افزایش قیمت کارت های گرافیکی

افزایش قیمت کارت های گرافیکی
  • 1396/6/23
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

بر اساس آخرین اخبار در مورد مباحث تکنولوژی، قیمت کارت های گرافیکی در آینده افزایش پیدا خواهد کرد. این در حالی است که به طور کلی در بازار تکنولوژی شاهد کاهش نسبی قیمت ها، متناسب با رشد فن آوری هستیم. برخی از کارشناسان این افزایش قیمت را انعکاسی از افزایش قیمت حافظه در بازار جهانی فن آوری می دانند.

گویا آی تی – بر اساس آخرین اخبار در مورد مباحث تکنولوژی، قیمت کارت های گرافیکی در آینده افزایش پیدا خواهد کرد. این در حالی است که به طور کلی در بازار تکنولوژی شاهد کاهش نسبی قیمت ها، متناسب با رشد فن آوری هستیم. برخی از کارشناسان این افزایش قیمت را انعکاسی از افزایش قیمت حافظه در بازار جهانی فن آوری می دانند.
ظاهراً علت چنین افزایش قیمتی، کمبود برخی از انواع حافظه مانند حافظه ی GDDR است. این نوع حافظه در کارت های گرافیکی در سطح استفاده ی یوزرهای عادی، کاربرد بسیاری دارد. بدیهی است که با افزایش قیمت حافظه ی کارت های گرافیکی به علت کمبود آن ها، در نهایت قیمت کارت های گرافیکی نیز افزایش خواهد یافت.

نکته ی جالب دیگر در مورد این خبر آن که، شرکت هایی که عرضه ی حافظه های خود را کاهش داده و در نتیجه در افزایش قیمت این حافظه ها و کارت های گرافیکی مرتبط با آن ها نقش داشته اند، شرکت هایی نظیر شرکت سامسونگ و SK Hynix هستند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *