تخفیف ۵۰ درصدی در هزینه‌های ارتباطاتی دانشگاه‌ها

تخفیف ۵۰ درصدی در هزینه‌های ارتباطاتی دانشگاه‌ها
  • 1396/6/29
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

وزیر ارتباطات طی مراسمی از وجود ظرفیت هایی مطلوب برای اشتغال فارغ التحصیلان در عرصه ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد و توضیحاتی پیرامون ایجاد شرایط مناسب برای دانشگاه‌ها جهت استفاده از فضای مجازی ارائه نمود.

گویا آی تی – محمد جواد آذری جهرمی از وضعیت نامناسب اتصال دانشگاه‌ها به فضای ارتباطی کشور اظهار نارضایتی نمود و هزینه‌ های پرداختی بابت اینترنت توسط دانشگاه‌ها را بیش از حد تلقی کرد.

او در این راستا از تخفیف ۵۰ درصدی هزینه‌های ارتباطات در دانشگاه‌های کشور صحبت نمود و گفت:

«برای کاهش هزینه‌های پرداختی دانشگاه‌ها در عرصه اینترنت و ارتباطات مصوباتی در مجموعه دولت یعنی در کمیسیون تنظیم مقررات تصویب شد و تسهیلاتی برای دانشگاه‌ها در زمینه استفاده از فضای ارتباطی تعیین گردید که بر اساس آن قرار شد هزینه‌های ارتباطات در دانشگاه‌های کشور تا ۵۰ درصد تخفیف داشته باشد.»

اصلی ترین بخش تمرکز ما اشتراک گذاری منابع علمی است
به گفته وی، یکی از دغدغه‌های دانشگاهیان استفاده از فضای ارتباطات و همچنین قیمت و هزینه اتصال به اینترنت بود که با مشکل تعرفه و هزینه‌های غیر قابل قبول مواجه بودند. راهکار وزارت ارتباطات در این زمینه شکل گیری شبکه ملی شکل است که البته این ایده تنها به موضوع استفاده خلاصه نمی‌شود اما اصلی ترین بخش آن اشتراک گذاری منابع علمی است.

وزیر ارتباطات همچنین خاطر نشان کرد که اعتقاد دارد هزینه استفاده از فضای مجازی و اینترنت در دانشگاه‌هایی که در راستای توسعه کشور فعالیت می‌کنند، باید کاهش یابد.

مهندس جهرمی با اعلام اینکه ۱۷ درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی در عرصه ارتباطات و فناوری مشغول هستند، بر وجود بازار کار مناسب در حوزه فضای مجازی تاکید نمود.وی معتقد است که باید ظرفیت‌ مناسب توسط دانشگاه‌ها ایجاد شود، چرا که اگر قرار باشد به شبکه ملی ارتباطات دست پیدا کنیم لازم است مدل توسعه فضای مجازی منطبق بر اقتصاد مقاومتی و رفع موانع در دانشگاه‌ها شکل گیرد.

ایسنا

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *