۶ واقعیت جالب در مورد شرکت آمازون

۶ واقعیت جالب در مورد شرکت آمازون
  • 1396/6/23
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

امروزه اگر گوش تیز کنیم از همه جا در مورد شرکت آمازون و فعالیت هایش می شنویم. از این که میزان ثروت رییس آن به میزان ثروت بیل گیتس نزدیک شده است. از این که آمازون، که زمانی یک کتاب فروشی اینترنتی کوچک بود، اکنون چهارمین شرکت ارزشمند دنیا است و … . حال قصد ما در این نوشته این است که چند واقعیت به این واقعیات اضافه کنیم. واقعیت هایی که کمتر در مورد آن ها شنیده اید.

گویا آی تی – امروزه اگر گوش تیز کنیم از همه جا در مورد شرکت آمازون و فعالیت هایش می شنویم. از این که میزان ثروت رییس آن به میزان ثروت بیل گیتس نزدیک شده است. از این که آمازون، که زمانی یک کتاب فروشی اینترنتی کوچک بود، اکنون چهارمین شرکت ارزشمند دنیا است و … . حال قصد ما در این نوشته این است که چند واقعیت به این واقعیات اضافه کنیم. واقعیت هایی که کمتر در مورد آن ها شنیده اید.

واقعیت هایی در مورد شرکت آمازون

۱- اخیراً آمازون برنامه ای ارائه داده که بر طبق آن، قرار است با صرف ۵ میلیارد دلار، یک سازمان مرکزی ثانویه در شمال آمریکا برای استفاده از ۵۰ هزار کارمند تأسیس شود.
۲- جالب است بدانید که ۴۳ درصد همه ی فروش های آنلاین در ایالات متحده، مختصِ آمازون است. این رقم در سال ۲۰۱۲، ۲۵ درصد و در سال ۲۰۱۵، ۳۳ درصد بود. رشد ۱۰ درصدی در عرض دو سال، رشد کمی نیست!
۳- این شرکت از حدود ۳۰۰ هزار کارمند برخوردار است.
۴- آمازون که پیش تر فقط مختص خرید کتاب بود، اکنون مختص خرید همه ی چیزهاست. مخصوصاً اگر کسی حساب Amazon Prime را داشته باشد. از میان هر ۴ آمریکایی بزرگسال، یک نفر Amazon Prime دارد، یعنی چیزی حدود ۶۵ میلیون نفر! جالبِ ماجرا این است که این رقم، یعنی ۶۵ میلیون نفر، به احتمال زیاد بسیار کمتر از رقم واقعی است، چرا که ممکن است در یک خانواده چند نفر از Amazon Prime استفاده کنند.
۵- آمازون، در حدود ۴۵ هزار روبات در استخدام خود دارد. این ربات ها وظیفه دارند که بسته های مورد نیاز کارمندان را از قفسه ها به کارمندان تحویل دهند. تعداد این ربات ها تا سال ۲۰۱۶، ۳۰ هزار بود و در سال ۲۰۱۶ بود که تعدادشان به ۴۵ هزار رسید.
۶- ارزش آمازون را ۳۵۶ میلیارد دلار برآورد کرده اند که این ارزش بسیار بیشتر از ارزش شرکت های Target، Wal-mart و Best Buy است.
آمازون را می توان نمونه ی بارز یک شرکت موفق دانست. مصداقی از یک کسب و کار رویایی.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *