چگونه پاوربانک تقلبی و اصل را تشخیص دهیم؟ نکات + راه ها

چگونه پاوربانک تقلبی و اصل را تشخیص دهیم؟ نکات + راه ها
  • 1396/6/23
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

خوشبختانه امروزه مشکل اتمام شارژ دستگاه های هوشمند در شرایطی که دسترسی به منبع تأمین انرژی وجود ندارد، به کمک پاوربانک ها تا حد بسیاری حل شده است. پاوربانک ها تقریباً برای تمام دستگاه هایی که از طریق USB شارژ می شوند قابل استفاده هستند. اما تقلبی یا اصل بودن پاور بانک ها مسئله ای اساسی برای کاربران به شمار می رود چرا که ممکن است به دستگاه الکترونیکی انها آسیب بزند. در ادامه به بررسی راه ها و چگونگی تشخیص تقلبی بودن پاور بانک می پردازیم.

گویا آی تی -خوشبختانه امروزه مشکل اتمام شارژ دستگاه های هوشمند در شرایطی که دسترسی به منبع تأمین انرژی وجود ندارد، به کمک پاوربانک ها تا حد بسیاری حل شده است. پاوربانک ها تقریباً برای تمام دستگاه هایی که از طریق USB شارژ می شوند قابل استفاده هستند. اما تقلبی یا اصل بودن پاور بانک ها مسئله ای اساسی برای کاربران به شمار می رود چرا که ممکن است به دستگاه الکترونیکی انها آسیب بزند.

 

پاوربانک چیست؟

منظور از پاوربانک در این جا منبعی متحرک برای شارژ انواع دستگاه های هوشمند است. برای آن که بتوان با استفاده از پاوربانک یک دستگاه هوشمند را شارژ کرد، باید خود پاوربانک دارای شارژ باشد. اغلب پاوربانک ها با استفاده از جریان برق شهری شارژ می شوند، اما می توان آن ها را با استفاده از پورت USB از طریق لپ تاپ نیز شارژ نمود. در حال حاضر نوع جدیدی از پاوربانک ها تولید شده اند که امکان شارژ شدن با استفاده از انرژی خورشید را دارند.

پاوربانک ها ظرفیت های مختلفی دارند. ظرفیت پاوربانک ها عموماً بر اساس میلی آمپر مشخص می شود و هر چه میلی آمپر یک پاوربانک بیشتر باشد، آن پاور بانک امکان انتقال شارژ بیشتری را دارد. البته پاوربانک ها دارای حداکثر ظرفیت محدودی هستند و بیشتر بودن ظرفیت پاوربانک به معنی کیفیت بهتر آن نیست.

همان طور که گفته شد استفاده از پاوربانک ها به سبب کاهش سریع تر شارژ تلفن های همراه هوشمند، فراگیرتر از قبل شده است. اما نکته ای که نباید در حین خرید و استفاده از این دستگاه مفید مورد غفلت قرار گیرد این است که استفاده از پاوربانک های تقلبی به مرور زمان به دستگاه های هوشمند و باتری آن ها آسیب وارد می کند.

 

چگونه تقلبی بودن پاوربانک را تشخیص دهیم؟

برای تشخیص پاوربانک تقلبی از پاوربانک اصلی موارد زیر را به خاطر داشته باشید:

  1. در اغلب موارد پاوربانک هایی که دارای LED نشان گر میزان شارژ نیستند تقلبی هستند.
  2. شارژ شدن بسیار سریع دستگاه هوشمند و در عوض دشارژ شدن سریع آن، نشان دهنده ی تقلبی بودن پاوربانک است.
  3. پاوربانک هایی که ظرفیتی بیشتر از ۱۵۰۰۰ میلی آمپر دارند معمولاً تقلبی هستند.
  4. پاوربانک های تقلبی عموماً جنس بدنه ی بی کیفیتی دارند و در نتیجه معمولاً وزن آن ها کمتر از پاوربانک های اصلی است.
  5. پاور بانک های تقلبی معمولاً دارای دکمه ی خاموش و روشن نیستند.
  6. در صورتی که با استفاده از کابل شارژ پاوربانک را به خودش متصل کردید و این دستگاه شروع به شارژ خودش کرد، پاوربانک تقلبی است.
  7. پاورهای تقلبی در اغلب موارد مارک معتبری ندارند و یا از مارک های معتبر به اشکال دیگری به غیر لوگوی اصلی آن ها استفاده کرده اند.
دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *