آموزش حذف کامل یک نرم افزار از طریق رجیستری ویندوز ۱۰

آموزش حذف کامل یک نرم افزار از طریق رجیستری ویندوز ۱۰
  • 1396/6/30
  • محمدرضا مرتضایی
  • 3

احتمالاً تاکنون برای شما این وضعیت پیش آمده که یک نرم افزار را از ویندوز حذف کرده اید اما هنوز هم آثار آن بر ویندوز شما باقی مانده و موجب کند شدن آن شده است. در این نوشتار در گویا آی تی قصد داریم روشی را به شما آموزش دهیم که با استفاده از آن می توانید نرم افزار را به طور کامل از سیستم حذف کنید.

گویا آی تی – برای این کار می توانید از رجیستر ویندوز ۱۰ استفاده کنید. رجیستر ویندوز ۱۰ یکی از اصلی ترین بخش های آن است که در صورت استفاده ی درست می تواند بسیار کارآمد و مفید باشد.
جهت استفاده از رجیستر برای حذف کامل نرم افزار از سیستم، اینگونه عمل کنید:
ابتدا نرم افزار را Uninstall کنید. سپس Run را اجرا کرده (با استفاده از win+R) و بعد از آن عبارت regedit را در آن وارد کنید. در مرحله ی بعد شاهد فهرستی از فایل ها خواهید بود که هر یک می توانند به یک بخش از رجیستر وصل شوند. از میان آن ها، گزینه ی HKEY_CURRENT_USER را انتخاب کرده و پس از به نمایش درآمدن گزینه های بیشتر، بر روی گزینه ی SOFTWARE کلیک کنید.
با کلیک بر روی آن، می توانید فهرستی از برنامه ها را مشاهده کنید. با راست کلیک کردن بر روی برنامه ی مورد نظرتان و سپس کلیک بر روی گزینه ی Delete به مرحله ی بعد بروید.
در این مرحله بایستی به عقب برگردید و بر روی گزینه ی HKEY_LOCAL_MACHINE کلیک کنید. پس از این باری دیگر بایستی گزینه ی SOFTWARE را انتخاب کنید و برنامه ای که در مراحل قبل حذف کردید را دوباره حذف کنید. پس از یک بار ری استارت کردن شاهد حذف کامل برنامه ی مورد نظر خواهید بود. برای حذف تمامی برنامه ها باید مراحل بالا را یک به یک برای هر برنامه تکرار کنید.
به یاد داشته باشید که رجیستر یکی از مهم ترین بخش های ویندوز ۱۰ است و اگر دانش لازم را در خود نمی بینید بهتر است کلاً به سمت آن نروید.

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 3 دیدگاه
  1. سلام از برنامه ریجستری استفاده کردم نه تنها برنامه حدف نکرد بلکه نمیدانم چه گزینه ای انتخاب کردم کلا کامپیوترم بالا نمی آید. بسیار نگرانم

  2. با درود
    ممنون از راهنمایی خوب و واضح شما . معمولا هر سایتی برای راهنمایی میرفتم انقدر حاشیه پردازی میکنن که پشیمون میشی . باز هم ممنونم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *