با استقبال قابل توجه علاقه‌مندان دو بازی موبایلی و جدید ایرانی رونمایی شدند

با استقبال قابل توجه علاقه‌مندان دو بازی موبایلی و جدید ایرانی رونمایی شدند
  • 1396/6/27
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

صبح امروز دوشنبه ۲۷ شهریور ماه، دو بازی جدید موبایلی به‌نام‌های قفس و لایو تی‌وی در فرهنگسرای اندیشه رونمایی شدند.

گویا آی تی – این نخستین مراسم و آیین رونمایی در سال جاری بود که با تغییراتی نسبت به رونمایی‌های پیشین برگزار شد.
در این مراسم که ابتدا قرار بود سه بازی قفس (The Cage)، پسرخوانده و لایو‌ تی‌وی (شبیه‌ساز مدیریت تلویزیون) رونمایی شود، بازی پسرخوانده به دلایل مشکلاتی که پیش آمد به این رونمایی نرسید و دو بازی دیگر رونمایی شدند.

مراسم‌های رونمایی متفاوت می‌شود

متین ایزدی، معاون ارتباطات بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در ابتدای مراسم درباره تغییراتی که در آیین رونمایی ایجاد شده توضیح داد و گفت: تاکنون در مراسم رونمایی شاهد این تعداد مخاطب نبودیم. خوشحالم که امروز مخاطبان زیادی داریم. رونمایی یکی از ارکان حمایت‌های معنوی بنیاد از بازی‌های ایرانی است.
ایزدی ادامه داد: برای برگزاری مراسم رونمایی از بازی‌ها، استانداردهایی در نظر گرفتیم. بازی‌ها باید شرایطی داشته باشند از جمله اینکه در ۲۰ درصد پایان تولید باشند و گیم‌پلی آن‌ها مشخص باشد. بازی‌ها در پروسه ارائه درخواست برای رونمایی ثبت‌نام می‌کنند. یک تیم در بنیاد بازی‌های رایانه‌ای درخواست‌ها را بررسی می‌کند و در نهایت بازی‌هایی که شرایط لازم برای رونمایی را دارند، انتخاب می شوند.

با استقبال قابل توجه علاقه‌مندان دو بازی موبایلی و جدید ایرانی رونمایی شدند
وی با بیان اینکه ما تغییراتی را در شکل برگزاری مراسم رونمایی از بازی های رایانه‌ای داریم، اظهار داشت: مخاطب رونمایی‌ها همواره بازی‌سازان و رسانه‌ها بودند. سعی کردیم مراسم رونمایی با سه راس مسلط بازی‌سازان، رسانه‌ها و گیمرها برگزار کنیم. گیمرها همیشه در چنین مراسم‌هایی مغفول ماندند. این مراسم تلاشی است برای جذب گیمرها و مخاطبان بازی است.
معاون ارتباطات بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای خاطرنشان کرد: برای برگزاری مراسم رونمایی از بازی‌های رایانه‌ای تدابیری اتخاذ کردیم از جمله اجرای موسیقی متفاوت، امکان دیده شدن بازی‌ها برای اولین‌بار، افزایش تعداد بازی در مراسم، امکان تست و ارایه بازخورد به بازی سازها.

یک میلیارد تومان حمایت بلاعوض از بازی‌سازان تا پایان سال

در ادامه مراسم حسن کریمی قدوسی، مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برای سخنرانی روی سن آمد و گفت: این اولین رونمایی نیست که از سوی بنیاد بازی‌های رایانه‌ای برگزار می شود اما قطعا شلوغ‌ترین و باشکوه‌ترین رونمایی است که تاکنون برگزار شده و از معاونت ارتباطات بنیاد که برای این برنامه، برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دادند تا برنامه باشکوه و بانظم برگزار شود، تشکر می‌کنم.
کریمی قدوسی با بیان اینکه تقریبا در ایران ۲۳ میلیون گیمر داریم، عنوان کرد: این تعداد به طور متوسط در روز ۸۰ دقیقه بازی می‌کنند. این جمعیت زیاد را در لیگ بازی‌های رایانه‌ای را حتی به صورت زنده از تلویزیون به همگان نشان دادیم. ۷ هزار نفر در لیگ بازی‌های رایانه‌ای که هفته قبل برگزار شد شرکت داشتند که نشان داد بازی کردن در کشور یک موضوع جدی است و باید به آن توجه شود. در تیر امسال این ما بودیم که با حضور ۲۳۰۰ نفری در همایش TCG نشان دادیم ما بازی سازان جمعیت قابل توجهی داریم و همه باید به این صنعت نوظهور توجه کنند. بازی و تولید بازی می‌تواند معنای باشکوهی داشته باشد.
وی ادامه داد: امروز مجدد این ما هستیم که دور یک‌دیگر جمع شدیم تا نشان بدهیم تولید بازی داخلی همانند دیگر صنایع فرهنگی می‌تواند رونمایی باشکوه داشته باشد و برای نخستین بار محتوای بازی‌ها در اختیار گیمرها قرار گیرد.
مدیرعامل بنیاد بازی‌های رایانه‌ای اظهار داشت: حمایت از تولیدکنندگان یکی از وظایف اصلی تولیدکنندگان است. این حمایت از راه‌های مختلف از جمله مادی، زیرساختی و برگزاری مراسم رونمایی صورت می‌گیرد. تا پایان امسال آیین نامه حمایت از بازی سازان و هرم حمایت از بازی سازان تهیه و تدوین می شود. بحث اعطای کارت بازی سازی را در دستور کار داریم. در حقیقت می خواهیم یک هویت حقوقی مشخص برای بازی‌سازان در نظر بگیریم ضمن اینکه کارت بازی‌سازی مزایای مختلف از جمله تخفیفات مختلف و مباحث آموزش را دارد. ۱۰ میلیارد ریال حمایت بلاعوض نیز تا پایان سال از بازی‌سازان خواهیم داشت، فراخوان این مسئله طی یکی دو هفته آینده منتشر می‌شود.
مدیرعامل بنیاد بازی‌های رایانه‌ای خاطرنشان کرد: این دو بازی که امروز رونمایی می شود در همایش TCG توسط یک هیئت ۱۰۰ درصد بین‌المللی انتخاب شده است. ۴-۵ بازی توسط آنها انتخاب شد و این امر نشان‌دهنده کیفیت بالای این بازی‌هاست. موضوع مهم در بحث حمایت توجه بنیاد بازی‌های رایانه‌ای به محتوای بازی‌هاست. پارامترهای محتوایی مهم و مشخص را در آیین نامه در نظر می‌گیریم. بنیاد ضمن اعتقاد به ساخت انواع و اقسام بازی‌ها علاقه‌مند است محتوایی ترویج کند که آموزشی و برای فرهنگ‌سازی مردم کشور باشد. مراسم رونمایی بعدی در فصل پاییز است و امیدوارم همچنان شاهد تولید بازی‌های خوب در کشور باشیم.

انتشار بازی لایو تی‌وی همزمان با رونمایی

علی ارشادی به‌عنوان برنامه‌نویس بازی لایو تی‌وی یا شبیه‌ساز مدیریت تلویزیون به‌عنوان نماینده تیم اسید گرین گیمز برای توضیح و معرفی این بازی به روی سن آمد و درباره بازی توضیح داد:
این بازی که حدود ۱۵ ماه است در مرحله تولید قرار دارد، پس از گذراندن چالش‌های مختلف تولیدی و طراحی، هم‌اکنون آماده عرضه در بازار ایران شده است و امروز نسخه‌ی اولیه‌ی آن همزمان با رونمایی در فروشگاه دیجیتالی کافه‌بازار منتشر می‌شود. اگر چه هدف اصلی این محصول بازارهای بین‌المللی است، ولی پیش از انتشار نسخه بین المللی، نسخه فارسی آن در ایران منتشر خواهد شد.
داستان و ایده اصلی بازی در مورد این موضوع است که شما مدیر یک شبکه تلویزیونی هستید و تلاش می‌کنید تا برنامه‌های جذاب و جالب تولید کنید تا مخاطبان بیشتری جذب کنید، هرچقدر بیشتر مخاطب داشته باشید شبکه شما بین شبکه‌های دیگر محبوب‌تر خواهد شد و در رتبه‌بندی‌ها رده‌های بالاتر لیست را به خود اختصاص خواهید داد.
بازی شامل صدها شخصیت است که در داخل بازی به آنها بازیگر می‌گوییم، یعنی شما بازیگر استخدام می‌کنید تا در فیلم‌ها و انیمیشن‌های شما بازی کنند، ولی همچنان که شما مدیر شبکه هستید کارگردان این انیمیشن‌ها هم هستید، از پس زمینه‌های جالب گرفته تا بازیگرهای مختلف که بعضی از آنها برای خیلی از ما نوستالژی هستند تا رفتارهای بامزه و سناریو‌های جالب، همه و همه در کنار هم این حس را به شما انتقال می‌دهند که صاحب یک شبکه مجازی تلویزیونی هستید و هر برنامه خبری، ورزشی، آشپزی یا سیاسی که می‌سازید باعث رشد شبکه شما در بین شبکه‌های دیگر می‌شود.
این بازی در بخش جایزه توسعه‌دهندگان نمایشگاه و همایش TGC توانسته بود برنده نوآورانه‌ترین بازی موبایلی را به‌دست آورد.
بازی لایو تی وی تا پایان امروز در فروشگاه کافه بازار منتشر شده و از طریق این صفحه قابل دسترسی خواهد بود.

بازی The Cage در بین بازی‌های برتر TGC

مهدی مرزبان، کارگردان و مدیر برنامه بازی قفس یا The Cage در معرفی از این بازی گفت: تیم ما حدود دو سال و نیم است که در صنعت بازی سازی کار می‌کند. پروژه The cage یک کار رقابتی و مسابقه‌ای بود برای اینکه خود را محک بزنیم. برای اینکه این بازی بتواند در مسابقه شرکت کند در عرض یک ماه آن را ساختیم. وقتی بازی ساخته شد، دیدیم که پتانسیل دارد که بهتر و تکمیل شود و جنبه‌های جدیدی به آن افزودیم.

با استقبال قابل توجه علاقه‌مندان دو بازی موبایلی و جدید ایرانی رونمایی شدند
مرزبان با بیان اینکه بازی The cage در میان ۱۵۰ تیم رتبه دوم را کسب کرد، اظهار داشت: شرکت خصوصی فن افزار به عنوان حامی مالی این بازی با تیم ما قرارداد بست و تاکنون ما با این شرکت در حال همکاری هستیم. بازی The cage از لحاظ گیم پلی و گرافیک بازی سنگینی است. اعضای گروه ما ۴ نفر است، یک و نیم سال است که داریم بر روی این پروژه کار می‌کنیم. تاکنون ۷۰ درصد کار آماده شده است و ما بازخورد خوبی گرفتیم. امیدواریم بتوانیم این پروژه را امسال تکمیل و آماده کنیم.
وی با اشاره به اینکه بازی The Cage در سبک معمایی سکوبازی است، عنوان کرد: سبک گرافیک بازی تک رنگ و سیاه و سفید است. از شرکت فن افزار که ما را حمایت کرد، تشکر می‌کنم. از اعضای گروه هم که شبانه‌روزی تلاش کردند، قدردانی می‌کنم. هیچوقت در ساخت یک بازی به این نکته نمی‌رسید که بازی خوب است و همیشه فکر می‌کنید که می‌شود آن را بهتر کرد.

در پایان مراسم نیز حسن کریمی قدوسی و متین ایزدی با رونمایی از پوسترهای بازی، متن یادبودی را روی آن‌ها نوشتند. پس از اتمام مراسم، از شرکت‌کنندگان دعوت شد تا این دو بازی را در تبلت‌هایی که آماده شده بود بازی کنند و بازخوردهای خود را در کاغذی نوشته و به بازی‌سازان ارائه کنند که استقبال خوبی از این طرح شد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *