چگونه تبلیغات پاپ آپ در اندروید را متوقف کنیم؟ + لینک نرم افزار

چگونه تبلیغات پاپ آپ در اندروید را متوقف کنیم؟ + لینک نرم افزار
  • 1396/6/19
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

یکی از دردسرهای وب گردی با دستگاه های هوشمند، تبلیغات پاپ آپ هستند. اگرچه تعداد این تبلیغات بسیار زیاد است با این حال راه کارهایی برای جلوگیری از نمایش این تبلیغات وجود دارد. با متوقف کردن تبلیغات پاپ آپ شما می توانید سرعت وب گردی خود را در سیستم عامل اندروید تا حد بسیاری افزایش دهید. در این نوشته قصد داریم تا راه و روش متوقف کردن تبلیغات پاپ آپ را در دستگاه های هوشمند دارای سیستم عامل اندروید آموزش دهیم.

گویا آی تی – برای متوقف کردن تبلیغات پاپ آپ در دستگاه های دارای سیستم عامل اندروید چند راه وجود دارد. شما می توانید تنظیمات مرورگر خود را تغییر داده و از نمایش این تبلیغات جلوگیری نمایید و یا این که از اپلیکیشن های طراحی شده برای این کار استفاده کنید.

متوقف کردن تبلیغات پاپ آپ در مرورگر اندروید

منظور از مرورگر اندروید مرورگری است که به صورت پیش فرض به هنگام خرید دستگاه دارای سیستم عامل اندروید بر روی آن نصب شده است. برای جلوگیری از نمایش تبلیغات پاپ آپ در این مرورگر بایستی ابتدا مرورگر را اجرا نموده و پس از آن در قسمت بالای این نرم افزار در سمت راست، علامت منو یا همان علامت سه نقطه را لمس نمایید. در منوی باز شده باید گزینه ی تنظیمات را انتخاب کنید. سپس به قسمت Advanced رفته و گزینه ی Block pop-ups را فعال کنید. در صورت فعال بودن این گزینه به هنگام وب گردی هیچ گونه تبلیغات پاپ آپی مشاهده نخواهید کرد.

متوقف کردن تبلیغات پاپ آپ در مرورگر کروم اندروید

برای متوقف کردن تبلیغات پاپ آپ در مرورگر کروم اندروید نیز ابتدا برنامه ی مرورگر را اجرا نموده و با انتخاب منو یا علامت سه نقطه‌ی بالا سمت راست، وارد تنظیمات شوید. پس از ورود به قسمت تنظیمات یا همان Setting باید گزینه ی Site Setting را از انتهای لیست تنظیمات انتخاب کنید و بعد از آن وارد قسمت pop-ups شوید. در صورتی که این گزینه غیر فعال بود و عبارت Blocked (recommended) در زیر آن مشاهده می‌ شد، نیازی به انجام کاری نیست و تبلیغات پاپ آپ در این مرورگر برای شما نشان داده نخواهند شد. اما در صورت فعال بودن آن باید آن را غیر فعال کنید تا عبارت فوق زیر این گزینه ظاهر شود.

استفاده از مرورگر Adblock Browser

این مرورگر می توانید به صورت خودکار جلوی تبلیغات مزاحم را بگیرد. این نرم افزار را می توانید از طریق گوگل پلی دانلود کرده و با استفاده از آن وب گردی های بدون دردسری داشته باشید.

نصب مسدودکننده تبلیغات بر روی مرورگر کروم اندروید
در صورتی که علی رغم مسدود کردن تبلیغات پاپ آپ با استفاده از روش گفته شده، باز هم شاهد چنین تبلیغاتی هستید، می توانید با نصب برنامه ی Ad-Block Plus از شر این تبلیغات خلاص شوید!
برای استفاده از این نرم افزار ابتدا آن را از آدرس زیر دانلود نمایید:
https://adblockplus.org/en/android-installپس از دانلود نرم افزار آن را بر روی گوشی خود نصب نمایید. در صورتی که گوشی شما روت شده باشد نیاز به تنظیمات بیشتر نیست اما در صورتی که گوشی روت نشده است مراحل زیر را برای فعال سازی برنامه دنبال نمایید.
ابتدا نرم افزار Ad-Block Plus را اجرا کنید و سپس به قسمت Configure در بالای صفحه در سمت راست بروید. در این مرحله باید تنظیمات نشان داده شده درباره ی پروکسی را یادداشت نمایید.

بعد از مرحله ی فوق وارد تنظیمات خود دستگاه هوشمند شده و وارد بخش Wi-Fi شوید. در این جا باید انگشت خود را روی شبکه ی وای فایی که به آن متصل هستنید نگه داشته و از منوی باز شده گزینه ی Modify Network را انتخاب نمایید. پس از انتخاب این گزینه پنجره ای باز می شود که در آن شما باید گزینه ی Show advanced options را انتخاب نمایید.
بعد از این مرحله در قسمت Proxy setting حالت را به صورت Manual آورید.
سپس به یادداشتی که در برنامه ی Ad-Block Plus برداشته بودید مراجعه نموده و آن اطلاعات را در این قسمت وارد کنید.
نکته ی مهم در وارد کردن اطلاعات این است که آن چه شما در این قسمت وارد برنامه می کنید با چیزی که برای شما نشان داده می شود تفاوت دارد.
در مرحله ی آخر گزینه ی save را بزنید. پس از این تبلیغات پاپ آپ برای شما نشان داده نخواهند شد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *