گوشی های اندروید بیشتر خراب می شوند یا گوشی های آیفون؟

گوشی های اندروید بیشتر خراب می شوند یا گوشی های آیفون؟
  • 1396/6/27
  • محمدرضا مرتضایی
  • 2

در گزارشی که از سوی شرکت Blancco منتشر شده است، مشاهده می شود که در دومین فصل امسال، از هر ۴ گوشی اندرویدی، ۱ گوشی خراب شده است. در ادامه به بررسی میزان خرابی گوشی های اندرویدی و آیفون می پردازیم.

گویا آی تی – جالب اینجاست که این میزان تقریباً ۲ برابر تعداد خرابی های آیفون است (یعنی ۱۲ درصد). در آمریکای شمالی، این میزان بسیار بیشتر است. در حالی که ۲۴ درصد گوشی های اندروید در آن جا به مشکل برخورده اند، تنها ۸ درصد گوشی های آیفون دچار مشکل شده اند. اما آن چه که از این هم جالب تر است، تفاوت این ارقام در آسیا است. ۶۰ درصد گوشی های آیفون در آسیا دچار آسیب و خرابی شده اند که این رقم برای گوشی های اندروید ۲۸ درصد است.
اما در بین گوشی های اندرویدی که دچار مشکل شده اند، این برند سامسونگ است که صدر جدول را به خود اختصاص داده. گزارش ها نشان می دهند که ۶۱ درصد گوشی های سامسونگ خراب شده اند. رتبه ی بعدی از آنِ ال جی است که با ۱۱ درصد خرابی پشت سر سامسونگ قرار گرفته است.
نکته ی جالب در مورد گوشی های سامسونگ این است که از هر ۱۰ گوشی اندرویدی که دچار مشکل شده است، ۹ مدل آن سامسونگ بوده است.
اما در میان گوشی های آیفون، این آیفون ۶ است که با ۲۶ درصد خرابی، رتبه ی نخست را از آنِ خود کرده. پس از آیفون ۶، آیفون ۶ اس و آیفون ۵ اس قرار دارند.
گفتن این نکته نیز لازم است که کاربران بیشتر از داغ شدن گوشی های آیفون شکایت دارند. پس از آن مشکلات مربوط به وای فای، هدفون و هدست قرار دارد.
این شکایات در مورد اندروید مربوط به یو اس بی، شارژ باتری، آنتن دهی و نمایشگر است.
در آخر این که ۵۴ درصد برنامه ها در آی او اس از کار افتاده اند و این در حالی است که این رقم برای اندروید ۱۰ درصد است.

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
  1. واقعا نمیدونم آمار از کار افتادن برنامه ها رو چطور حساب میکنن.
    من در هفته حدود ۱۰۰ برنامه و بازی جدید آیفون رو امتحان میکنم و تا الان شاید ده ها هزار برنامه رو بررسی کردم. شاید به جرات بتونم بگم تعداد برنامه هایی که کار نکرد به ۱۰ مورد هم نمیرسه. ۵۴ درصد واقعا نامعقوله. اون هم در برابر اندروید که امکان کارنکردن برنامه ها بعلت متفاوت بودن گوشی ها ده برابر بیشتره. احتمالا درصد ها جابجا نوشته شدن.

  2. خدایش راس میگه من یه سامسونگ دارم خرابه صدا نمی گیره راستی گوشیم گلکسی(A5(2017/SM_A520Fاست

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *