آموزش استفاده از ۵ ویژگی جدید ایمیل در iOS 11

آموزش استفاده از ۵ ویژگی جدید ایمیل در iOS 11
  • 1396/6/28
  • زهرا معبودی
  • 0

به لطف بروز رسانی که اپل بر روی آی او اس دوست داشتنی خود انجام داده هم اکنون می توانید تغییرات قابل ستایشی در نقشه ها، عکس ها، سافاری، سیری، دوربین، پیام ها، یادداشت ها و فروشگاه App مشاهده کنید اما در این بروز رسانی اپلیکیشن ایمیل نیز دارای تغییراتی بود که ۵ مورد از برترین تغییرات و قابلیت های جدید آن را در این مقاله بررسی خواهیم کرد و به شما یاد خواهیم داد که چگونه از آن ها استفاده کنید.

آموزش استفاده از 5 ویژگی جدید ایمیل در iOS 11

۱- در ایمیل نقاشی و طرح های خود را وارد کنید

اپل به خوبی امکانی فراهم آورده است که می توانید از طریق اپلیکیشن نوت، با ابزارهای کشیدنی، هر ان چه را که دوست دارید بکشید اما در اپلیکیشن ایمیل به شما این فرصت را داده تا آن چه را که با ابزارهای کشیدنی در نرم افزارهای دیگر کشیده اید ( مثلا در نرم افزار نوت ) به راحتی به ایمیل فراخوانی کنید و در متن ایمیل خود جاسازی کنید.

برای اینکه نقاشی و کشیدنی و طرح های خود را به ایمیل فراخوانی کنید، در جایی که می خواهید طرح و نقشه های خود را اضافه کنید ضربه بزنید و گزینه Insert Drawing را انتخاب کنید.

در این بخش می توانید طرح خود را بیفزایید و به نوشتن متن خود ادامه دهید.

افزودن نقاشی به ایمیل

البته این قابلیت هنوز کم و کاستی هایی دارد که می بایست اپل در مورد آن بازنگری هایی کند مثلا اگر بتوان نقاشی ها را ویرایش کرد و از فضای سفید اطراف طرح ها فاکتور گرفت می توان یک ایمیل تر و تمیز تر ارائه داد.

۲- رابط کاربری بهینه شده و کمی بروز شده!

اینکه می گوییم رابط کاربری بهینه شده کاملا به نظر افراد بستگی دارد که ظاهر ایمیل ها را بپسندند یا نه. تا پیش از این، ما در اپلیکیشن ایمیل در آی او اس، با صحنه ای روبرو بودیم که نام این اپلیکیشن در فضای کوچکتری و در کنار دکمه بازگشت به عقب نوشته شده بود. حالا این عنوان به گونه ای بهینه سازی و بزرگ تر شده است که می توانید به وضوح آن را در جایگاه اختصاصی خود، به صورت بزرگتر و در سمت چپ درست در زیر آیکون بازگشت به عقب مشاهده کنید( اگر در رابط کاربری قبل از IOS 10 شما ۱۰ ایمیل در صفحه مشاهده می کردید با تغییرات کنونی ۹ ایمیل قابل مشاهده است که این می تواند برای برخی خوب و به دید برخی دیگر بد باشد ).

رابط کاربری ایمیل در IOS 11

رابط کاربری ایمیل در IOS 11 را در بالا مشاهده می کنید اما رابط کاربری IOS 10 نیز به صورت زیر است:

رابط کاربری ایمیل در IOS 10

۳- مجزا سازی ایمیل های خوانده شده یا خوانده نشده

در آی او اس ۱۱ قابلیتی به نام Collapse Read Messages وجود دارد که به شما کمک می کند ایمیل های جدید و ایمیل هایی که قبلا خوانده اید را در یک دسته ابشاری جداگانه جذاب طبقه بندی کنید که بتوانید آن ها را کاملا از هم سوا کنید. در واقع این قابلیت به صورت رشته ای ایمیل ها را تنظیم می کند.

همانطور که مشاهده می کنید انجام این تنظیمات به کمک اپلیکیشن تنظیمات و منوی MAIL قابل دسترس است.

در واقع این قابلیت به شما کمک می کند که بتوانید ایمیل ها را سریع از هم تشخیص دهید.

۴- افزودن یک اکانت ایمیل جدید با استفاده از تنظیمات اختصاصی و جدید

در iOS 10  اپل، به بخش تنظیمات گزینه های Mail، Contacts، Calendar” را به صورت اختصاصی اضافه کرده بود. در این حالت اگر می خواستید یک اکانت ایمیل جدید معرفی کنید کافی بود وارد هر کدام از این بخش ها شوید ( از طریق تنظیمات ) و در آن جا با لمس گزینه Accounts عملیات معرفی اکانت را دنبال می کردید. اما حالا در منو ها چیزی به نام Accounts به طور کاملا مستقل وجود دارد که می توانید از آن استفاده کنید و اکانت خود را با پشتیبانی از یک پسورد معرفی کنید.

در دو تصویر بالا می توانید تفاوت در iOS 10 و iOS 11 را به وضوح مشاهده کنید.

۵- با Drag & Drop کارتان را راه بیندازید

قابلیت Drag & Drop در بسیاری از اپلیکیشن های اپل موضوعیت دارد بنابراین می توانید این موضوع را در ایمیل نیز مشاهده کنید. به کمک ویژگی Drag & Drop در ایمیل در iOS 11 شما می توانید به سادگی متن و عکس ها را به داخل ایمیل فراخوانی کنید و عملیات نوشتن را سریع تر دنبال کنید.

برای استفاده از این گزینه باید بر روی کلمه، متن هایلایت شده و عکس، یک فشار طولانی ایجاد کنید و بعد از چند ثانیه با مشاهده گزینه Drag & Drop آن را به هر جا که می خواهید منتقل کنید.

بنظر می رسد که IOS 11 ویژگی های جذابی دارد که می توانید به مدت یک سال حسابی با آن سرگرم باشید. در این باره نظر شما چیست؟ دیدگاه ها و تجربیات خود را از کار کردن با IOS های اپل با ما در گویا آی تی در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *