آموزش تغییر اولین روز هفته به شنبه در ویندوز ۷، ۸ و ۱۰

آموزش تغییر اولین روز هفته به شنبه در ویندوز ۷، ۸ و ۱۰
  • 1396/6/21
  • زهرا معبودی
  • 0

به تناسب آنکه در کدام کشور زندگی می کنیم، روز شروع هفته متفاوت است. در ویندوز به این موضوع توجه شده است و در صورتی که تنظیمات منطقه ای را درست انجام دهید می توانید روز هفته را مطابق با آن چه که می خواهید نمایش دهید. ما ایرانی ها هم دوست داریم که روز هفته را از شنبه در ویندوز خود تنظیم کنیم. خوشبختانه در ویندوز ۱۰ این امکان به ما داده شده که بتوانیم اولین روز هفته را شخصی سازی کنیم. در این باره آموزش امروز گویا آی تی را از دست ندهید.

در نسخه های قدیمی تر ویندوز، مثل ویندوز ۷ شما می بایست به کمک Windows Registry و از طریق ویرایش پارمترهای آن، تغییرات لازم برای نمایش روز هفته در ویندوز را ایجاد می کردید اما در ویندوز ۱۰ کافی است از اپلیکیشن خاص این موضوع استفاده کنید و بدون نیاز به دستکاری های دیگر، خیلی ساده  آغازین روز هفته را به شنبه تبدیل کنید.

برای این کار اول وارد بخش تنظیمات ویندوز ۱۰ شوید. از آن جا Time & Language را انتخاب کرده و همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید گزینه Date & Time را انتخاب کنید. در این بخش کمی اسکرول کنید تا به بخش Formats برسید. همانطور که مشاهده می کنید یک لینک انتهای این بخش قرار دارد که با عنوان Change date and time formats شناخته شده است. می توانید از آن استفاده کنید تا مراحل بعدی تغییرات را اعمال کنید:

وقتی که وارد این بخش از تنظیمات شدید، می توانید چند باکس باز شو، را مشاهده کنید که در آن قادر خواهید بود تاریخ و روز را چنان که تمایل دارید مشخص کنید:

وقتی که تاریخ را تنظیم کردید از طریق system tray تقویم را مورد بررسی قرار دهید تا از صحت تنظیمات مطمئن شوید. در این بخش روز اول هفته مطابق با آنچه که تنظیم کرده باشید نمایش داده خواهد شد:

تنظیم اولین روز هفته در ویندوز های ۷ و ۸

همانطور که پیش از این گفته شد، تنظیم اولین روز هفته به طور دلخواه در ویندوز های قدیمی تر از ویندوز ۱۰، سخت تر از حالتی است که بتوان فقط وارد یک بخش تنظیماتی شد و مطابق میل آن چه را که می خواهیم تغییر دهیم.

برای این منظور وارد بخش رجیستری ویندوز شوید و مسیر زیر را دنبال کنید:

HKEY_CURRENT_USERControl PanelInternational

در این بخش به دنبال فیلد هایی با عنوانی مثل FirstDayOfWeek بگردید و با مراجعه به آن اولین روز هفته را مشخص کنید. در این بخش برای نمایش روز دوشنبه عدد ۰ قرار داده شده است. برای روز سه شنبه می توانید آن را ۱ کنید و برای روز چهارشنبه ۲ و به همین ترتیب اعداد را جایگزین کرده تا روز هفته به درستی و مطابق میل شما تنظیم شود.

دقت کنید که رجیستری زمانی برای تغییرات مورد استفاده قرار می گیرد که هیچ راه دیگری برای تنظیمات نباشد. هر چند شما می توانید برای ویندوز ۱۰ از این طریق هم عمل کنید اما چون خود اپلیکیشن تنظیمات، برای شما این امکان را فراهم کرده که بتوانید روز را به طور دستی تغییر دهید پس می توانید کار ساده را انتخاب کنید و به بخش پر خطر رجیستری وارد نشوید.

در این باره دیدگاه ها و تجربیات خود را با گویا آی تی در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *