آموزش بازاریابی ایمیلی: ۱۲ اشتباه ایمیل مارکتینگ در تعطیلات و مناسبت ها

آموزش بازاریابی ایمیلی: ۱۲ اشتباه ایمیل مارکتینگ در تعطیلات و مناسبت ها
  • 1396/6/30
  • مهدی پیوندی
  • 0

کسب و کارهایی که به دنبال بهره برداری از ایام تعطیلات هستند باید مراقب باشند که مشتریان را از کمپین های ایمیل مارکتینگ خود دلزده نکنند. در این مطلب از مجموعه مقالات آموزش بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ به ذکر اشتباهاتی می پردازیم که مبتلابه بسیاری از کسب و کارها در ایام تعطیلات است.

 

در حالیکه ابزارهایی مانند بازاریابی از طریق ایمیل، موبایل و رسانه های اجتماعی می توانند به ما کمک کنند تا پیام مناسب را در زمان مناسب به اشخاص مناسب ارسال کنیم، اما بدون یک استراتژی مناسب، از دست دادن مشتریان دور از ذهن به نظر نمی رسد.

موارد زیر برخی از بدترین اشتباهات مرتبط با ایمیل مارکتینگ در ایام تعطیلات و مناسبت ها هستند که روش اجتناب از آنها نیز در هر مورد ذکر شده است:

 

  1. افراط در ارسال ایمیل

معمولاً کاربران در ایام تعطیل و مناسبت های خاص تحت بمباران شدید ایمیل های ترویجی و تبلیغی قرار می گیرند. زیاده روی در ارسال ایمیل برای مخاطب آزاردهنده است و باعث می شود که به دنبال لینک لغو اشتراک بگردد. کسب و کار شما قبلاً از مشتریان برای ارسال ایمیل اجازه گرفته است؛ مراقب باشید که فرصت طلایی خود را از بین نبرید و تبدیل به یک هرزنامه نگار نشوید.

 

  1. ارسال پیشنهادات معمولی

یک پیشنهاد تخفیف ۱۰ درصدی در ایام خاص آنچنان به چشم نخواهد آمد و در واقع، با ارائه پیشنهادات معمولی فقط وقت خود و مشتری وفادارتان را تلف می کنید و به علاوه، در جایگاه پایین تری از رقبای خود قرار می گیرید. در این ایام یا پیشنهادات خاصی ارائه کنید یا اینکه اصلاً به خودتان زحمت ندهید.

 

  1. تکرار پیشنهادات قبلی

ارسال پیشنهاداتی مشابه با پیشنهادات سال گذشته کسل کننده است. کمپین های جدید و هیجان انگیزی را به راه بیندازید.

 

  1. نوشتن رمان

هیچ چیز بدتر از خواندن ایمیلی نیست که تمامی ندارد، مخصوصاً هنگامی که آن را روی موبایل می خوانید. به جای آنکه در یک ایمیل حجم انبوهی از متن را بگنجانید، از چندین ایمیل که هر یک روی یک بخش خاص تمرکز می کنند استفاده کنید تا شاهد عملکرد بهتری باشید.

 

  1. استفاده از فهرست بخش بندی نشده

با همه رفتار یکسانی نداشته باشید. پیام های خود را مطابق با علایق و سلایق متفاوت مشترکان فهرست ایمیل مارکتینگ خود تهیه و ارسال کنید.

 

  1. بی توجهی به تعطیلات و جشن های گروه های مختلف جامعه

لازم است که از ایام و مناسبت های خاصی که احتمالاً به قشر یا گروه خاصی از جامعه محدود می شوند و برای ارائه پیشنهادات خاص مناسب به نظر می رسند آگاهی داشته باشید. در همین راستا باید فهرست خود را بخش بندی کرده باشید.

 

  1. وعده های پوچ در عنوان ایمیل

این هم آزاردهنده است. به عنوان نمونه «با بازکردن این ایمیل، آرزوهای شما در سال جدید به واقعیت می پیوندند.»

 

  1. استفاده از یک فراخوان به عمل مبهم

اگر دقیقاً مشخص نکنید که مخاطب شما پس از خواندن ایمیل باید چکار کند، در اینصورت از کجا باید بداند که چکاری را باید انجام بدهد؟ یک فراخوان به عمل مشخص و برجسته داشته باشید که به چشم بیاید و دقیقاً مشخص کنید که مخاطب باید چه عملی را انجام بدهد.

 

  1. فرستادن ایمیل فقط به این خاطر که چیزی فرستاده باشید

در چنین اوقاتی از سال، بسیاری از کسب و کارها ایمیل های ترویجی حاوی پیشنهادات ویژه خود را ارسال می کنند. اما ارسال ایمیل بدون استراتژی یا محتوای حساب شده و فقط با این هدف که از قافله عقب نمانید به شکست خواهد انجامید و از خود تاثیر معکوس بر جای خواهد گذاشت.

 

  1. عدم ارزیابی و نظارت بر تاثیر فعالیت ها و کمپین های ایمیل مارکتینگ

در شلوغی تعطیلات سر همه شلوغ است، اما این به معنی آن نیست که می توانید تجزیه و تحلیل و نظارت بر کمپین های ایمیل مارکتینگ خود را کنار بگذارید. از طریق همین هاست که می توانید ایمیل های بعدی خود را بهتر کنید تا به نتایج بهتری دست پیدا کنید.

 

  1. ارسال از طرف یک فرستنده ناشناس

مردم ایمیل هایی را باز می کنند که از جانب افرادی که می شناسند ارسال شده اند. آیا ایمیلی که با نام یکی از کارکنان یا اسامی متفاوت نسبت به گذشته می فرستید همان تاثیر سابق را خواهند گذاشت؟ توجه کنید که شما با نام های قبلی اعتمادسازی کرده اید.

 

  1. قراردادن لینک های بی فایده

اگر کسی وقت گذاشت و روی یک لینک در ایمیل بازاریابی شما کلیک کرد، نباید مجبور شود که برای جستجوی چیزی که بخاطر آن کلیک کرده هم وقت بگذارد. به صفحات بی ربط یا فقط به صفحه اصلی سایت خود لینک ندهید. در عوض، برای هر یک از اهداف خود یک صفحه فرود خوش ساخت ایجاد کنید.


استفاده درست از ایمیل مارکتینگ می تواند به طرز قابل توجهی میزان فروش، شهرت و آگاهی نسبت به برند را افزایش دهد. در تعطیلات و مناسبت های آینده به نکاتی که در این مطلب از سلسله مطالب آموزش بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ به آنها اشاره شد توجه کنید تا به موفقیت دست پیدا کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *