مقایسه مشخصات هواوی نوا ۲ پلاس و هوای نوا پلاس

مقایسه مشخصات هواوی نوا ۲ پلاس و هوای نوا پلاس
  • 1396/6/28
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

سری گوشی های نوا پلاس هواوی از بهترین و محبوب ترین میان رده های بازار هستند. پس از آن که هواوی نوا پلاس موفقیت خوبی را پشت سر گذاشت، اینک هواوی درصدد عرضه ی هواوی نوا ۲ پلاس برآمده است. به همین سبب برآن شدیم میان این گوشی و هواوی نوا پلاس مقایسه ای اجمالی داشته باشیم.

گویا آی تی – سری گوشی های نوا پلاس هواوی از بهترین و محبوب ترین میان رده های بازار هستند. پس از آن که هواوی نوا پلاس موفقیت خوبی را پشت سر گذاشت، اینک هواوی درصدد عرضه ی هواوی نوا ۲ پلاس برآمده است. به همین سبب برآن شدیم میان این گوشی و هواوی نوا پلاس مقایسه ای اجمالی داشته باشیم.

وزن و اندازه

هواوی نوا ۲ پلاس دارای ابعادی معادل ۱۵۳٫۹* ۷۴٫۹* ۶٫۹ میلیمتر و هواوی نوا پلاس دارای ابعادی معادل ۱۵۱٫۸* ۷۵٫۷* ۷٫۳ میلیمتر است. وزن هواوی نوا ۲ پلاس ۱۶۹ گرم و وزن هواوی نوا پلاس ۱۶۰ گرم است. این ارقام نشان از آن دارند که میان هواوی نوا ۲ پلاس و هواوی نوا پلاس از لحاظ اندازه و وزن، تفاوت چشمگیری وجود ندارد.

 

جنس بدنه

هر دوی این گوشی ها از بدنه ای فلزی بهره می برند. هواوی نوا پلاس از آلومینیوم و هواوی نوا ۲ پلاس علاوه بر آلومینیوم از منیزیم نیز بهره برده است. افزون بر این، هواوی نوا پلاس در رنگ های نقره ای، طلایی  و خاکستری موجود است و این در حالی است که هواوی نوا ۲ پلاس دارای رنگ های مشکی، آبی و طلایی است.

ذکر این نکته لازم است که استفاده از منیزیم در بدنه ی نوا ۲ پلاس مقاومت آن را بسیار افزایش داده است.

 

اندازه و رزولوشن نمایشگر

هر دوی این گوشی ها از نمایشگری ۵٫۵ اینچی بهره برده اند و تراکم پیکسلی آن ها نیز ۴۰۱ پیکسل بر اینچ است. اما با این حال، به سبب بهره بردن هواوی نوا ۲ پلاس از برخی تکنولوژی های جدید، نمایشگر این گوشی وضوح بیشتر دارد.

 

پنل نمایشگر

هر دو گوشی در نمایشگر خود از تکنولوژی IPS بهره می برند. اما نوا ۲ پلاس علاوه بر IPS از پنل LTPS نیز برخوردار است و این موجب می شود که تفکیک رنگ در نمایشگر این گوشی بهتر صورت گیرد.

 

دکمه های مجازی قابل سفارشی سازی

نوا ۲ پلاس برخلاف نوا پلاس از دکمه های مجازی برخوردار است و کار می تواند به دلخواه خود، نوع چیدمان آن ها را تغییر دهد.

 

سنسور اثر انگشت

هم نوا ۲ پلاس و هم نوا پلاس از سنسور اثر انگشت بهره می برند. منتها سنسور اثر انگشت نوا ۲ پلاس سرعت بسیار بیشتری دارد، یعنی با سرعت بیشتر قادر به تشخیص اثر انگشت است.

 

پردازنده

از لحاظ پردازنده، نسل جدید نوا پلاس، یعنی نوا ۲ پلاس در وضعیت بهتری قرار دارد. در نوا ۲ پلاس از پردازنده ی کایرین ۶۵۹ هشت هسته ای با فرکانس ۲٫۳۶ گیگاهرتز استفاده شده است و این در حالی است که نوا پلاس دارای پردازنده ی اسنپ دراگون ۶۲۵ هشت هسته ای با فرکانس ۲ گیگاهرتز است.

 

رم

میزان حافظه ی رم نوا ۲ پلاس ۴ گیگابایت و میزان حافظه ی رم نوا پلاس ۳ گیگابایت است و در این قسمت نیز شاهد برتری نوا ۲ پلاس هستیم.

 

حافظه داخلی

نوا ۲ پلاس دارای حافظه جانبی ۶۴ گیگابایتی است و نوا پلاس از حافظه جانبی ۳۲ گیگابایتی بهره می برد. هر دو گوشی قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه جانبی تا ۲۵۶ گیگابایت را دارند.

 

صدای سه بعدی

یک برتری دیگر که نوا ۲ پلاس به نسبت نوا پلاس دارد این است که نوا ۲ پلاس از قابلیت پخش صدای سه بعدی برخوردار است. این قابلیت به کاربر این امکان را می دهد که با استفاده از هندزفری، بتواند خود را در یک سالن کنسرت تصور کند.

 

جک هدفون

هر دو گوشی دارای جک هدفون ۳٫۵ میلیمتری هستند.

 

باتری

هر دو گوشی از نوع و ظرفیت باتری یکسانی برخوردار هستند. (لیتیم پلیمری و ۳۳۴۰ میلی آمپر.) اما نوا ۲ پلاس به سبب شرایط بهتر خود در زمینه ی رابط کاربری، می تواند عمر شارژ بیشتری داشته باشد.

 

شارژ سریع

هر دو گوشی، همچون بسیاری از گوشی های یکی دو سال اخیر، از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی می کنند.

 

دوربین

نوا ۲ پلاس همچون دیگر گوشی های عرضه شده در سال ۲۰۱۷، و بر خلاف نوا پلاس، از دوربین دوگانه بهره می برد. یکی از این دوربین ها ۱۲ مگاپیکسل و دیگری ۸ مگاپیکسل است. دریچه دیافراگم نیز f/1.8 است.

این در حالی است که نوا پلاس دارای دوربینی ۱۶ مگاپیگسلی است. استفاده از دوربین دوگانه در نوا ۲ پلاس باعث ایجاد زوم اپتیکال و  عمق میدان در دوربین شده است. افزون بر این دوربین دوگانه ی نوا ۲ پلاس امکان تصویربرداری با لنز تله واید را نیز برای کاربران فراهم کرده است.

هواوی در نوا ۲ پلاس به دوربین سلفی نیز بسیار اهمیت داده است و از دوربین ۲۰مگاپیکسلی در محصول جدید خود استفاده کرده است. این در حالی است که دوربین نوا پلاس ۸ مگاپیکسلی است.

 

سیستم عامل

نوا ۲ پلاس از سیستم عامل اندروید ۷ بهره می برد و نوا پلاس از سیستم عامل اندروید ۶٫۱٫

 

حرف آخر

آن چه که گفته شد نشان از آن دارد که در تقریباً پس از  یک سالی که از عرضه ی نوا پلاس می گذرد، هواوی با عرضه ی نوا ۲ پلاس امکانات بیشتری را به کاربران خود داده است و باری دیگر نشان داده که به کاربران خود بسیار اهمیت می دهد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *