حالی که مشکل پیش آمده حسابی کلافه تان کرده لپ تاپ را اندکی جا به جا می کنید و در کمال تعجب شاهد روشن تر شدن صفحه نمایش می شوید. در ادامه به آموزش گام به گام و تصویری غیرفعال کردن و تنظیم ویژگی نور تطبیقی در ویندوز ۱۰ می پردازیم.

گویا آی تی – یکی از مشکلات رایج کاربرانی که تازه از ویندوز ۱۰ استفاده می کنند، نور و روشنایی صفحه نمایش لپتاپ است که برای تنظیم آن، نمی دانند به کدام قسمت از تنظیمات ویندوز باید بروند. در ادامه با آموزش تصویری و روش حل این مشکل و علت بروز آن با گویا آی تی همراه باشید.

روشنایی(نور) تطبیقی در ویندوز ۱۰

در نگارش های جدید ویندوز مایکروسافت ویژگی به نام روشنایی تطبیقی یا Adaptive Brightness اضافه کرده است. اکثر صفحات نمایش خصوصا صفحات نمایش لپ تاپ ها از حسگرهای نور محیطی برای شناسایی میزان نور اطراف استفاده می کنند. از این رو ویژگی روشنایی تطبیقی صرفه جویی بسیار مناسبی در مصرف انرژی انجام داده و در نتیجه شاهد افزایش ماندگاری باتری خواهیم بود؛ در حقیقت صفحه نمایش مقصر اصلی خالی شدن سریع باتری است.

هر چند اگر ماندگاری باتری برایتان مهم نباشد و دوست دارید از نهایت روشنایی صفحه نمایش بهره ببرید آن وقت تکلیف چیست؟ ضمنا حسگرهای نور محیطی کامل نیستند و گاهی اوقات روشنایی صفحه نمایش مرتبا تغییر کرده و شما را آزار می دهد. خوشبختانه حل مشکل آسان است.

گام ۱: Power Options را باز کنید

 

ابتدا دکمه استارت را زده و بعد از تایپ عبارت Power Options روی نتیجه یافته شده کلیک کنید.

 

گام دوم: لینک Plan setting را کلیک کنید

 

بعد از باز شدن پنجره تنظیمات انرژی، گزینه Change plan settings که رو به روی حالت مدیریت مصرف انتخاب شده قرار دارد را کلیک کنید.

 

حال بر روی گزینه “Change advanced power settings” کلیک کنید تا به تنظیمات پیشرفته مصرف انرژی سیستم وارد شوید.

گام سوم: تنظیم نور تطبیقی

 

در گام بعدی صفحه را رو به پایین پیمایش کنید تا به قسمت Display برسید و روی نشانه به علاوه (+) کلیک کنید تا زیرمنوها ظاهر شوند. حال روی نشانه به علاوه که کنار عبارت Enable adaptive brightness قرار گرفته کلیک کنید تا تنظیمات آن نمایش داده شوند.

 

 

تنظیمات را مطابق میل خود تغییر داده و OK  را بزنید تا تغییرات ذخیره شوند.

پیشنهاد ما فعال بودن این ویژگی در زمان استفاده از باتری لپ تاپ و خاموش بودن هنگام اتصال دستگاه به جریان برق است. به این ترتیب در زمان استفاده از باتری ویژگی روشنایی تطبیقی موجبات صرفه جویی در انرژی را فراهم کرده و در زمان اتصال به جریان برق بدون نیاز به انجام کار اضافه از سوی شما، شاهد افزایش روشنایی نور صفحه نمایش خواهید بود.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *