روش های افزایش سرعت اینترنت در گوشی های هوشمند اندروید

روش های افزایش سرعت اینترنت در گوشی های هوشمند اندروید
  • 1396/6/21
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

اگر از سرعت پایین اینترنت و کندی آن در یک گوشی اندروید رنج می برید، روش هایی وجود دارد که می توانید با استفاده از آن ها تا حدی سرعت اینترنت گوشی را افزایش دهید. هیچ کدام از این راهکارها گوشی ۳G شما را به یک گوشی ۴G تبدیل نخواهند کرد، اما با استفاده از آن ها حداقل می توانید زمان بارگذاری مرورگر گوشی را کاهش داده یا حتی تأخیرهای آزار دهنده ای را که مشخص نیست به چه دلیل ایجاد شده اند و از بین هم نمی روند برطرف کنید.

گویا آی تی – اگر از سرعت پایین اینترنت و کندی آن در یک گوشی اندروید رنج می برید، روش هایی وجود دارد که می توانید با استفاده از آن ها تا حدی سرعت اینترنت گوشی را افزایش دهید. هیچ کدام از این راهکارها گوشی ۳G شما را به یک گوشی ۴G تبدیل نخواهند کرد، اما با استفاده از آن ها حداقل می توانید زمان بارگذاری مرورگر گوشی را کاهش داده یا حتی تأخیرهای آزار دهنده ای را که مشخص نیست به چه دلیل ایجاد شده اند و از بین هم نمی روند برطرف کنید.

پیش از آنکه کاری بکنید، مطمئن شوید که شما به یک شبکه وای فای متصل نیستید و دیتای موبایل شما روشن است. برای روشن کردن شبکه دیتا، به تنظیمات میان بر رجوع کرده و آن را فعال کنید. شما می توانید برای اینکار به منوی تنظیمات اصلی هم مراجعه کنید و دیتا را از آن منطقه فعال کنید.

حافظه نهان یا کش (cache) برنامه مرورگر  گوشی را پاک کنید

برنامه ها و خدمات مختلف به مرور فایل های کش ایجاد می کنند که می تواند از توان سیستم شما بکاهد. این اتفاق برای ما نمی افتد چون به ندرت یک گوشی را بیشتر از یک ماه نگاه می داریم. اما ممکن است شما در برنامه های متنوعی چندین مگابایت داده به صورت حافظه نهان ایجاد کرده باشید.
شما می توانید به تک تک آن برنامه ها رجوع کرده و این فایل ها را پاک کنید یا برنامه ای که مخصوص این کار است را دانلود کرده و همه را یکجا پاک کنید.
برای اینکه این فایل ها را به صورت دستی پاک کنید، به تنظیمات گوشی رفته و سپس به بخش برنامه ها (Applications) مراجعه کنید. یکی از برنامه هایی را که مرتب از آن استفاده می کنید، مانند مرورگر یا News Reader را انتخاب کنید و دکمه ی Clear Cache را پیدا کنید. این کار را برای تمام برنامه هایی که بیشتر از آن ها استفاده می کنید انجام دهید.
اگر دوست دارید تمام این فایل های اضافه را یکجا پاک کنید، می توانید یک برنامه پاکسازی مانند Cache Cleaner را دانلود کنید که یک گزینه ی Clear All دارد.

تنظیمات شبکه را بررسی کنید

اگر مشکلاتی در مورد سرعت در وب احساس می کنید، ممکن است نیاز باشد که تنظیمات مربوط به آن را چک کنید. به تنظیمات رفته و تنظیمات مربوط به شبکه موبایل (Mobile Network Settings) را پیدا کنید. نام دقیق این منو ممکن است در گوشی های مختلف اندکی متفاوت باشد، بنابراین با دقت به دنبال آن بگردید. باید مطمئن شوید که گوشی شما به نوع درستی از شبکه متصل شده است و تنها به شبکه های ۲G یا ۳G محدود نشده باشد.

بیشتر مناطق در دنیا از شبکه های GSM/WCDMA/LTE استفاده می کنند، بنابراین ابتدا این گزینه را امتحان کنید. اگر این گزینه کار نکرد، ببینید که منطقه ی شما ار چه نوع شبکه ای استفاده می کند. برخی از گوشی ها از گزینه ی یافتن خودکار شبکه برخوردار هستند که می تواند یک امتیاز به شمار رود.

اصلی ترین چیزی که باید آن را کنترل کنید، فعال بودن بهترین فناوری باندپهن برای گوشی شما است.

• اگر از یک دستگاه با شبکه ۴G LTE استفاده می کنید، مطمئن شوید که دستگاه روشن است.
• اگر از ۳G استفاده می کنید مطمئن شوید که چیزی به جز GSM یا CDMA فعال باشد (WCDMA می تواند گزینه مناسبی باشد، زیرا یک نوع ۳G است).

برنامه ها و ویجت هایی را که استفاده نمی کنید پاک کرده یا غیر فعال کنید

بیشتر برنامه و ویجت ها عمدتا عملکرد خوبی دارند، اما برخی از آن ها زمانی که به صورت نیمه فعال هستند دیتای زیادی را استفاده می کنند. یک نمونه خوب از این برنامه ها Facebook است.

اولین گام،حذف ویجت هایی بدون استفاده از صفحه خانه گوشی است. معمولا این ویجت ها بیشترین مشکلات را ایجاد می کنند و حذف آن ها هم بسیار آسان است. با لمس ویجت و نگاه داشتن آن روی صفحه، آن را به سمت آیکون حذف در بالای صفحه هدایت کنید. با این کار برنامه از گوشی شما پاک نخواهد شد، بلکه تنها ویجت مربوط به آن از صفحه اولیه حذف شده و غیر فعال خواهد شد.

برای آنکه برنامه ای را از گوشی پاک کنید وارد منوی برنامه ها شوید. از این مرحله به بعد ممکن است روند پاک کردن در گوشی های مختلف متفاوت باشد. گاهی شما تنها روی برنامه کلید کرده و آن را نگاه می دارید اما گاهی باید دکمه منو را پیدا کرده و گزینه ویرایش (Edit) یا Delete Apps را در آن انتخاب کنید.

یک برنامه مسدودکننده تبلیغات (Ad Blocker) نصب کنید

بسیاری از وب سایت ها و برنامه سازها با این توصیه قطعا از ما متنفر خواهند شد، اما واقعیت آن است که تبلیغات از توان دستگاه شما استفاده می کنند. تبلیغات نه تنها بخشی از قدرت پردازش را به کار می گیرند، بلکه هر ماه بخشی از داده های موبایل شما را نیز مصرف می کنند. پیدا کردن یک راهکار مناسب برای بلاک کردن تبلیغات، کاری دشواری است، اما مرورگری وجود دارد که این تبلیغات را بلاک می کند. می توانید به جای مرورگر پیش فرض خود از این مرورگر استفاده کنید و صفحات وب خود را از تبلیغات پاک کنید. می توانید مرورگر AdBlock Browser را با جست و جو در گوگل پلی استور پیدا کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *