امکانات و ویژگی های جدید iOS 11 کاربران را شگفت زده کرد + زمان و نحوه دانلود iOS 11

امکانات و ویژگی های جدید iOS 11 کاربران را شگفت زده کرد + زمان و نحوه دانلود iOS 11
  • 1396/6/27
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

برای دسترسی به ویژگی های شگفت انگیز نگارش جدید iOS یعنی iOS 11 نیازی به خرید آیفون یا آی‌ پد جدید نیست. سه شنبه هفته جاری اپل سیستم عامل iOS ابزارهای سیار را به روز خواهد کرد و روح و جانی تازه به کالبد ابزارهای قدیمی خواهد بخشید و احتمالا مهم ترین تغییر، اضافه شدن قابلیت واقعیت افزوده (AR) به محصولات این شرکت خواهد بود. در ادامه به بررسی امکانات و ویژگی های جدید iOS 11 و نحوه دانلود و سازگاری آن با دستگاه های کاربران می پردازیم.

گویا آی تی – قبل از این که ادامه ذکر یک نکته ضروری است. برای دریافت این به روز رسانی شما باید از مدل های نه چندان قدیمی آیفون استفاده کنید مثل SE، ۵S، ۶، ۶S و ۶S Plus. آیفون های جدید یعنی دو مدل ۸ و ۸ Plus که فروش آنها از جمعه آینده شروع خواهد شد به صورت پیش فرض با سیستم عامل iOS 11 به دست مشتریان خواهند رسید.
سیستم عامل جدید روی اکثر آی پدها و همچنین آی پاد تاچ هم نصب خواهد شد. برای حصول اطمینان از سازگاری دستگاه خودتان در وب سایت اپل اینجا کلیک کنید.

iOS 11 را چگونه دانلود کنیم؟

امکان دانلود بسته به روز رسانی از روز سه شنبه (اواسط صبح) فراهم خواهد شد. برای نصب این بسته روی ابزارها ابتدا به قسمت تنظیمات رفته، بخش General را باز کرده و در آخر به Software Update مراجعه کنید. بسته iOS 11 در این جا قرار خواهد گرفت. بهتر است هنگام به روز رسانی کابل شارژ دستگاه به پریز برق متصل باشد؛ دانلود بسته با توجه به سرعت اتصال از ۳۰ دقیقه تا یک ساعت طول خواهد کشید.
توصیه مهم پشتیبان گیری قبل از نصب بسته به روز رسانی جدید را فراموش نکنید زیرا احتمال بروز هر مشکلی وجود دارد. بعضا پیش آمده کاربرانی که در روزهای اولیه عرضه بسته به روز رسانی سیستم عامل اقدام به نصب آن کرده اند با مشکلات جدی رو به رو شده اند. برای در امان ماندن از خطرات احتمالی و همچنین فراهم کردن وقت کافی برای اپل به منظور رفع مشکلات، بهتر است عجله نکنید و اجازه دهید تعدادی از کاربران آن را امتحان کرده و در صورت عدم وجود نقص، اقدام به نصب کنید؛ در صورت بروز نقص در بسته به روز رسانی کاربران به اپل اطلاع خواهند داد و پس از اصلاح سایرین می توانند بدون هیچ دردسری آن را روی ابزارها نصب کنند.

برخی از ویژگی های قابل توجه iOS 11

واقعیت افزوده

سال گذشته میلیون ها نفر در سراسر جهان بازی Pokemon Go که دنیای انیمیشن را با دنیای فیزیکی ترکیب می کرد را تبدیل به یک پدیده کردند. حال طبق تجزیه و تحلیل کارشناسان با عرضه iOS 11 شاهد ساخت بیش ۱۰ هزار اپلیکیشن جدید واقعیت افزوده از سوی شرکت هایی مثل IKEA، Food Network و تعداد کثیری از علاقه مندان به طراحی بازی های کامپیوتری خواهیم بود.
شما در واقعیت افزوده دنیای واقعی یعنی محیط پیرامون تان را با اشیا گرافیکی مجازی ترکیب خواهید کرد. با استفاده از این فناوری می توان سرگرمی های جدیدی پیدا کرد یا برای انجام پاره ای از امور کاربردی، اپلیکیشن های خاصی که عرضه می شوند را به کار گرفت.

به روز رسانی مرکز کنترل

طراحی Control Center یا مرکز کنترل کاملا تغییر کرده است و هم اکنون می توانید تنظمات ابزارهایی پر کاربرد را به سادگی تغییر دهید. این ویژگی با کشیدن انگشت از پایین صفحه نمایش به سمت بالا ظاهر شده و هم اکنون گزینه هایی مثل حالت پرواز، حالت عدم مزاحمت، چراغ قوه، دوربین و تعدادی دیگر از قابلیت های مهم را در خود جای داده است. در iOS جید می توان یادداشت های صوتی یا ابزارهای اتوماسیون سازی صفحه اصلی.

سرویس Apple Pay برای دوستان

یکی از اپلیکیشن های محبوب همتا به همتا (P2P) که میلیون ها دانش آموز و دانشجو برای پرداخت اشتراکی هزینه های وعده های غذایی و اجاره بهای مسکن از آن استفاده می کنند Venmo است؛ حال اپل قرار است از یک تکنولوژی مشابه در شبکه پیام متنی خود یعنی Messages استفاده نماید. برتری فناوری اپل عدم نیاز به نصب اپلیکیشن برای انتقال وجه است چرا که اپل به خاطر همکاری ها و توافقات انجام شده با شرکت های مالی از قبل به اطلاعات بانکی شما دسترسی دارد.

Do Not Disturb

جدیدترین ویژگی اپل برای جلوگیری از انحرافات رانندگی امکان خاموش کردن هشدارها و سایر مزاحمت ها هنگام رانندگی است. به خاطر داشته باشید که ابتدا با موافقت خود برای روشن کردن این ویژگی را به آیفون اعلام کنید.

فیلترها جدید و فشرده سازی تصاویر

همیشه برای ذخیره سازی عکس های جدید با کمبود فضا مواجه می شدید؟ در iOS 11 سیستم جدیدی معرفی شده که اندازه تصاویر را به طور معقولی کمتر کرده و در عین حال کیفیت آنها را حذف می کند؛ به این ترتیب امکان گرفتن عکس های بیشتر توسط ابزار فراهم می شود. اپل فیلترهای جدیدی برای زیباتر کردن تصاویر هم در نظر گرفته است.

یک صفحه کلید جدید

اپل اعلام کرده که صفحه کلید جدید iOS 11 به شما اجازه می دهد امکان تایپ یک دستی را انتخاب کنید؛ به این ترتیب کلیدها به انگشت شست شما نزدیک می شوند.
سیری باهوش تر: این خبر را هر سال می شنویم. سال گذشته قرار بود برنامه نویسان امکان اضافه کردن دستیار هوشمند اپل یعنی سیری را به اپلیکیشن ها داشته باشند اما این امکان میسر نشد. امسال این دستیار دیجیتال شخصی باهوش تر شده و قادر به ترجمه عبارت هایی در سایر زبان ها خواهد بود.

آی پد: فراتر از آیفون

با عرضه iOS 11 آی پد هم شاهد به روز رسانی گسترده ای خواهد بود که اپل از آن با نام ”بزرگ ترین بسته نرم افزاری منتشر شده“ یاد می کند.
هدف این بسته تبدیل این تبلت به جایگزینی برای کامپیوتر است: اپلیکیشنی به نام Files مسئول نشان دادن مکان داده ها به کاربر خواهد بود و انجام همزمان چندین کار با آی پد هم راحت تر شده است. ضمنا برای تسهیل باز کردن اپلیکیشن ها و جا به جایی میان آنها یک داک (Dock) هم به انتهای صفحه نمایش اضافه شده است.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *